radio in auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
Jongens sorry dat ik een vraag over mn auto plaats maar ik weet het ff niet:P..

kijk: ik heb 1 of andere goedkope boombox gehad van een vriend (zon red alert ding)
440w

Ik heb geen zin om een dikke versterker te kopen en allemaal kabels te trekken etc etc.
nu is mijn vraag:

kan ik gewoon 1 of 2 boxen opofferen voor deze boombox? ik weet dat er echt niet alles uit haal maar tis meer de vraag of ik niet mijn radio opblaas o.i.d ?

dus:

kan ik de boombox aansluiten waar normaal een gewone box zit zonder dat het kapot kan gaan?
 
Max vermogen van een radio is 4 keer 40 watt wat uitmond in ongeveer 23 watt RMS.
Die Red Alert levert er rond de 200 RMS dus is het gewoon kansloos.

Voor een goeie aansluiting heb je zeker een versterker nodig want er zal weinig geluid uit je woofer komen als je het aansluit zoals je zegt.

Oja en radio opblazen met dit is onmogelijk, je kan je woofer opblazen als je er teveel watts opzet zeg maar maar.

Koop gewoon een kabelsetje en een versterker erbij, tegenwoordig is het drama in de autohifi industrie dus voor heel weinig heb je al iets grappigs wat leuk je woofer kan aansturen.
En je radio moet natuurlijk wel een uitgang hebben om je tulpkabel in te kunnen steken :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan