Radio op de motor,wie heeft ervaring ermee?

blacks

MF'er
12 jul 2004
141
0
Hoofddorp
Ik zou graag een radio op de motor willen bouwen, maar die moet dan toch wel tegen een paar spettertjes regen kunnen enz.
Waar kan ik ze kopen, wie heeft er ervaring mee?
ik lees het wel.

blacks :]
 
niet aanbeginnen :X het word nooit wat het wezen moet/je gewend was :+
heb je geen best geheugen dan dat je die muziek niet in je hersens kan opslaan en later weer denkbeeldig afspelen laten :?
 
koop gewoon een headsetje voor een intercom die je in je helm kunt plaatsen en koop er een mp3 speler met radio bij
ben je voor 140-150 euro klaar en werkt uitstekend.
rij dagelijk ww verkeer en heb altijd de mp3 speler aan staan.
 
Ik heb zelf een radio in mijn motor ingebouwd. Ik heb een XJR1300 met een Jos Schurgers 990S toerkuip en wel de versie voor de XJ900S Diversion. Daar heb ik een radio ingebouwd.

Eerste versie: een gewone autoradio in een zijkoffer met hulpbediening op de kuip en gewone boxen.

Werkte goed. geluid is te horen tot ca. 120 km/u. (enigzins afhankelijk van de windsterkte en -richting) Bediening ging wel, maar dat ik het display niet kon zien was toch wel onhandig. Niet-waterdichte boxen zijn een afrader: als het regent hoop je voortduren dat de waterstraaltjes niet je bozen in lopen.

Tweede versie (1e gestolen): Honda radioset voor een Deauville. Console op stuur, radio onder zadel (past net). Boxen origineel Honda (passen precies in JS kuip)
lostte bovengenoemde probleempjes volledig op.

Als je een kuip met radioinbouwplek hebt (alle andere Jos Schurgers kuipen) kan je natuurlijk wel een gewone auto-radio gebruiken. Zorg alleen voor iets om hem tegen regen te beschermen. Motostyle had daar vroeger uit de VS geïmporteerde bakjes voor; geen idee of ze nog leverbaar zijn. Een satelliet bediening in de buurt van je hand is daarbij wel handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan