Radio op de motor

Ben even gaan kijken welke het is.

Ik heb een Sony CDX-L410 met een zelf gemaakte remote.
De remotes zijn op Marktplaats namelijk stukken duurder dan de radio zelf.
De remote is inwendig niets spannender dan een serie drukknopjes met een weerstandje er achter. De radio bepaalt aan de hand van de weerstandwaarde wat hij moet doen. 16,7 Kohm = volume omhoog etc.


[afbeelding]
Zonet erin geslaagd om 1 exemplaar op de kop te tikken! *O*
Zodra die binnen is ga ik eens kijken hoe ik er een afstandsbediening voor kan fabriceren :)
 
Ik denk dat je het volgende item zoekt.

Buy Communication Online at Jacobs Breda Electronics

large071106213451.jpg



StarCom MUS-04*
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het volgende item zoekt.

Buy Communication Online at Jacobs Breda Electronics

[afbeelding]


StarCom MUS-04*
Is dat niet gewoon een kabel met een ground loop isolator in? Zoja, dan heb'k al zoiets geprobeerd :)
Probleem doet zich ook enkel voor bij radio, niet bij gewoon MP3's. Ligt volgens mij aan de interferentie van de motor (bougies of wat dan ook) op de FM-band. Dat geeft storing in de buurt van de motor, vandaar dat ik de antenne naar achter wil plaatsen. Desnoods kan ik dan nog een soort van RF-shield maken zodat de voorkant van de antenne nog is afgeschermd, de kabel tussen antenne en radio is sowieso volledig shielded, dus dan is er geen interferentie meer mogelijk... :)

edit: wel héél hard bedankt dat je mee blijft zoeken! :}
 
Laatst bewerkt:
onduidelijk is wat je zoal gedaan hebt, maar de antenne verplaatsen heeft geen zin. De storing die je ontvangt ontvang je op meters afstand.
Wat voor merk mp3 speler gebruik je? Dikke kans dat die niet afschermt is en dan heeft het afschermen van kabels ook niet echt nut, ben ik bang.
 
onduidelijk is wat je zoal gedaan hebt, maar de antenne verplaatsen heeft geen zin. De storing die je ontvangt ontvang je op meters afstand.
Wat voor merk mp3 speler gebruik je? Dikke kans dat die niet afschermt is en dan heeft het afschermen van kabels ook niet echt nut, ben ik bang.
Maar daarom net dat ik een autoradio of iets dergelijks zou willen gebruiken... ;) Ga helemaal niet meer met de MP3 werken, buiten om MP3's te spelen.
 
Met filters op je juiste plekken gaat het werken.
Ik heb dan zelf geen radio (meer) maar wel een cb-radio (is qua idee hetzelfde) en dat werkt voor 99% tik-loos.
 
Laatst bewerkt:
Met filters op je juiste plekken gaat het werken.
Ik heb dan zelf geen radio (meer) maar wel een cb-radio (is qua idee hetzelfde) en dat werkt voor 99% tik-loos.
Ik zal de komende week eens proberen om filters te plaatsen op de aansluitingen en ook de mp3speler afschermen dmv koper- of alufolie, zien of dat iets oplevert :)
Sowieso ga ik ook verderkijken om een aparte radio in te bouwen, m'n mp3 vind sowieso niet al te veel kanalen heb ik zonet ontdekt... :z Maar als ik zo voorlopig de storing eruitkrijg, dan kan ik op m'n gemak die nieuwe inbouwen, geen haast dan :)
Ik hou jullie op de hoogte!
 
Super! :} Nu alleen nog wachten tot de radio aankomt & mijn examens gedaan zijn! *O*
Dan nog even rondkijken naar een antenne die ik makkelijk kan afnemen, heb er al een paar gezien in de automaterialenzaak, maar ga even afwachten tot ik de radio aan de praat krijg met afstandsbediening enzo. Ik hou jullie zeker nog op de hoogte... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan