raggen word het zeker

rondje afrika 12000km

  • die's gek

    Stemmen: 1 7,1%
  • voel eens aan je voorhoofd

    Stemmen: 1 7,1%
  • leuk maar ik zou het nooit doen

    Stemmen: 1 7,1%
  • gaaf

    Stemmen: 8 57,1%
  • helemaal oke, mag ik mee???

    Stemmen: 3 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    14

K(T)M-Vreter

MF'er
29 apr 2006
39
0
Rotterdam
hallo,

zo net nieuw en gelijk al een vraag:

ik wil binnen een paar jaar een reis maken door europa en een stuk afrika: via europe naar turkije, dan oversteken naar egypte en zo via marokko weer naar huis, zo'n 12000km

maaaar aangezien ik altijd met een garmin 2610 rijd icm city navigator 8 betekent dit dat ik niet de detaileerde kaarten heb van afrika

is er een goede manier om toch nog degelijk door deze landen te rijden wat betreft navigatie? alvast dankjewel
 
Laatst bewerkt:
volgens mij wel

en daarin zijn de wegen in afrika heeeeel schaars, dus eigenlijk niet te doen, alleen de wegen van langs de kust staan er op

ik moet eigenlijk gewoon city navigator voor afrika hebben bijvoorbeeld, maar die is er helaas niet, alleen voor het midden oosten en zuid afrika

in principe zou navigeren met het kompas ook wel moeten lukken, maar is toch een stuk moeilijker he
 
volgens mij wel
en daarin zijn de wegen in afrika heeeeel schaars, dus eigenlijk niet te doen, alleen de wegen van langs de kust staan er op

Nou ik heb even zowel op de site als in mn quest ingezoomd en er staat echt wel iets meer op als kustwegen, ik zie allerlei N-wegen en treinbanen enzo
 
welk kaarmateriaal heb jij dan op je quest staan?

ik heb nu even worldmap geinstalleerd op de computer maar daarmee kun je geen routes (autoroutin) berekenen, alleen direct routes kan je daarmee maken, heb je dus nog niet zoveel aan

het is alleen de kaart denk ik om wegen te bekijken, niet om routes te maken
 
Laatst bewerkt:
Michelin kaart icm. worldmap om aan te geven op welke weg je zit gaat super.
verder zet je sóchtends gewoon een route uit door waypoints aan te klikken op je gps en volg je met je compas gewoon de horizon. je heb veel minder wegen daar en daarom ook veel minder navigatie nodig. in de richting welke jij op wil ligt vaak maar een weg dus kan je ook niet echt fout gaan.

en wat is er zo leuk daar om alleen maar naar je schermpje te kijken?


Wel een leuk rondje denk ik, wil zelf die rit al langer doen maar dan precies anders om.
 
okay, duidelijk

niets leuks aan om naar je schermpje te kijken, maar verdwalen in zo'n gebied is niet echt aan te bevelen

nog andere tips wat echt noodzakelijk is om te overleven daar? sowieso water, nog andere dingen?
 
Autoroutering werkt op mijn Quest wel zonder detailkaart merkte ik, alleen lang niet zo netjes natuurlijk.
ja, wat heb je dan? City select of city navigator? ik weet dat city select maar tot de helft van egypte gaat, en ik wil toch wel eerst naar het zuiden van egypte

nogmaals, met worldmap kan je geen routes maken en dus ook geen route laten maken van waypoint naar waypoint, alleen dus hemelsbreed
 
Verdwalen doe je niet, je ziet toch waar je bent? Je kiest gewoon de weg in de juiste richting en koerst dan zo een beetje op je doel af.
Je ziet waar je heen moet, hoe je er ongeveer komt maakt zo gek veel niet uit toch?


Ik heb City Select. Moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik er nog niet mee naar het buitenland ben geweest, laat staan Egypte.
 
Verdwalen doe je niet, je ziet toch waar je bent? Je kiest gewoon de weg in de juiste richting en koerst dan zo een beetje op je doel af.
Je ziet waar je heen moet, hoe je er ongeveer komt maakt zo gek veel niet uit toch?


Ik heb City Select. Moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik er nog niet mee naar het buitenland ben geweest, laat staan Egypte.

je hebt gelijk, je ziet waar je ongeveer bent inderdaad, maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet van tevoren een route kan maken thuis, dus over de schaarse wegen die je wilt, je moet dan eigenlijk ter plaatse daar je route bepalen aan de hand van de wegen die er daar liggen

ik heb trouwens een ktm 950 adventure , zie foto

ik weet nog niet wanneer ik het ga doen, het is meer iets dat ik ooit een keer wil gaan doen, het is natuurlijk niet zomaar iets wat je gaat doen, er is best veel voorbereiding voor nodig

Bijlage: mijnktm.jpg
 
De zon en je horloge werkt erg goed. Kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen. Verder zo min mogelijk voorbereiden. Het loopt toch anders dan je plant en dat maakt het juist leuk.

Avontuur plan je niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan