Rain-x op helmvizieren

dat is dat (meestal) zwarte busje, en ruikt naar spiritus? ja werkt wel, heb het gebruikt, maar je moet het echt iedere week ff erop smeren, en dat lukt mij niet...
 
zwart is volgens my anti-condens en je hebt nog geel dat is tegen regen, lopen er waterparels over je scherm
 
oh ja, dat zou kunnen, heb ik nooit echt last van, deed het destijds ook aan de buitenkant tegen mist, hielp ook...

ik heb trouwens ook wel eens een blauwe gezien, wat zou dat dan zijn?

maar ik denk wel dat dat helpt. die zwarte in ieder geval tegen condens
 
Ik heb verschillende middeltjes gebruikt echter ik heb maar 1 echte oplossing gevonden
Deze oplossing is het plaatsen van een extra vizier (bij FM en Nolan hebben sommige helmen het standaard)dit vizier plaats je achter je orginele vizier (dus eigenlijk twee vizieren achter elkaar) het enigste minpuntje is dat je twee gaatjes moet boren in je orginele vizier
Werkt wel 100% nooit meer beslagen.

gr.

Niek
 
Vizier open bij het verkeerslicht :) Ik heb antifog-vizier, maar dat werkt ook niet altijd, dus gewoon viziertje soms omhoog ofzo?! ;)

Ik rijdt altijd met een zonnebril, dus die beslaat ook. Vizier staat idd bij mij altijd open.
Behalve als het regent... :( :( :(
Aangezien ik niet een echte regen rijder ben.
Ik haat het om steeds na een regen bui mijn motor op te leuken/wassen/poetsen. :r :r :r :r
 
Gebruik zelf geel voor buiten en zwart voor binnen, ben er best wel over te spreken. Af en toe wil je vizier nog wel eens beslaan (als het al meer dan een maand geleden is dat je de binnenkant besmeurt hebt) maar over het algemeen werkt het heel goed. Als het het beslaan niet helemaal tegenhoudt dan vermindert het dat iig wel. Mocht het toch beslaan dan moet je het ventilatiegevalletje dat bij je kin op de helm zit even openmaken.

Heb ook een Uvexhelm gehad met dubbel vizier, maar ook dat wilde wel eens beslaan. Wel niet zo erg, maar toch.
 
Mijn ervaring ermee was dat ik het voor geen meter vind werken...de Gele rainx en de zwarte anti-fog....geldverspilling....doe mij maar gewoon autowas...of Pinlock...rest is bullshit
 
Pinlock heb ik ook, maar heeft 1 groot nadeel...de 2 vizieren trillen op/over elkaar, en na verloop van tijd krijg je dus allemaal kleine krasjes!
Ik heb gewoon zo\'n 2e vizier gekocht in m\'n Nolan, mijn pa had het \'in laten bouwen\' bij Safe. Dat werkt wel perfect, want op dat 2e viziertje ligt een laagje kit, dus sluit goed af en geen krassen.

100% fogfree!
 
Pinlock werkt altijd, beslaat nooit.
En wat Duderuud schrijft, er zijn twee soorten pinlock, met rubber randje en zonder, zonder rubber randje gaat krassen, met rubber randje is echt perfect.

Over de buitenkant, koop een Arai, vizier heeft aan buitenzijde met speciale coating die vanzelf al druppels doet wegwaaien, dus niks smeren met allerlei middeltjes die toch niet helpen.

Wat ook helpt om druppels te doen weg waaien is even naar links en rechts kijken. Of gewoon wat harder rijden, anders wordt toch maar nat.
 
Wat ook helpt om druppels te doen weg waaien is even naar links en rechts kijken. Of gewoon wat harder rijden, anders wordt toch maar nat.

Dit doe ik ook ja, werkt perfekt

Leuke sig. trouwens, aan het begin ervan dacht ik even aan iets anders :+
 
ik gebruik een spuitbus;rain shield (voor de auto)buitenzijde flink erop spuiten wachten schone doek beetje uit poetsen en als je in de regen rijd moet je soms even met je kop draaien zodat de wind vat krijgt op de druppels.
ik vind het goed werken.

aan de binnenzijde heb ik \'pinlock\' werkt goed als het goed aansluit als dit niet goed aansluit gewoon met doorzichtig sileconenkit afdichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan