Ram mount ball voor in balhoofd BMWR1100S

J-head

Rookie
18 feb 2017
14
0
eindhoven
Beste Motorvriendjes,

ik heb sinds kort mijn droommotor een BMW R1100S uit 2001.
nu wil ik graag mn oude vertrouwde navigatie rammount van de vorige motor hieropbouwen.
bij mn vorige motor had ik deze in het balhoofd gemonteerd.
nu zit daar bij deze BMW een logo voor. ook heeft deze motor telelever vering waardoor het daar allemaal net even wat anders werkt.
nu had ik al voorzichtig geprobeerd het logotje er uit te wippen. echter zit deze vrij goed vast.
iemand ervaring met dit logo verwijderen ?
zit er uberhaupt wel een degelijke balhoofdbuis in?

dankjewel alvast


jakob

ps. de motor heeft een cliponstuur. dus ergens anders is lastig.
 
RAM heeft ook kogels die op een van de bouten van je clipon stuur komen. Je vervangt dan 1 van de bouten voor een bout met een kogel als kop. Ik weet niet waar die precies zitten bij jou, maar ik gebruik dat op mijn NTV met cliponstuur en werkt prima
 
even uitgaande van de telelever op mij R1200GS gaat een balhoofd kagel niet werken, beter even de parts fiche erij de zoeken maar denk dat je een andere oplossing moet zoeken
Helaas. voglendsmij is dat bij de 1200GS precies dezelfde als bij mijn 1100S.
echter kan je daar gewoon iets in de kuip/op het stuur monteren.


RAM heeft ook kogels die op een van de bouten van je clipon stuur komen. Je vervangt dan 1 van de bouten voor een bout met een kogel als kop. Ik weet niet waar die precies zitten bij jou, maar ik gebruik dat op mijn NTV met cliponstuur en werkt prima
deze had ik ookal gezien. ik vond de plaatsing ervan alleen zo ongelukkig.. achter onder mijn stuur. ik zal vanavond even fotos maken. wellicht dat een wakkere forumfanaat een goeie oplossing ziet.

Dankjulliewel in elk geval
 
1386934



Hier een plaatje van de stuur inrichting.
De bouten van de clipons kunnen in theorie wel vervangen worden door een balbout. Echter zit de RAM-XGrip dan behoorlijk voor de tellers..

Ik zou natuurlijk ook een plaatje ter groote van het bmw logotje met een stokje met een bal er op kunnen 3D printen en die vastplakken op/inplaats van het logo..
Iemand ervaring met 3d printe mountonderdelen en trillingen op motoren ?

1386935



Bedankt voor het meedenken allen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan