rammel in neutraal stand

ray.r1

MF veteraan
2 sep 2004
3.264
0
Terneuzen
ik ben van plan om voor de verjaardag van mn vriendin een zxr 400 van 95 te kopen,met 30000 km op de teller.
de vraagprijs was 2650 wat niet veel is.
nu kreeg ik net een mailtje van die man ,dat hij rammelt in de neutraal stand, maar verder ok rijd.
volgens hem is het een lager in de versnellingsbak en zou het ongeveer 500 euro kosten,de vraagprijs is nu wel verlaagd naar 2000.
zou het verstandig zijn om hem nog te kopen,of zou er meer aan de hand kunnen zijn in dat blok.
wat zouden jullie doen,ik zit echt te twijfelen.
 
Ik heb geen idee of het verstandig is. Ik zou hem voorstellen om een aankoopkeuring te laten doen door je eigen dealer.... Kost wel wat geld maar zekerheid is ook iets waard. Daarbij het voorstel neerleggen dat indien de kosten groter zijn dan 500 jullie het verschil delen.

Edit : Aangezien hij er zelf mee komt wil hij geen dingen verbergen.... Althans zo komt het op mij over.
 
Bij 30.000 al een ratel uit de versnellingsbak?

Ik zou me zorgen gaan maken over de staat van de rest van de motor. Zo'n ratel krijg je waarschijnlijk niet zomaar. Dat zou kunnen betekenen dat er mee geragd is, of dat de tellerstand niet klopt. Ik zou in ieder geval zoiets niet kopen.

Het zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen dat het wél 'zomaar' is gebeurd.


Als je deze motor toch wil kopen, geef je die vent 500 euro, laat hij hem maken, en dan koop jij die motor voor 2000 euries. e.e.a. uiteraard wel op papier vastleggen.

Als de motor niet naar behoren gemaakt is, krijg jij je 500 euries terug (gaat dat zo gemakkelijk :? )
Als de reparatie duurder uitgevallen is, koop jij hem alsnog voor die 2000 euries. :Y

[EDIT] Is het niet de koppeling? Als je hem inknijpt en het ratelen is gestopt => gewoon kopen. Dat is namelijk normaal.
 
bokken/rammelen is de koppeling. Maakte ik me eerst ook druk om, totdat ik hem uit elkaar had. Er zit speling tussen de platen en de inkepingen waar de platen invallen. En vaak ook op het koppelingshuis t.o.v tandwiel wat er aan vast zit. Kan geen kwaad. Rammelen IN versnelling echter wel. Dat kan duiden op big end lagers die gaar zijn.

Zoals al gezegd, ff koppeling inknijpen en/of in de 1 zetten, kijken of het weg gaat bij belasten.
 
Weet je zeker dat het geen Ducati is ? Al hoewel, Kawasaki's zijn ook vaak knikkerbakken.
Even langs gaan en het geluid aanhoren. Wat de een een rammeltje noemt, kan heel wat anders zijn !
 
ik ben van plan om voor de verjaardag van mn vriendin een zxr 400 van 95 te kopen,met 30000 km op de teller.
de vraagprijs was 2650 wat niet veel is.
nu kreeg ik net een mailtje van die man ,dat hij rammelt in de neutraal stand, maar verder ok rijd.
volgens hem is het een lager in de versnellingsbak en zou het ongeveer 500 euro kosten,de vraagprijs is nu wel verlaagd naar 2000.
zou het verstandig zijn om hem nog te kopen,of zou er meer aan de hand kunnen zijn in dat blok.
wat zouden jullie doen,ik zit echt te twijfelen.

ik heb vroeger ook met ZXR400s gereden en ik kan me herrineren dat ze allemaal in stilstand rammelende geluiden maakten. Volgens mij gewoon de koppeling maar dat hoort bij het type, verder niets aan de hand. Zoals ratelende koppeling op een duc bijv. ;)
Maar je hebt ratelen en ratelen natuurlijk....
 
Is het niet de nokken-as ketting?

ALs daar te veel speling op staat wil ie in zn vrij nog wel eens ratelen.... Onder belasting is het geluid weer weg....
 
ik heb vroeger ook met ZXR400s gereden en ik kan me herrineren dat ze allemaal in stilstand rammelende geluiden maakten. Volgens mij gewoon de koppeling maar dat hoort bij het type, verder niets aan de hand. Zoals ratelende koppeling op een duc bijv. ;)
Maar je hebt ratelen en ratelen natuurlijk....
maar als de eigenaar het zelf al aangeeft,en zegt dat het een lager is,dan zal het niet zomaar een klein rammeltje zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan