rammel in uitlaat v-max??

jasonace

Die hard MF'er
2 mei 2004
250
0
amsterdam
en daar zijn we weer, vandaag een lekker eindje gereden met mijn maxie, allemaal, zeer fijn en leuk, maar ik zit nog steeds met het v-boost probleem, maar daar had ik mij al een beetje bij neergelegd, na de rit de v-max neergezet, oordopjes uitgedaan en wat blijkt :(

net alsof er binenin de uitlaat iets is afgebroken, niet in de demper, maar in de achterste bochten, dus een irritante rammel is het gevolg, net alsof er een stuk blik in zit te rammelen, en niet echt zachtjes

Maar wat schertst mijn verbazing *D de v-boost werkt ineens een stuk beter, houdt een stuk minder in en loopt veel beter door in zijn toeren.

2 vragen:

vraag 1 : hoe komt het dat de v-boos nu ineens iets beter werkt(lees iets beter, niet optimaal)

Vraag 2 : kan ik de uitlaat delen los halen en het stuk 'blik '( de rammel) er uit halen, zal de v-boost dan nog beter werken?

Hoor graag van jullie
 
Dat hele v-boost systeem zit niet in je uitlaat maar op je carburateurs.
Volgens mij zijn het dubbelwandige pijpen en kan de binnenpijp loszitten misschien?
Wat is er aan de hand met je v-boost spul trouwens............ik heb het niet gevolgd.
 
in een eerdere post vroeg ik hoe het kwam dat mijn v-boost wegviel, hij viel zeg maar volledig dood in het gebied 7000/8000 toeren, echt helemaal weg waarna hij daarna weer oppakte, vermogensverlies dus.

Het rare is dat een deel van deze problemen nu verholpen zijn door die rammel in de uitlaat, kan ik de binnenwand eruit halen?

gr Jason
 
Nee maar als de binnenpijp te opzichte van de buitenpijp los zit is hij misschien wel te lassen als je hem eronderuit haalt.
Probleem staat los van je uitlaatrammel lijkt me?
Zit er niet een schotje los in je uitlaat wat af en toe de gasstroom tegenhoud en daardoor vermogen verlies?
 
Antwoord 1 : Zit er nix in je uitlaat wat het zaakje blokkeert?Misschien dat je uitlaatgassen niet goed genoeg weg kunnen.

Antwoord 2 : Je voorpijpen zijn dubbelwandig,en je binnenpijp is nu afgescheurd.
Dit is eenvoudig te lassen,haal de voorste uitlaatbochten eronderuit,boor 2 gaatjes door de pijp heen op een niet zichtbare plek,en las deze gaatjes weer dicht.Hierdoor heb je nu de binnenpijp aan de buitenpijp vastgelast dus kan deze niet meer rammelen.


:)
 
Nog ff vlug een tekeningetje in elkaar geflanst om het textgedeelte wat te verduidelijken.

full



Het is een doorsnee tekening,en de rode puntjes moeten de lasjes voorstellen,lijkt me verders wel duidelijk zo.
Uitlaat scheurt bijna altijd vooraan,dit is goed te zien als je in je voorpijp kijkt.

Suc6

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan