Rammel uit blok gsxr600 srad (met nieuwe spanner)

thabass

MF'er
30 jun 2005
66
0
Soesterberg
Beste mensen,

ik had de standaard srad ratel uit het blok van mn 98-er Srad. er staat 30k op de teller niets bijzonders dus. Na alle adviezen toch maar de spanner laten vervangen (van t weekend). Maar helaas de ratel blijft!?

wat zou het nog meer kunnen zijn, of moet ik accepteren dat het zo hoort?!

Thnx!
 
Dat klinkt bekend bj-98-99. Bij de Injectie model. Misschien is dit ook jou probleem. Zelf bij een dealer komen ze niet makkelijk erachter waar het aan ligt.

Probleem:
De motor loopt goed op lage toeren, misschien een tikje af en toe of een "ratel" te vergelijken met een kleppen-geluid. en vooral bij het gas geven. rijd goed onder een bepaalde toer. Op hogere toeren verliest de motor vermogen of kans op een "Backfire"

Oorzaak:

De nok-as heeft aan de RECHTER KANT een "ROL- LAGER" Die moet je vervangen.

Soms lijkt het alsof het goed is want met de hand voel je geen speling en met een ervaren oog lijkt het alsof het goed is. GEWOON VERVAGEN!!!

Als je motor (98E) ook zo'n lager heeft , dan is de kans zeer groot dat het daar aan ligt.

Succes.
 
Hoi, bedankt voor de antwoorden. Kleppen stellen is 500KM geleden gebeurd, deze zijn goed. het is het 98 model met carburateur, 110PK versie. De motor rijdt verder super, heb 0% vermogensverlies. bij hoge toeren gaat t prima. ik hoor t geluid het beste stationair en tot 3 a 4000 toeren.

Het klinkt volgens een monteur toch echt als een nokkenaskettingspanner, zouden het ook deplaten aan de binnenzijde van t blok kunnen zijn of is dit niet gangbaar bij 30000 km's?!

Thnx!
 
Is kwaal van SRADS, die van mij doet het ook maar die heeft dan ook al bijna 65000 km achter de kiezen.
Als het geluid niet te erg is dan zou ik het zo laten.
Anders ketting en kettinggeleider aan spannerkant ook vervangen.
Haal anders je kleppendeksel eraf en voel als je ketting gespannen staat tussen de beide nokkenastandwielen. Als dit zo is zou ik me niet te veel zorgen maken.
Kettingspanner van model 1999 is naar het schijnt beter maar ook duurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan