Rammelend geluid bij mijn CBR1000 F uit 1991

Kijk eens in dit topic: CBR1000F Clan.
Daar krijg je je vragen wellicht door ervaringsdeskundigen beantwoord. ;)

De NAKS hoor je volgens mij in de eerste instantie alleen bij een koude motor, en als hij warm wordt houdt het op. Naarmate de slijtage vordert zal hij ook als hij warm is hoorbaar blijven.
Wat is de km-stand? Uit mijn hoofd gaat het NAKS verhaal ronde 60.000 km spelen.

En de kosten voor het vervangen zijn afhankelijk van of je het laat doen en waar, of dat je het zelf doet.
Geloof dat er in een van de oudere Clan-topics wel een "how-to" te vinden is. :Y
 
Heb je die dan besteld bij de locale dealer, een honda dealer, online? Want ik heb geen idee hoe dat klinkt als hij slap is / aan vervanging toe. Heb wel n eerdere topic gelezen over de how-to voor het vervangen, staat echter niets bij waar je t kan bestellen of kopen
Bij de Clan zijn ook allerlei links te vinden van websites waar je onderdelen kunt bestellen. Gewoon online shoppen en kijken waar je hem het voordeligste kunt kopen.
Vergeet niet de pakking erbij te bestellen, die is na 22 jaar wellicht ook aan vervanging toe!
 
Beste Pek,

Heb je die dan besteld bij de locale dealer, een honda dealer, online? Want ik heb geen idee hoe dat klinkt als hij slap is / aan vervanging toe. Heb wel n eerdere topic gelezen over de how-to voor het vervangen, staat echter niets bij waar je t kan bestellen of kopen

Gewoon bij de lokale dealer.Zoals jij het zegt lijkt het mij de naks.Als hij het ook doet als hij warm is dan is hij echt overleden en als het een rammelend geluid is.Mocht het een hard tikkend geluid tja dan zal je verder moeten zoeken.Maar zoals FleuRR al melde zoek en vraag het ff bij de CBR jongens ik heb zelf alleen de 1100 gehad dus weet niet exact wat van een 1000.Of rij anders langs een lokale dealer dan weet je het zeker. ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks fleur! ik was er in het begin een beetje sceptisch over, toen ik de mijne in het echt zag was ik aardig verrast, eenmaal een rondje en wauw! wat een comfort! Nu nog alleen zorgen dat ik weer snel de weg op kan!

Jij was ook lid van de cbr clan?
 
Ja ik ben namelijk bang dat ik weer stijl achterover val van het kostenplaatje.. iK heb mijn vorige motor (kawasaki KLX 650) destijds ook weg gebracht voor een klein beurtje, moest het hele blok uit elkaar voor een revisie. heeft me een hoop knaken gekost en sinds toen alleen maar ellende gehad met de motor.. en als klapper op de vuurpijl werd hij gestolen en een joyrid mee gemaakt.. totallos terug..:(


Damn, da's zuur.

Nu wel geleerd om je volgende motor niet zonder proefrit te kopen :P
 
Mocht je blok wel helemaal gaar blijken te zijn dan koop je gelukkig voor eeen 300 tot 400 euro een ander blok dus die kosten gaan dan mee vallen.
Maar het zal wel wat simpelers zijn denk ik
 
Mocht je blok wel helemaal gaar blijken te zijn dan koop je gelukkig voor eeen 300 tot 400 euro een ander blok dus die kosten gaan dan mee vallen.
Maar het zal wel wat simpelers zijn denk ik



waar weet jij deze te vinden dan, overweeg namenlijk een ander blok te halen.. Kettingspanner met pakking was ong al 250 euro.. als er een ketting bij moet zijn we al 100€ verder
 
Ik heb nog wel een naks voor 50,- van een 600f1.
Had een nieuwe gekocht maar bleek bij mij wat anders te zijn.
Als die ook op je 1000 past scheelt je dat weer wat centen :)
 
Woesthoff brummen even bellen
Motans op marktplaats even vragen.
Sowieso marktplaats in de gaten houden komt namelijk regelmatig blokken voor onze cb langs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan