rammelend geluid vanonder de kleppendeksel

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Mijn meisjes nighthawk maakte een licht rammelend geluid dat vanonder het kleppendeksel vandaan komt. eerst hoorde je het geluid alleen maar bij een bepaald toerental (net boven stationair) maar het lijkt nu erger te worden. Ik dacht eerst aan de zuigerveren maar dat lijkt me bij nader inzien nogal sterk. De nokkenas kettingspanner kan volgens dit forum ook rammelen / ratelen. Kan ik die makkelijk vervangen en waar vind ik dat ding? :?
 
Mijn meisjes nighthawk maakte een licht rammelend geluid dat vanonder het kleppendeksel vandaan komt. eerst hoorde je het geluid alleen maar bij een bepaald toerental (net boven stationair) maar het lijkt nu erger te worden. Ik dacht eerst aan de zuigerveren maar dat lijkt me bij nader inzien nogal sterk. De nokkenas kettingspanner kan volgens dit forum ook rammelen / ratelen. Kan ik die makkelijk vervangen en waar vind ik dat ding? :?

Het meest voorkomende euvel is een te slappe nokkenasketting.

En vaak zijn de volgende 2 oorzaken aan de orde:
1) De nokkenaskettingspanner (jaja scrabbelwoord) doet zijn werk niet goed meer of de dient iets strakker gezet te worden. Bij automatische spanners dient deze vervangen te worden.

2) De nokkenasketting is aan vervanging toe. Deze heeft teveel speling gekregen en zal daarom teveel ruimte krijgen en klappert tegen de deksel aan.

Kijk dus eerst ff de spanner na op juiste werking..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan