Ik hoop dat iemand mij kan adviseren m.b.t tot het volgende probleem:
Ik heb vorig jaar een ander blok gekocht voor mijn Kawasaki Zephyr 1100 (Bj 1991) omdat de tweede versnelling van mijn oude blok naar de klote was. Hij schoot iedere keer uit de tweede versnelling.
De keus was: laten maken of een ander blok kopen. Ik heb in Duitsland een gebruikt blok gekocht die al meer dan 15 jaar in een schuur lag.
Blok onder mijn motor gemonteerd en deze startte en liep meteen. Zover alles goed.
Het probleem is echter het volgende: als ik gas geef (en er dus spanning op de distributieketting komt) loopt ie als een zonnetje, maar als ik het gas loslaat rammelt de ditributieketting als een gek. Volgens mij ligt het aan de spanner van de distributieketting.
Zou een handmatige spanner de oplossing zijn of toch maar een orginele automatische spanner instaleren om van dit gerammel af te zijn.
Graag een advies van de kenners.
Ik heb vorig jaar een ander blok gekocht voor mijn Kawasaki Zephyr 1100 (Bj 1991) omdat de tweede versnelling van mijn oude blok naar de klote was. Hij schoot iedere keer uit de tweede versnelling.
De keus was: laten maken of een ander blok kopen. Ik heb in Duitsland een gebruikt blok gekocht die al meer dan 15 jaar in een schuur lag.
Blok onder mijn motor gemonteerd en deze startte en liep meteen. Zover alles goed.
Het probleem is echter het volgende: als ik gas geef (en er dus spanning op de distributieketting komt) loopt ie als een zonnetje, maar als ik het gas loslaat rammelt de ditributieketting als een gek. Volgens mij ligt het aan de spanner van de distributieketting.
Zou een handmatige spanner de oplossing zijn of toch maar een orginele automatische spanner instaleren om van dit gerammel af te zijn.
Graag een advies van de kenners.