Rammelende/hamerende fireblade in 1e en 2e versnelling.HELP

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Beste forummers,
Ik heb vorige week een prachtige fireblade gekocht uit 1995 met 33000 km op de klok.
Tot zover niks aan de hand, nu het probleem: Als ik rustig optrek in de 1e en 2e versnelling hoor ik bij de koppeling iets rammelen/hameren. Ik dacht eerst dat het de ketting was maar dat had ik al snel uitgesloten. Het probleem verdwijnt vanaf zo'n 3500 a 4000 toeren. Ook in de hogere versnellingen heb ik er geen last van en loopt hij perfect. Ik vermoedt zelf dat er iets niet helemaal jofel bij het koppelingshuis is. Het geluid komt dan ook echt van de linkerkant van de motor vandaan. Het vreemde is ook nog eens dat hij het niet ALTIJD doet. Ook hoor ik het wel eens als ik heel rustig in zijn 2 uit een bocht kom. Maar ook dan stopt het weer als ik boven de pakweg 3500 toeren kom. Koppelen en schakelen gaan allemaal prima, het is alleen dat gerammel wat ik niet vertrouw.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Is het tijd om naar een andere blade uit te gaan kijken of valt het allemaal wel mee?
Alvast bedankt en met groeten,
Sander
 
raar dat je dit niet bij de proefrit gehoord hebt :? Dan had je em kunnen laten staan
Ben bang dat er best wel iets ernstigs aan de hand kan wezen vooral omdat het de eerste en tweede versnelling betreft . Waarschijnlijk zijn deze versnellingen bruut gebruikt. Maar zou zeggen maak de boel open aan de linkerkant en kijk wat er aan de hand is of laat een dealer er ff op rijden .
 
heb je die motor blindelings gekocht of gewonnen bij pokeren?
Ik neem aan dat als je een motor koopt je toch wel enig verstand er van hebt en anders iemand meeneemt die dat wel heeft.
En als je hem bij een motorzaak hebt gekocht..................................... -O-
 
Sterker nog,
ik heb zeker wel verstand van motoren en ik heb ook een lange proefrit gemaakt waarbij niks van dit alles aan het licht is gekomen. Hij liep voortreffelijk. Ik snap er ook niets van dat dit aan de hand is. Ik ga nieuwe lagers en bussen bestellen en dan hopen dat het geluid verdwenen is. Zo niet dan ga ik het koppelingshuis maar eens openmaken.
groet Sander
 
Aan die koppeling moet je niets doen. Is echt een kwaaltje van de blade. Als je wilt plaats ik morgen precies waarom het een kwaaltje is. Ik weet ook zeker dat die rammel er al was met de proefrit. Maar zo lang je koppeling niet slipt hoef die ook niet los bij een blade zijn verder onverwoestbaar.
 
Aan die koppeling moet je niets doen. Is echt een kwaaltje van de blade. Als je wilt plaats ik morgen precies waarom het een kwaaltje is. Ik weet ook zeker dat die rammel er al was met de proefrit. Maar zo lang je koppeling niet slipt hoef die ook niet los bij een blade zijn verder onverwoestbaar.

Leg eens uit. Heb zelf een Blade van '98.
 
Ik zou inderdaad heel graag weten waarom die in zijn eerste en tweede versnelling rammeld. Is dat misschien ook de reden dat ik zo vaak hoor dat mensen sterkere koppelingsveren in hun koppeling van hun blade zetten???
Ik vindt het gewoon erg irritant en wil dus ook echt weten wat dat geluid nu precies is.
Alvast bedankt,
Sander
 
Aan die koppeling moet je niets doen. Is echt een kwaaltje van de blade. Als je wilt plaats ik morgen precies waarom het een kwaaltje is. Ik weet ook zeker dat die rammel er al was met de proefrit. Maar zo lang je koppeling niet slipt hoef die ook niet los bij een blade zijn verder onverwoestbaar.


ben benieuwd naar je verhaal :Y
 
Je geeft aan dat je de koppeling hoord rammelen tijdens het rijden/optrekken.
Ik denk eigenlijk aan rammelende gasschuiven van je carburateurs.
Die geven idd een vreemd rammelend geluid.
Verder lijkt me andere rammeltjes een beetje inmogelijk gezien jouw verhaal.
Maar ach verder heb ik er ook niet zo veel verstand ervan hoor.
 
Je geeft aan dat je de koppeling hoord rammelen tijdens het rijden/optrekken.
Ik denk eigenlijk aan rammelende gasschuiven van je carburateurs.
Die geven idd een vreemd rammelend geluid.
Verder lijkt me andere rammeltjes een beetje inmogelijk gezien jouw verhaal.
Maar ach verder heb ik er ook niet zo veel verstand ervan hoor.


MAAR NAAR DEZE MAN MOET JE WEL LUISTEREN :}

heeft zeker onwijs veel kennis van zaken en heeft et verrassend vaak bij het rechte eind;)

just my 2 cents
 
Laat eerst je wiellagers + tandwiellager vervangen, kunnen ze gelijk luisteren waar dat rammelen vandaan komt . Rammelende gasschuiven zou je ook moeten horen bij stationair .
Misschien staat de boel niet synchroon en dat kan een geluid geven alsof je blok elk moment kan ontploffen.
 
Laatst bewerkt:
Dat van die gasschuiven zal het wel niet zijn. Maar het bovenste plaatje met die frictie veertjes is het kwaaltje. Gebeurd na ongeveer 10 duizend kilometer. Ik geef het toe. is irritant maar je krijgt het er niet uit
gal.php
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan