Ram's Honda VF1000F Retromod

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.324
888
Mechelen, BE
Aangezien de Suzuki DR750 zo goed als klaar is, de Honda XL500R enkel nog wat cosmetisch werk nodig heeft (en mijn BMW R1100RT geen werk nodig heeft :+) ben ik al weer een tijdje aan het zoeken naar een nieuw project. Zoals de mensen die mijn topics wat hebben gevolgd weten zijn we nog aan het verbouwen, maar buiten het schilderen van de trap en traphal sta ik bijna op het punt om te kunnen beginnen aan de garage! En het zou wat lullig zijn om straks een nieuwe, grotere, garage te hebben maar niets om aan te werken, toch? O-)

Ik ben al lang gecharmeerd van de Honda V4's en het geluid, ofja sinds 5 jaar geleden toen ik een rondje kon rijden tijdens de 500 Euro challenge 2017 op de VFR750 van @Dindo En zo kwam ik dus, na enkele weken / maanden uitkijken naar nieuwe projecten deze advertentie tegen:
advertentie.jpg

Een VF1000F uit 1984. Eerst even via de chat uitgehoord, want deze blokken staan gekend om problemen met de nokkenassen en krukaslagers. De eigenaar had het blok open gehad en alles nagekeken en 1 van de 4 nokkenassen had wat lichte sporen, verder niets te zien. :t Dus een afspraak gemaakt, naar Zoersel gereden, wat geouwehoerd over motoren, Amerikaanse classics (de VF1000 stond naast een '69 Dodge Charger RT 'project' :9) en na wat 'pingelen' de motor ingeladen en naar huis gebracht:
IMG_20210505_214742.jpg


Wat is er al aan gedaan:
Rijwielgedeelte:
  • VTR1000F voorvork met hyperpro veren voor het gewicht van de VF1000F
  • VTR1000F rempomp / koppelingspomp + stuurschakelaars
  • Nissin 4-pot klauwen met dubbele zwevende schijven
  • Stalen remleidingen voor + achter
  • Adapterset voor het monteren van een CBR600F2 achterwiel (achterwiel, remklauw, remklauwhouder nog aan te schaffen)
  • Frame strak gemaakt en gespoten
  • Rearsets/schetsplaten aangepast door passagiersvoetsteunhouder er af te slijpen
Motorisch:
  • Blok volledig open geweest en alles nagekeken
  • Kleppen gelapt (volledig dicht, getest met benzine aldus de vorige eigenaar)
  • Alle tuimelaars vervangen die sporen hadden
  • Nieuwe klepseals
  • Cilinders gehoond met flex
  • Nieuwe NOS zuigerveren
  • Overal nieuwe pakkingen, keerringen, O-ringen
  • Koppeling vervangen
  • Thermostaat vervangen
  • Motorblok gespoten + vinnen gepolijst
  • Carburateurs schoongemaakt (maar nog niet in de ultrasoon geweest / van revisiesetjes voorzien)
  • Set uitlaatdempers die ooit op een Suzuki GSX1400 zaten
Kuipwerk:
  • Scheuren in topkuip hersteld
  • Tank ontroest en gecoat met 2K Fertan
  • Alles in de primer gezet

Ondertussen al etenstijd en dergelijke, dus de volgende dag begonnen met opruimen / eerste inventaris maken. De motor zoals ik hem heb opgehaald:
IMG_20210506_205341.jpg

IMG_20210506_205428.jpg


Vers gespoten blok:
IMG_20210506_205357.jpg

IMG_20210506_205410.jpg


VTR1000F voorvork met Nissin klauwen en stalen remleidingen:
IMG_20210506_205444.jpg


Zwevende schijven (nu nog letterlijk :+):
IMG_20210506_205822.jpg


Aangepaste schetsplaten:
IMG_20210506_210143.jpg


CBR600F2 achterwiel adapterset:
IMG_20210506_205831.jpg


VTR1000F controls + rem / koppeling:
IMG_20210506_205601.jpg


Uitlaatdempers:
IMG_20210506_205754.jpg


Kuipwerk in de primer:
IMG_20210506_205936.jpg


Vervolgens alles netjes uitgesorteerd, mechanische zooi bij elkaar, elektra zooi bij elkaar, niet meer te gebruiken zooi bij elkaar:
IMG_20210506_205812.jpg


En de motor aan de kant zodat er weer doorgang in de garage is:
IMG_20210506_210841.jpg


Goed, een hoop 'oude meuk', maar wat gaan we er mee doen? De titel van dit topic geeft het al aan: een restomod! Restomod :? hoor ik jullie denken: een oud voertuig 'restaureren' (resto-re) en daarbij ook aanpassen (mod-ify) waarbij zo veel mogelijk van het voertuig behouden blijft wat betreft looks maar waar het 'comfort' (rijwielgedeelte, bediening, motor, ...) omhoog gaat. Een mooi voorbeeld van waar ik ongeveer naar toe wil:
s-l720-399.jpg


Dus, wat moet er daarvoor gebeuren / wat wil ik er aan doen:
Rijwielgedeelte:
  • Andere velgen: zoals boven te lezen is er al een adapterset aanwezig voor een CBR600F2 achterwiel, voor de voorkant zou een CBR900F3 velg blijkbaar er zo in kunnen.
  • Andere vering: achteraan zit de oude standaard schokkert er nog in, die gaat sowieso vervangen worden. Voor de voorkant, de VTR1000F poten zijn al een goede upgrade t.o.v. de standaard poten en zeker met een set Hyperpro veren er in zal dat al best aardig rijden. Bijkomend voordeel is dat het wat betreft uiterlijk meer een standaard look heeft, maar niets sluit uit dat er in de toekomst niet toch nog een setje USD's in komt (Honda VTR1000 SP1/SP2 is de heilige graal wat betreft pasvorm, maar kom ze maar eens tegen...). De VTR1000F onderpoten ga ik nog wel onderhanden nemen, dat goud is het niet wat mij betreft :)
  • Frame: mettertijd (als de garage goed operationeel is en de lastafel er staat) wil ik er zelf een achterbrug met verstevigingsbraces voor maken. Maar dat zie ik meer als sideproject en is nu niet strikt noodzakelijk :) Verder wel gewoon alles laten poedercoaten zodat het mooi is en ook blijft, wellicht zal dat ook in het zilver zijn i.p.v. zwart.
  • Alle bouten, etc. opnieuw verzinken
  • Nieuwe kettingset
  • Proberen waar mogelijk gewicht te besparen
Motorisch:
  • Carburateurs volledig reviseren, Dynojet stage 1 kit er in, in de toekomst bekijken of ik hem kan / wil ombouwen naar injectie.
  • Nieuwe uitlaat, of ik die zelf maak of koop is afhankelijk van wat er in de tussentijd op mijn pad komt. De standaard uitlaat is wat krokant, dus die komt er niet meer onder.
  • Olie mod om betere smering te krijgen bij lage toerentallen
Elektrisch:
  • Standaard teller herstellen (doorzichtig plastic gebarsten) of iets retro-modern in de plaats monteren
  • Kabelboom opfrissen waar nodig
Kuipwerk:
  • Vervolledigen: een compleet zadel alsook de achterkuip / frame / spatbord ontbreken, de standaard kuipwerkvorm van de VF1000F vind ik prachtig, dus daar gaat niets aan gebeuren.
  • Spuiten: welke kleur, daar ben ik nog niet over uit, de standaard kleurcode is 'NH-138H' aldus de sticker op het binnenspatbord en dat lijkt ook overeen te komen met de restjes kuipwerk die ergens tussen de onderdelen zaten:
    IMG_20210506_202946.jpg
Ongetwijfeld ben ik nog zaken vergeten / heb ik zaken nog niet vastgesteld, maar dat komt vanzelf naar boven :) Actie in dit topic zal de eerste weken/maanden nog beperkt zijn (buiten hopelijk een update zo nu en dan dat ik velgen heb gevonden, als iemand er heeft let me know!) tot dat ik de garage klaar heb en de VF op de brug kan, maar de start is in ieder geval gemaakt *O*

Prettig weekend alvast allemaal, hier in BE gaan de terrassen eindelijk weer open, dus proost! 🍻
 
Laatst bewerkt:
Mooie basis om op verder te bouwen. Ben zelf ook erg fan van de VF. Zeker zoals je voorbeeld er uitziet.

Beetje HRC kleuren er op :}
 
Deze komt ook van MF
 

Bijlagen

  • indelak2.jpg~2.jpg
    indelak2.jpg~2.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 78
  • indelak.jpg~2.jpg
    indelak.jpg~2.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 77
Tof, goede basis zo te zien! Zelf heb ik al geruime tijd (ahum O-)) een VF750F project staan waarin de voorvork en wielen van een CBR600F2 komen. Heb je je ook al aangemeld in het grote VF topic? Daar zit ook meer dan genoeg kennis en een paar eigenaren van omgebouwde exemplaren.
 
Heb je je ook al aangemeld in het grote VF topic? Daar zit ook meer dan genoeg kennis en een paar eigenaren van omgebouwde exemplaren.
Heb mij nog niet kenbaar gemaakt in het topic, ook nog weinig 'actief' bezig :)

Ondertussen al wel wat onderdelen kunnen bij elkaar sprokkelen :t Achterwiel van een CBR600F2:
IMG_20210514_100042.jpg


Inclusief klauw, wat ik online kon vinden was dat de klauw die gebruikt moet worden met de adapter die ik heb, maar dat bleek natuurlijk weer niet zo te zijn.. Blijkbaar heeft Daugherty motorsports meerdere versies gemaakt van de adapter (wat ik had kunnen zien, als de website nog in de lucht was..) en bij de adapter die ik heb kan/moet je de standaard VF achterremklauw gebruiken:
IMG_20210514_101600.jpg


Nu had ik op forum.vf1000.com gezien dat iemand een remklauwhouder van een CBR400RR 'Aero' had gebruikt, waar de standaard klauw ook op past maar die een kleinere diameter heeft zodat het past op het CBR600F2 achterwiel:
2664b4a7f9794335b66907ae4e73b5d3a5d2f0c8.jpeg


Daar was blijkbaar het bezwaar / probleem dat de VF klauw te weinig bewegingsmogelijkheid had en daarom had hij een CBR600F1 achterremklauw gemonteerd en daarmee was het opgelost:
4b0170746d4dd66942310b6e6f0a55b96599e36b.jpeg


Dus ik denk:
- Een VF achterklauw past op mijn adapter, dus dan past die CBR600F1 achterremklauw ook op mijn adapter
- De CBR600F1 achterremklauw is een Nissin, dat past mooi bij de Nissin klauwen van de VTR1000 voorvork
- Ik bestel er eentje!

Die kwam vandaag binnen en inderdaad hij past perfect op de adapter die ik heb:
IMG_20210519_124610.jpg


Hij zou iets lager mogen komen naar mijn 'goesting' zoals ze dat hier zeggen, maar er is vooral een probleem met de breedte van de klauw t.o.v. de standaard VF achterklauw:
IMG_20210519_124639.jpg


Zoals te zien op bovenstaande foto komt de adapter verder dan het remblok (dat nog wel wat naar buiten komt als alles op zijn plek zit, maar goed..). De VF klauw is veel breder (ook een dikkere schijf normaal achteraan t.o.v. een CBR600) en dat past dan uiteraard wel. Goed, dan heb ik dus meerdere opties:
- VF1000 achterremklauw reviseren en monteren -> verschillende klauwen voor/achter
- De adapter aanpassen zodat de CBR klauw wel genoeg ruimte heeft (stuk van de adapter frezen) -> zelfde klauwen
- Nieuwe adapter maken voor de CBR klauw en de adapterzooi weer doorverkopen

Optie 1 is uiteraard de makkelijkste, optie 2 / 3 zijn perfect mogelijk als ik weer een frees heb aangeschaft, dus ik gok dat het die richting uit zal gaan :+ Goed, ik heb nog onderdelen binnen gekregen om de fiets weer compleet te maken, on-afgezaagd binnenspatbord + afgezaagd achterspatbord / achterlichthouder (geen probleem,kenteken komt toch niet op de originele plaats):
IMG_20210518_190907.jpg


Een kontje + zadel:
IMG_20210518_190711.jpg


Het zadel is ooit al eens opnieuw overtrokken / VF1000 logo is er afgesleten, maar deze was 60 euro goedkoper dan 1 waarbij het logo nog wel zichtbaar was en ik zal hem toch wel opnieuw (laten) opvullen en overtrekken :) Verder ook nog een 'zadelvanger' en handvaten voor de passagier, daar zullen geen stepjes voor aanwezig zijn, maar ik zag dat hier het 1 en ander aan vast hangt dus ik ga ze gebruiken als basis voor een mooiere oplossing:
IMG_20210518_192617.jpg


Ik moet alleen nog even uitdokteren waar die beugels op gemonteerd moeten worden aan het frame, de gaten die er zitten komen namelijk niet overeen. Het vermoeden (ik kan geen duidelijke foto / instructie vinden) is dat die op de zijrails vast zitten gemonteerd:
Schermafbeelding 2021-05-19 133936.jpg


Maar die komen er niet meer op (lelijk + geen helmslot nodig, dus overbodig), dus daar moet ik dan terzijnertijd een adapter voor maken. Verder is er nog een VFR750 RC36/2 voorwiel (zelfde als CBR600F3) onderweg vanuit Litouwen, die dingen zijn blijkbaar zo zeldzaam als iets en over het algemeen ook belachelijk duur, die zou 1-op-1 moeten passen in de VTR1000 voorvork incl. de VTR schijven. Wel geen km-aandrijving meer daardoor, maar ik gok dat ik het 'klokkenspel' sowieso ga vervangen voor een digitale versie en dan is het weinig moeite om een digitale snelheidsmeter te installeren op het wiel.

Goed, dat was hij weer! :W
 
Heb mij nog niet kenbaar gemaakt in het topic, ook nog weinig 'actief' bezig :)

Ondertussen al wel wat onderdelen kunnen bij elkaar sprokkelen :t Achterwiel van een CBR600F2:
Bekijk bijlage 1634151

Inclusief klauw, wat ik online kon vinden was dat de klauw die gebruikt moet worden met de adapter die ik heb, maar dat bleek natuurlijk weer niet zo te zijn.. Blijkbaar heeft Daugherty motorsports meerdere versies gemaakt van de adapter (wat ik had kunnen zien, als de website nog in de lucht was..) en bij de adapter die ik heb kan/moet je de standaard VF achterremklauw gebruiken:Bekijk bijlage 1634152

Nu had ik op forum.vf1000.com gezien dat iemand een remklauwhouder van een CBR400RR 'Aero' had gebruikt, waar de standaard klauw ook op past maar die een kleinere diameter heeft zodat het past op het CBR600F2 achterwiel:
2664b4a7f9794335b66907ae4e73b5d3a5d2f0c8.jpeg


Daar was blijkbaar het bezwaar / probleem dat de VF klauw te weinig bewegingsmogelijkheid had en daarom had hij een CBR600F1 achterremklauw gemonteerd en daarmee was het opgelost:
4b0170746d4dd66942310b6e6f0a55b96599e36b.jpeg


Dus ik denk:
- Een VF achterklauw past op mijn adapter, dus dan past die CBR600F1 achterremklauw ook op mijn adapter
- De CBR600F1 achterremklauw is een Nissin, dat past mooi bij de Nissin klauwen van de VTR1000 voorvork
- Ik bestel er eentje!

Die kwam vandaag binnen en inderdaad hij past perfect op de adapter die ik heb:
Bekijk bijlage 1634155

Hij zou iets lager mogen komen naar mijn 'goesting' zoals ze dat hier zeggen, maar er is vooral een probleem met de breedte van de klauw t.o.v. de standaard VF achterklauw:
Bekijk bijlage 1634157

Zoals te zien op bovenstaande foto komt de adapter verder dan het remblok (dat nog wel wat naar buiten komt als alles op zijn plek zit, maar goed..). De VF klauw is veel breder (ook een dikkere schijf normaal achteraan t.o.v. een CBR600) en dat past dan uiteraard wel. Goed, dan heb ik dus meerdere opties:
- VF1000 achterremklauw reviseren en monteren -> verschillende klauwen voor/achter
- De adapter aanpassen zodat de CBR klauw wel genoeg ruimte heeft (stuk van de adapter frezen) -> zelfde klauwen
- Nieuwe adapter maken voor de CBR klauw en de adapterzooi weer doorverkopen

Optie 1 is uiteraard de makkelijkste, optie 2 / 3 zijn perfect mogelijk als ik weer een frees heb aangeschaft, dus ik gok dat het die richting uit zal gaan :+ Goed, ik heb nog onderdelen binnen gekregen om de fiets weer compleet te maken, on-afgezaagd binnenspatbord + afgezaagd achterspatbord / achterlichthouder (geen probleem,kenteken komt toch niet op de originele plaats):
Bekijk bijlage 1634160

Een kontje + zadel:
Bekijk bijlage 1634161

Het zadel is ooit al eens opnieuw overtrokken / VF1000 logo is er afgesleten, maar deze was 60 euro goedkoper dan 1 waarbij het logo nog wel zichtbaar was en ik zal hem toch wel opnieuw (laten) opvullen en overtrekken :) Verder ook nog een 'zadelvanger' en handvaten voor de passagier, daar zullen geen stepjes voor aanwezig zijn, maar ik zag dat hier het 1 en ander aan vast hangt dus ik ga ze gebruiken als basis voor een mooiere oplossing:
Bekijk bijlage 1634162

Ik moet alleen nog even uitdokteren waar die beugels op gemonteerd moeten worden aan het frame, de gaten die er zitten komen namelijk niet overeen. Het vermoeden (ik kan geen duidelijke foto / instructie vinden) is dat die op de zijrails vast zitten gemonteerd:
Bekijk bijlage 1634168

Maar die komen er niet meer op (lelijk + geen helmslot nodig, dus overbodig), dus daar moet ik dan terzijnertijd een adapter voor maken. Verder is er nog een VFR750 RC36/2 voorwiel (zelfde als CBR600F3) onderweg vanuit Litouwen, die dingen zijn blijkbaar zo zeldzaam als iets en over het algemeen ook belachelijk duur, die zou 1-op-1 moeten passen in de VTR1000 voorvork incl. de VTR schijven. Wel geen km-aandrijving meer daardoor, maar ik gok dat ik het 'klokkenspel' sowieso ga vervangen voor een digitale versie en dan is het weinig moeite om een digitale snelheidsmeter te installeren op het wiel.

Goed, dat was hij weer! :W
Mooi project :t . Ik zal zo eens een foto voor je maken hoe het achter vast zit.
Ik zie dat je benzinekraan uitsparing helemaal geverft is, mijn tanks hebben dat niet omdat de benzinekraan er op afsluit, moet je misschien nog eens naar kijken.
 
Mooi project :t . Ik zal zo eens een foto voor je maken hoe het achter vast zit.
Ik zie dat je benzinekraan uitsparing helemaal geverft is, mijn tanks hebben dat niet omdat de benzinekraan er op afsluit, moet je misschien nog eens naar kijken.
Zou super zijn :t Dat van die tank, zo ver ben ik nog niet, maar dat zou kunnen :p Vorige eigenaar heeft hem zo gespoten, dus zeker iets om uit te zoeken.
 
Zo zit het origineel:
IMG_20210519_204819.jpg


Ik heb wel m'n onder beugels er vanaf, dat heb ik opgevangen met boutje/moertje door de originele ophanging:
IMG_20210519_205103.jpg



IMG_20210519_204831.jpg



M'n tank heeft het midden zonder verf:
IMG_20210519_205130.jpg


Als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel
 
Zo zit het origineel:
Bekijk bijlage 1634298

Ik heb wel m'n onder beugels er vanaf, dat heb ik opgevangen met boutje/moertje door de originele ophanging:
Bekijk bijlage 1634301


Bekijk bijlage 1634302


M'n tank heeft het midden zonder verf:
Bekijk bijlage 1634305

Als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel
Bedankt voor de foto's! Is jouw fiets ook een VF1000F? Want als ik alleen al kijk naar waar bij jou de handvaten vastzitten en waar deze bij mij zitten, dat komt totaal niet overeen:
IMG_20210519_234738.jpg


Zelfde verhaal voor waar jij dat boutje door hebt gedaan ter vervanging van de zijrails, dat scheelt bij mij ook enkele centimeters:
IMG_20210519_235950.jpg

Nochtans zit alles wel op de goede plaats, want de kappen komen goed uit:
IMG_20210520_000240.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20210519_234523.jpg
    IMG_20210519_234523.jpg
    299,2 KB · Weergaven: 14
Die voorvelg van de CBR is onder andere zo duur omdat deze veel gebruikt wordt in de CBR900RR. Die heeft standaard een 16 inch voorwiel dat 1 op 1 te vervangen is door een CBR F2 wiel en dit is een zeer veel gemaakte modificatie.
 
Die voorvelg van de CBR is onder andere zo duur omdat deze veel gebruikt wordt in de CBR900RR. Die heeft standaard een 16 inch voorwiel dat 1 op 1 te vervangen is door een CBR F2 wiel en dit is een zeer veel gemaakte modificatie.
Klopt, die velg zou mijn backup plan zijn geweest als ik geen CBR600F3/VFR750RC36-2/VFR400/CBR400RR wiel had kunnen vinden :') Maar sowieso zijn (goede) voorvelgen natuurlijk wel een dingetje: veel motoren bij slopers zijn crash-test-dummies waarbij vaak de voorkant in elkaar zit.
 
Ik heb een 750.
Jouw achterkuip lijkt veelste ver naar achteren te zitten, de bevestigings punten zijn namelijk wel hetzelfde als ik het zo zie
 
Als ik jouw frame zo bekijk lijkt het of er een stukje tussenuit is, de ruimte tussen de twee dearsverbingen is kleiner dan origineel als ik het zo zie. Kun je eens een foto maken van de zijkant zonder zij en achter kap?
 
Nog eentje dan:

Als je het originele frame bekijkt dan zie je de subframe steunen uitkomen met na de eerste brug tussen de subframe buizen:
1621520525964.png

Als ik de foto's in je startpost bekijk dan komen je schuine buizen uit onder je tweede brug in je subframe.
 
Nog eentje dan:

Als je het originele frame bekijkt dan zie je de subframe steunen uitkomen met na de eerste brug tussen de subframe buizen:
Bekijk bijlage 1634563
Als ik de foto's in je startpost bekijk dan komen je schuine buizen uit onder je tweede brug in je subframe.
De vorige eigenaar heeft volgens mij alleen het frame 'netjes gemaakt' (lasnaden wat bijgewerkt, overbodige beugels er af, ...), maar als ik in dit topic kijk valt goed op dat de achterste beugel verder naar achter moet t.o.v. het binnenspatbord:
IMG_20210520_183037.jpg

Bike210911003.jpg

Gelukkig niets dat niet op te lossen is met een stuk koker en een lasapparaat :)
 

Bijlagen

  • IMG_20210520_182946.jpg
    IMG_20210520_182946.jpg
    326,8 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210520_183008.jpg
    IMG_20210520_183008.jpg
    289,2 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210520_183358.jpg
    IMG_20210520_183358.jpg
    246,1 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20210520_183421.jpg
    IMG_20210520_183421.jpg
    232,7 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20210520_183517.jpg
    IMG_20210520_183517.jpg
    183,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Vandaag de postbode aan de deur met een pakketje uit Litouwen:
IMG_20210521_103723.jpg


Het VFR750 RC36/2 voorwiel *O* Meteen even passen en jawel, de schijven die ik heb passen nog ook :+
IMG_20210521_103733.jpg


Zoals te zien op de foto's hier en daar wat lakbeschadigingen, maar geen deuken / slag en de set velgen gaat toch naar de poedercoater :)
IMG_20210521_103832.jpg


Goed, ik kan de velgen al afstrepen, prettig weekend iedereen! :W
 
De vorige eigenaar heeft volgens mij alleen het frame 'netjes gemaakt' (lasnaden wat bijgewerkt, overbodige beugels er af, ...), maar als ik in dit topic kijk valt goed op dat de achterste beugel verder naar achter moet t.o.v. het binnenspatbord:
Bekijk bijlage 1634750
Bekijk bijlage 1634776
Gelukkig niets dat niet op te lossen is met een stuk koker en een lasapparaat :)
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de kont drastisch heeft willen inkorten. Ook kijkend naar het '1 persoons zadel' dat er eerst op zat.
Waarschijnlijk wilde hij/zij dat direct na het eenpersoons zadel het kontje begon ofzo?
Opzich wel netjes gedaan, dat dan weer wel.

Edit. Ik weet het bijna zeker. Ik denk dat die 2 stukjes kuip die je in je hand hebt om de kleurcode te bepalen precies dezelfde breedte hebben als het verschil tussen de originele locatie van het ophang punt en je huidige. Ik denk dat dat stukken zijn die uit een origineel achter deel zijn gezaagd om het in te korten.
 
Laatst bewerkt:
Edit. Ik weet het bijna zeker. Ik denk dat die 2 stukjes kuip die je in je hand hebt om de kleurcode te bepalen precies dezelfde breedte hebben als het verschil tussen de originele locatie van het ophang punt en je huidige. Ik denk dat dat stukken zijn die uit een origineel achter deel zijn gezaagd om het in te korten.
Jij bent duidelijk iemand om mee te nemen naar een Escape room :D Goed bedacht! Wellicht was de vorige eigenaar van plan om er een race kontje op te zetten. Zoiets als dit, maar dan niet als overzetkap voor een duo-seat, maar als 1 geheel:
Honda-VF1000F-Interceptor-Right-Side-1.jpg
 
Leuk om te volgen, ben wel liefhebber van oud spul met “verbeteringen” :t
Zelf ben ik nu bezig met een gpx750 met zzr600/1100 wielen voorvork remmen etc.
Ook een gsx1100 met bandit/gsxr spul staat in de garage.
 
Niet heel spannend, maar de revisiesetjes voor de carburateurs zijn binnen:
IMG_20210526_171914.jpg


Verder momenteel niets in bestelling en druk bezig in het huis om de laatste zaken af te werken zodat ik in de garage kan beginnen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan