Rand tussen helm en nek dichten i.v.m. windruis

tip van de week :9~ koop een motor met dempers aan de uitlaat _O-

ik heb er zelf nooit last van gehad (tot nu toe) kan ze beter in de auto gebruiken...

ben ook van mening dat waneer je oordoppen gaat dragen omdat je zelf zonder demper of dergelijke rijd voor het geluid je gewoon dom bezig bent... dat is het zelfde als je de radio heel hard zet met oordoppen in terwijl hij zachtjes ook zonder oordoppen goed te horen is... *O*

dus ja dat is de oplossing... last van het geluid koop een setje dempers, en je geluid is weg :)
dóe je nou zo dom of bén je nu zo dom? :?
 
Was het niet "Shoei Whisperkit" oid?
Ssssssssssst, ik heb er nog één voor de liefhebber.. :Y
Ook al sluit je je helm af van geluid, dat wil nog niet zeggen dat je dan geen oordoppen hoeft te dragen, als je tenminste geen permanente oorbeschadiging wilt oplopen. Kijk maar eens op de vele dB-staatjes die er zijn.
Probeer dan maar eens een SHOEI + Whisperkit! ;) wil niet zeggen dat ik het gebruik van oordoppen afraad, maar.. :X
Mijn helm (Arai) sluit ook prima rond mijn gehele hoofd/gezicht. Maar deze en ook voorgaande helmen (FM en Shoei) gaven geluid. Doe je je hand aan de onderkant van de helm op oorhoogte, dan blijft het helaas geluid geven. :(
Ik ben ook benieuwd of er iemand een goede oplossing heeft!! :Y CAT
Een 'Whisperkit' van SHOEI! :Y 8-)
Oordoppen moet KUN je altijd dragen, hoe stil je helm ook is!
8-)
Booster helmsok scheelt enorm met geluid. Is swinters ook lekker warm, is van neopreen. Hem er helaas met mijn concept niks aan, maar heb hem wel op mijn arai.
[gepost door Giz]
Heb ik ook gehad en dat is nou juist een onding! :( Als het regent loopt het water erlangs zo je jas in.. |( jaja, "over je jas dragen" hoor ik al roepen.. :W
Maar ff zonder dollen.
Zo'n whisperkit van shoei werkt perfect! Ik heb hem vorig jaar bij safe gekocht, maar hij past ook op mijn Shark.
Da's mooi dat ik dat lees! *D Ga ik direct proberen.. :}
Werkt zo goed dat ik eigenlijk alleen op de snelweg oordoppen nodig heb.
:^
Als je geen oordopjes wilt dragen tijdens het motorrijden: ga in een auto zitten, of accepteer dat op den duur je gehoor stukken minder goed wordt. Geen één helm is geluidsdicht.

Ik heb een dure helm en ik rijd wel eens stukjes zonder oordopjes in (naar de benzinepomp en zo), maar ik hoor toch duidelijk verschil met of zonder dopjes.

't Blijft natuurlijk een kwestie van 'zelluf wete'.

CAT
Jij bent zeker bevriend met Spider :? O-) :+
Ok dan, de helm van Christan Alberts kost zo'n 10.000€ ,de helm van ene meneer Rossi zal ook zoiets kosten en toch rijden ze met oordoppen in :Y
en dat zijn echt state of the art botsmutsen .
Omdat het hebbedingen zijn, daarom en niet meer dan dat! B| En gek hè..met 130dB..
..het verneukeratieve met geluid is dat je niet direct in de gaten hebt dat het schadelijk is. IK raad iedereen aan om MET te rijden maar het is eenieder zijn eigen verantwoording :Y .
Klopt..
..zo en nu de muziek weer op max volume :+
:W
YEAH!! :Y
't Is trouwens Whisperstrip O-)
Klopt! Ze hebben de naam gewijzigd van "Whisperkit" naar "Whisper Strip Kit".. :z
 
En welke shark heeft u? :)

[me]The Beerhunter heeft de rsf2i[/me]

[me]Arckira ook! *D Net geprobeerd en..














..hij past![/me]
*O* 8-) :} Dus The Beerhunter..snel zo'n "Whisper Strip Kit" halen.. :+
Als meneer Insane eens even verteld welk model shark hij heeft dan heb ik héél misschien wel interesse ;)
Sorry..
de Whisperkit van Shoei heb ik wel in huis moet hem alleen nog ff uitproberen :Y
U zult tevreden zijn heer Bierelier! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik was gister van plan voor zo een boostersok/whisperstripkitdinges te gaan kijken maar was vergeten dat op maandag bijna alle motorzaken (iig in amsterdam) dicht zijn. Uiteraard begint het dan op de terugweg te hozen...

Vandaag ziet het er gezien het weer ook niet echt in, helaas...
 
Ik rijd al jaren met een pothelm rond, de enige keren dat ik last heb
van "windruis" is als ik de avond tevoren bruine bonen heb gegeten.. O-)
 
Ik ben daarnet dus naar de winkel geweest om te kijken voor zo een strip. Zowel de Shoei kit als de booster helmsok pastte niet (goed genoeg) op mijn helm, helaas...
De medewerkers van de winkel waar ik zojuist was vertelde me dat de helm wat 'op' mijn hoofd zit waardoor de rand onderaan de helm niet goed afsluit.

Morgen zal ik (weer) teruggaan naar Motoport Amsterdam, waar ik mijn helm gekocht heb, om het erover te hebben. Hopelijk komen ze met een goed voorstel want de hoofdrede dat ik toen een nieuwe helm kocht was dat ik gek werd van de windruis met mijn oude botsmuts.
 
Booster helmsok scheelt enorm met geluid. Is swinters ook lekker warm, is van neopreen. Hem er helaas met mijn concept niks aan, maar heb hem wel op mijn arai.

[gepost door Giz]
Heb ik ook gehad op m'n Arai. Het hielp wel, maar er is een GROOT NADEEL:
Als het regent, gaat die kraag als watervanger werken en ik werd helemaal nat rondom m'n nek. Gatver, als ik daar nog aan denk. Einde Booster.
Normaal wordt ik nergens nat als het regent, behalve m'n z.g.n. goretex handschoenen.

Als je alleen maar met je glimfiets in de zon rijdt, dan is het zeker wel OK.
 
Booster helmsok scheelt enorm met geluid. Is swinters ook lekker warm, is van neopreen. Hem er helaas met mijn concept niks aan, maar heb hem wel op mijn arai.

[gepost door Giz]
Heb ik ook gehad en dat is nou juist een onding! :( Als het regent loopt het water erlangs zo je jas in.. |( jaja, "over je jas dragen" hoor ik al roepen.. :W

Heb ik ook gehad op m'n Arai. Het hielp wel, maar er is een GROOT NADEEL:
Als het regent, gaat die kraag als watervanger werken en ik werd helemaal nat rondom m'n nek. Gatver, als ik daar nog aan denk. Einde Booster.
Normaal wordt ik nergens nat als het regent, behalve m'n z.g.n. goretex handschoenen.

Als je alleen maar met je glimfiets in de zon rijdt, dan is het zeker wel OK.
Dat zei ik..

;)
[me]Arckira gaat zo de SHOEI "Whisper Strip Kit" in z'n SHARK (3 kwartier) testen! :] 8-) [/me]
Heb ik gedaan en..ik moet zeggen..de regen op m'n helm klonk harder dan de wind(ruis)! :} Nou regende het wel HEEL hard! :(
Maar goed, er vandaag weer een uurtje mee gerden en ik ben tevreden. :Y Van de week nog een keer met doppen rijden en misschien dat ik een keert de 'chin-guard' van SHOEI vervang door één van SHARK.
 
De Helmet Pelmet (wie verzint dit soort namen)
bib1.jpg

Vooral in oranje


Staat ook in de [spam] motoport[/spam] Catalogus

Heb em niet (wel goeie oordoppen) maar 't staat vast heel vrolijk
 
Ik ben vanmiddag naar Motoport geweest om het er nogmaals over te hebben. Morgen kan ik mijn helm omwisselen voor een 'leenexemplaar' dat wordt opgestuurd door Nolan.
Mijn helm wordt dan door Nolan onderzochten zullen ze er ook zelf mee rijden.
Ik heb dus geen idee hoelang dit duren gaat (iemand enig idee??) en wat ze ermee willen bereiken, lijkt me niet dat dit een productiefout kan zijn.

Ik ben benieuwd, hopelijk komen ze wel met een nette helm aanzetten als (tijdelijke?) vervanging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan