Randdebielen op de weg topic

Iedereen kent ze wel, de randebielen op de weg..Nu dacht ik er al veel gezien te hebben maar ben deze middag de grootste tegen gekomen

Stoppen op de E19 vlak na een tunnel en schuin over het 3e en 4e rijvak blijven staan (met knipper aan |( ) om de afrit te nemen, ik moest de afrit nemen en zag hem staan, maar zag daarna in mijn spiegels een paar wagens schuiven en rokende banden |(

Dit is absoluut de grootste debiel die ik ooit ben tegengekomen (hoewel die pipo die ff achteruit de Brusselse ring op wilde een goeie tweede is :P )

Hmmm, jaren geleden... 6 auto's voor me.
Iemand die steeds langszamer rijd en tenslotte stopt middenin de velsertunnel omdat ie bang werd :? En ja, het was een zondag en hij kwam van de zwarte markt en het was en oude taunus... :-)

En naast me dus een hele mooie kop-staart botsing.... Weer wat blik minder op de weg, maar wel schrikken. De gek.
 
Kan heel wat opnoemen...

Rij achter een rij auto's op een 80-km voorrangsweg. Auto van rechts denk mooi achter de laatste auto in te voegen. Had mij niet gezien. Noodstop en met geblokkeerde wielen er langsheen gegleden terwijl een vrachtwagen mij tegemoet kwam. Zat oud wijf in, die nergens op reageerde... zat heel dicht bij het inslaan van de zijruit :(

Auto op 2-baans rotonde die het heel leuk lijkt om vanaf de linker rijstrook de rechter rijbaan te pakken terwijl ik er naast zat.

Spookrijder op oprit van de A12 terwijl ik met 120+ naar beneden jakkerde.

En vanavond nog een of ander wijf die besluit te proberen onder het rijden een pick-up op de afrit in z'n achteruit te rammen. Rokende banden terwijl de remlichten niets deden en ik daar in flinke vaart achter zat. Gelukkig 2 rijstroken voor rechtsaf.
 
Kan heel wat opnoemen...

Rij achter een rij auto's op een 80-km voorrangsweg. Auto van rechts denk mooi achter de laatste auto in te voegen. Had mij niet gezien. Noodstop en met geblokkeerde wielen er langsheen gegleden terwijl een vrachtwagen mij tegemoet kwam. Zat oud wijf in, die nergens op reageerde... zat heel dicht bij het inslaan van de zijruit :(

Auto op 2-baans rotonde die het heel leuk lijkt om vanaf de linker rijstrook de rechter rijbaan te pakken terwijl ik er naast zat.

Spookrijder op oprit van de A12 terwijl ik met 120+ naar beneden jakkerde.

En vanavond nog een of ander wijf die besluit te proberen onder het rijden een pick-up op de afrit in z'n achteruit te rammen. Rokende banden terwijl de remlichten niets deden en ik daar in flinke vaart achter zat. Gelukkig 2 rijstroken voor rechtsaf.

Kolere....en dat was in een dag? :o
 
Kolere....en dat was in een dag? :o
Nope... aantal jaartjes.

1e twee zal iedereen wel eens meegemaakt hebben. Is niets anders dan dat lui je niet gezien hebben...

Andere twee waren wel weird :P

Over randdebielen gesproken... ben wel eens getuige geweest bij een kettingbotsing bij 5 km/h. Iemand liet bij het optrekken (bij een stoplicht) de motor afslaan... klapten 4 auto's achterop. Hoezo opletten?

Overigens flinke schade voor zo'n lage snelheid.
 
Nope... aantal jaartjes.

1e twee zal iedereen wel eens meegemaakt hebben. Is niets anders dan dat lui je niet gezien hebben...

Andere twee waren wel weird :P

Over randdebielen gesproken... ben wel eens getuige geweest bij een kettingbotsing bij 5 km/h. Iemand liet bij het optrekken (bij een stoplicht) de motor afslaan... klapten 4 auto's achterop. Hoezo opletten?

Overigens flinke schade voor zo'n lage snelheid.


Whaha die is wel leuk :P Stelletje schele mensen tegenwoordig :+
 
ouwe knar die zich blijkbaar vergist heeft in oprit voor de autosnelweg komt in achteruit teruggereden!!

vrouw rijdt ganse invoegstrook van autosnelweg af om helemaal op het eind te stoppen tot stilstand en linker knipperlichten aan te steken om in te kunnen voegen


vrouwen kunnen wel ergens geraken met een auto maar dat betekent niet dat ze kunnen rijden :-)))
 
Over randdebielen gesproken... ben wel eens getuige geweest bij een kettingbotsing bij 5 km/h. Iemand liet bij het optrekken (bij een stoplicht) de motor afslaan... klapten 4 auto's achterop. Hoezo opletten?

Overigens flinke schade voor zo'n lage snelheid.

:+ Stelletje debielen zitten er in het verkeer....

En hebben jullie inderdaad ook zo'n schurfthekel aan mensen die stil gaan staan op de invoegstrook?! Waardoor jij er meestal niet meer langs kan :(
 
:+ Stelletje debielen zitten er in het verkeer....

En hebben jullie inderdaad ook zo'n schurfthekel aan mensen die stil gaan staan op de invoegstrook?! Waardoor jij er meestal niet meer langs kan :(

daar hebben we toch een speciale extra motorstrook voor naast die invoegstrook, sommige mensen noemen dat wel de "vluchtstrook" O-)

maar ik heb er idd ook een hekel aan als de eikel voor je niet opschiet op de invoegstrook, en de eikel naast je heeft geen verkeersinzicht en blijft gewoon stug nast je rijden... |( kan je nergens naar toe... behalve natuurlijk de "motorstrook" op })
 
Laatst bewerkt:
Ik reed in een koekblik op de snelweg ergens richting Brabant achter een ander koekblik met aanhanger. Pleurt er ineens een hele bodemplaat uit, vliegt via mijn voorruit over mijn dak om achter mij in de berm terecht te komen. En die eikel reed dus gewoon door he! Ik was samen met een stel vrienden die het zagen gebeuren en met twee koekblikken hebben de boosdoener klemgereden op de vluchtstrook. Zo, politie erbij en klaar was Kees. Je zou op de motor gezeten hebben achter zo'n dwaas! Ik had toen voor iets van 3500 gulden schade en op de motor had ik het waarschijnlijk niet overleefd.
 
Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die een rotonde op of af rijden (waar de bestuurders op de rotonde voorrang hebben, en de fietsers en voetgangers dus niet) plotseling aan een voetganger of fietser voorrang geven. Ik hou er altijd rekening mee dat het kan gebeuren, maar soms verwacht je het écht niet. Ik heb het vaak met de auto en ik had het een keer of twee tijdens rijles. Ging net goed. Met die troep op rotondes lig je dan ook zo onderuit!
 
op een 80km weg: Ik kom aanrijden en er staat op de andere weghelft een zilverkleurige stationwagon te wachten om linksaf te slaan (mijn weghelft over dus), met een hele stoet auto's erachter.. dus hij stond daar al even.

ik dacht al: even van me gas af. zat een vrouw in. net voordat ik bij die auto kwam (10mtr) trapte ze het gas in. ze schoot zo half mijn rijbaan op. tering zeg. ik heb me hele band vierkant geremd.kon er nog net voor langs. stond een politie busje achter in de rij achter dat vrouwtje. ik nog gebaren, maarja die reageerde niet eens :(

ik was onderweg om me motor in te ruilen, dus ben niet teruggegaan om nieuwe banden te eisen van dat vrouwtje. heb wel een paar 100mtr erna de motor langs de kant van de weg gezet om even van de schrik te bekomen.

--------------------------------------------------------

een jaartje of twee geleden. ik reed op een grote voorrangsweg (80km weg). reed achter een auto. die auto gaf richting naar rechts aan en sloeg rechtsaf. een bebaarde klootzak in alweer een fucking stationwagon die rechts stond te wachten dacht. hey. die auto gaat rechtsaf, ik kan erop. en gooit de auto zo de weg op. net als ik gas geef om de auto voor mij (die rechtsaf sloeg) in te halen. whoppa. kijk je opeens tegen de zijkant van een stationwagon aan. gelukkig had ik die stationwagon al zien staan en had ik me er al op voorbereid dat ie hem ervoor zou gaan zetten, dus ik kon nog net op tijd remmen en er achterlangs duiken.

--------------------------------------------------------

moraal van de beide verhalen: anticiperen een vooruit kijken/denken red je leven :)
 
Laatst bewerkt:
Kijken is toch voor veel automobilisten (die geen motor rijden) een probleem :(

Op de provinciale weg rijden twee auto's voor mij met een gangetje van een kilometer of 70 per uur. Ik kan er makkelijk voorbij, dus ga ff vol in het gas (lekker!!!). Oop het moment dat ik naast de achterste van de twee zit, gaat die randdebiel ook inhalen. Dus op een gegeven moment met z'n drieën naast elkaar.
En dan ben je natuurlijk als motorrijder die achterlijke idioot die zo hard inhaalt ........ jaja, zo ken ik er nog wel één.
 
Afgezien van een aantal randdeb**l*n die sowieso niet capabel zijn om zich op de weg te begeven door een gebrek aan inzicht of door een te hoog gehalte van het haantjes-hormoon, zijn er volgens mij veel koekblikstuurlui die gewoon geen enkel benul hebben van de snelheid van een motor.
Hou daar - voor je eigen veiligheid - dus rekening mee!!
 
Opa en oma die op de snelweg (en dan niet op de vluchtstrook, maar gewoon op de rijbaan) in hun Alto achteruitrijden omdat ze een afslag hebben gemist.
 
Ik lees al een paar keer dat mensen bij bepaalde situaties niet gezien worden. Is daar niks aan te doen dmv bijv. plaats op de weg veranderen of nog meer afstand :?
 
Maar je moet ook inzien, dat wanneer iemand in een auto zit (ik zelf heb hier soms wel problemen mee) en een motor komt aan zetten, dat ik het erg moeilijk vind zijn/haar snelheid in te schatten! komt volgensmij door het missen van een 2e lamp, waardoor je alleen door de grootte van het licht de afstand kunt bepalen, en niet door de afstand tussen de 2 lampies.
Met te groot licht rijden helpt dus absoluut niet op jezelf zichtbaarder te maken.

Maargoed dat terzeide...

Heb het eens gehad in engeland dat iemand voorrang nam, met 150 door de berm heen die auto ingehaald, schrik van mn leven. maar moet zeggen, reed daar ook wel ietsjes te hard O-)
Verder niet echt veel dingen meegemaakt, rij over het algemeen vrij defensief.. heeft zo zn voordelen :)
 
Ik lees al een paar keer dat mensen bij bepaalde situaties niet gezien worden. Is daar niks aan te doen dmv bijv. plaats op de weg veranderen of nog meer afstand :?

jah. ZELF KIJKEN! vooruit blijven kijken en vooruit blijven denken. ervan uit gaan dat NIEMAND je ziet en altijd en overal je snelheid aanpassen zodat je kunt uitwijken.

Kijken is toch voor veel automobilisten (die geen motor rijden) een probleem

de meeste ongevallen met motoren gebeuren doordat automobilisten ons over het hoofd zien. sterker nog. ik zie soms ook wel eens een motorrijder over het hoofd. laatst nog. bij het invoegen kwam er een grote BMW enduro/tourfiets vlak langs mijn raampje. heb ik nooit zien aankomen. mijn fout. gelukkig was ie er op tijd langs en gaf ik netjes richting aan ruim VOORDAT ik invoegde.

door een gebrek aan inzicht of door een te hoog gehalte van het haantjes-hormoon, zijn er volgens mij veel koekblikstuurlui die gewoon geen enkel benul hebben van de snelheid van een motor.
gebrek aan inzicht. mensen die geen motorrijden hebben geen idee hoe snel zo'n motor is. als je ze dan uitlegt dat je sneller bent dan de gemiddelde ferarri of porsche denken ze dat het grootspraak is. dus tja. ze hebben geen idee.

sterker nog, met al die topics van die lessers die een motor willen kopen en het verhaal houden van: "een 600cc supersport is veel te langzaam, daar verveel ik me maar op" heb ik het idee dat zelfs mensen die al wel motorrijden nog geen idee hebben van de snelheid van moderne motorfietsen. jah. de ER5 waar je op lest is echt een goede vergelijking met een 2004 GSXR600 of ZX636 ofzo. alsof je een fiat panda met een Mclaren F1 vergelijkt.
 
Laatst bewerkt:
Heb dan pas 100 km ervaring sinds het behalen van mijn rijbewijs. Werd op mijn zx-6r bijna onderste boven gereden door een schijndode bejaarde die niet zag dat ik toch echt voorrang zou moeten hebben. En dan quasi gepikeerd naar je kijken als je op je claxon duwt om hem uit zijn schemerwereldje te laten ontwekken.

Het begin is er :X

grtz
Supergnoom
 
Ik had het laatst dat ik op de fiets (MET goede verlichting) uit mijn werk kwam, het was donker, ik moet rechtdoor dus ik rij de rotonde op, komt er van rechts een vent aan die zo de rotonde op wilde rijden, zou me bijna ondersteboven rijden :(
Dag erna, zelfde tijd, zelfde rotonde, rij ik er weer, en komt WEER diezelfde eikel eraan, en die zou me WEER van mij fiets af proberen te rijden |(

Die mogen ze van mij echt zijn rijbewijs afpakken en de auto in de pers gooien.... :(
 
Heb dan pas 100 km ervaring sinds het behalen van mijn rijbewijs. Werd op mijn zx-6r bijna onderste boven gereden door een schijndode bejaarde die niet zag dat ik toch echt voorrang zou moeten hebben. En dan quasi gepikeerd naar je kijken als je op je claxon duwt om hem uit zijn schemerwereldje te laten ontwekken.

Het begin is er :X

grtz
Supergnoom
Wen er maar aan, het zal je nog vaak overkomen.
 
Ik had het laatst dat ik op de fiets (MET goede verlichting) uit mijn werk kwam, het was donker, ik moet rechtdoor dus ik rij de rotonde op, komt er van rechts een vent aan die zo de rotonde op wilde rijden, zou me bijna ondersteboven rijden :(
Dag erna, zelfde tijd, zelfde rotonde, rij ik er weer, en komt WEER diezelfde eikel eraan, en die zou me WEER van mij fiets af proberen te rijden |(

Die mogen ze van mij echt zijn rijbewijs afpakken en de auto in de pers gooien.... :(
Hmmm, tijd voor een "goed gesprek"..... O-)
 
het stomste dat ik ooit gezien heb was een auto die achteruitreed op een rond punt.

op een mooie zondagmogen(7u30) kom ik aan op een klein éénbaans-rondpunt(met betonnen boarding).Je weet wel waar je lekker kan ingooien 'rechts-links-rechts'.Waar ik eraf moet rijd een auto achteruit omdat ie de afslag gemist heeft.In een flits de motor recht, naar buitenkant van de baan en remmen.Nog juist kunnen stoppen.Was meteen wakker: geen koffie meer nodig.

Begrijp nog altijd niet goed dat ik zelf besefte wat ie ging doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan