Ranglijst Supermotoren

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
in de supermotor test in het blad MOTOR las ik dat de gsx1000r als beste getest was.

De R1 stond als 5e geplaatst! Nu hoor ik hier alleen maar goede verhalen over de R1, maar natuurlijk ook over de suzuki. Er zaten nog een aantal motoren tussen zoals de ZX6R. De ZX9R stond 7e ofzo. Ik als grote kawasaki liefhebber zou graag ook de ZX12R en natuurlijk de hayabusa getest willen zien.

Wat zou een goede ranglijst zijn voor deze klasse motoren.

Voor mezelf:
1. Kawa ZX9R
2. Yamaha R1
3. Suzuki gsx750R

600 klasse:
1. R6
2. Kawa ZX6R
3. Suzuki gsx600R
4. CBR 600

 
Ik heb de nieuwe kicxstart en daar hebben ze 5 600 cc motoren door 5 vrouwen laten testen

1. ZX-6R
2. R6
3. GSX-R
4. CBR 600 FS
5. Triumph TT

De Triumph kwam er wel heel slecht vanaf.
 
Ik neem aan dat je de test ook gelezen hebt ?

De format was dat de Japanse fabrieken ieder 2 motoren mochten afvaardigen (naar eigen inzicht). Kawa koos er dus voor om de ZX6R en de ZX9R af te vaardigen (logisch want het ging om circuitrijden op Assen). Voor de Hayabusa geldt hetzelfde. Suzuki koos er, logischerwijs, voor om de GSXR600 en GSXR1000 af te vaardigen.

Een ZX12R of GSXR1300 ('busa) komen op een circuit natuurlijk niet uit de voeten.
 
Dan blijft het nog

1 de R1
2 de GSX1000R
3 de ???

bij de 600

1 de R6
2 de GSX600R
3 de ZX6R

Wat mij betreft dan toch :P
 
ik heb het blad gisteren gekocht en nog niet helemaal doorgelezen. In dat geval is het natuurlijk duidelijk dat ze die haya en de zx12r niet hebben uitverkoren.

Vond het wel een mooie en duidelijke test die goed weergeeft wat er allemaal met een motor te doen is.

Ga dit weekend maar even mijn kawa uitzoeken. Of de zx6r of de zx9r.
 
Compleet subjectief:

1. RSV Mille R
2. GSXR1000
3. Duc996
4. R1

600
1. GSXR600
2. ZX6R
3. R6
 
Een ZX12R of GSXR1300 ('busa) komen op een circuit natuurlijk niet uit de voeten.

Ach, dat valt best mee. De ZX-12R deed vorig jaar wel mee met de sportmotor van het jaar verkiezing van Motor. Patrick van den Goorbergh wist er een rondje 1.32 uit te persen. Zelf bleef ik steken op 1.46 ;(
 
Dat betekent dat de ZX12R een betere circuitmotor is dan de ZX9R. Wie had dat gedacht (ik in ieder geval niet)

Sorry dat ik getwijfeld heb aan de ZX12R :]
 
1 busa aleen al omdat die zo mooi is
2 zx12
3 gsx1100
4 duc 996
5 blade uit 97 die zijn gewoon geweldig hehehehehe

600
r1
kawa
soes
cbr

 
600

1. R6
2. ZX-6R
3. GSX-R600
4. Cbr

1000

1. Duc996
2. VTR 1000 SP1
3. R1
4. GSX-R1000
_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-08-03 09:09 ]
 
600

- R6
- ZX6-R
- GSX 600
- CBR 600

1000

- R1
- Duc 996
- RSV Mille
- GSX 1000

[ Dit Bericht is bewerkt door: Revolution op 2001-08-04 13:36 ]
 
Tja waar gebruik je je droommotor het meest ??

600

- gsxr 600
- R6
- ZX6r


750

- MV augusta
- gsxr750
- ZX7


1000

- Aprillia RSV Mille
- gsxr 1000
- duc 916
- R1

C.U.


:j
 
Ik denk dat de rangorde nu zo is van de echte supersports:

- Soes GSX-R 1000
- Yamaha R1
- Soes GSX-R 750 (2000 en up model)
- Kawa ZX9R
- Aprilia Mille
- Honda Fireblade
- Duc 996


Gekeken niet alleen naar vermogen, maar het totale pakket....

_________________
Mijn http://www.bikepics.com/pictures/03120/ (motor) kopen? Dat kan! Mail me...


[ Dit Bericht is bewerkt door: duderuud op 2001-08-13 16:15 ]
 
Je vergeet de Aprilia RSV Mille R.

Die reed met Patrick vd Goorbergh alles behalve de GSX1000R zoek op Assen.

Toen ik de RSV voor het eerst zag en hoorde maakte een nogal diepe indruk op me. Vandaar dat deze me nu te binnen schiet. Verder kwam iemand zijn 2001 Mille R ophalen toen ik ook mijn motor kwam ophalen. Ik heb ff op hem gewacht :9~ :9~ :9~

Verder krijg je bij de Mille R nog wat leuke spulletjes als lichte wielen, Öhlins vering etc.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-13 16:18 ]
 
Altijd wordt die RSV Mille R vergeleken met de andere sportmotoren, maar dat moet natuurlijk wel de standaard RSV Mille genomen worden, gooi op een R1 andere vering en lichtere wielen en dat ding stuurt ook een heel stuk beter.


Een Mille R is wel 7000,- duurder dan een standaard Mille.

 
Ik heb op m'n werk als bureaublad een Kawasaki ZR12-R (grijs). Vind ik heel mooi. Zal er zelf waarschijnlijk nooit mee rijden (als bestuurder noch als passagier), maar hij heeft iets. Weet wel niet of dat eigenlijk een supersporter is. De Hayabusa vind ik persoonlijk minder mooi.

Voor mij is een ZX9-R wel de moeite waard (ook niet om echt mee te rijden, maar als passagier zeg ik niet neen). Schijnt iets minder extreem te zijn als de R1 en companie, maar toch vrij sportief. De Agusta MV4 is ook mooi.
 
1- r1
2- 996
3- agusta f4 "oro" ($$$)
4- vtr sp-1
5- zx9r
6- cbr 900rr
7- benelli tornado tre (of hoe dat ding ook mag heten)
 
Qua uitstraling en agressief uiterlijk (dat hoort bij een racer vind ik) is de R1 onverslaanbaar, ik vraag me af hoe ze het uiterlijk van de R1 nog willen verbeteren bij de opvolger. :?

Kan alleen maar slechter worden ben ik bang...
 
ik vraag me af hoe ze het uiterlijk van de R1 nog willen verbeteren bij de opvolger

dat heb ik nu bij de Ducati 998, en dat hebben ze zelf waarschijnlijk ook


[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-08-14 21:49 ]
 
dat heb ik nu bij de Ducati 998, en dat hebben ze zelf waarschijnlijk ook
Klopt, ook zoiets. Kan het nog beter vraag je je af? :?
Waar moeten ze zo'n ding nog verbeteren? Lichter en meer vermogen zal het wel worden, met niet al te veel uiterlijke verschillen denk ik.
996 bedoel je zeker. ;)
 
waarschijnlijk zal de opvolger van de 996 totaal anders worden als wat het nu is
dubbele achtervork ,styling in de soort van de ss,ie modellen
en ter info de 998 bestaat al ,de 996 R is namelijk al 998 cc (boring 63.5 slag 100) alleen het 996 R staat voor model
greeetz redbull man
 
Terug
Bovenaan Onderaan