Ranzig motorpak

Ik heb mijn leren Alpinestars pak in de wqsmachine getrapt... kwam ee brandschoon uit (laagstse temp en binnenvoering eruit ofc.)
 
Waarschijnlijk omdat je er uit groeit???

Neuh :N daar had ik toen nog geen last van.
Als je probeert sneller te zijn dan de rest, dan mislukt het wel eens....., maar dan heb je ook vaker iets nieuws. :P
Toen ik niet meer zo nodig sneller "moest" zijn groeide ik er uit, en heb nooit geen leer meer gedragen. Dat dan weer wel.
 
In de wasmachine ermee, en met lage temperatuur.....daarna uithangen en hierna goed invetten met ledercréme..
 
Neuh :N daar had ik toen nog geen last van.
Als je probeert sneller te zijn dan de rest, dan mislukt het wel eens....., maar dan heb je ook vaker iets nieuws. :P
Toen ik niet meer zo nodig sneller "moest" zijn groeide ik er uit, en heb nooit geen leer meer gedragen. Dat dan weer wel.
Inderdaad, na 2 keer onderuitgaan is het wel weer tijd voor een nieuwe. 5 jaar haal ik niet.
 
Vijf jaar oud?? Op zich vind ik dat al een prestatie:}
Ik kan mij geen leren pak herinneren die vijf jaar oud is geworden:X

Bij mij is het juist andersom:
1e pak (leer 2 delig) + helm ==> 8 jaar / 50dkm.
2e pak (leer 1 delig) + helm ==> 10 jaar / 50dkm en gaat nu het 11e jaar in.
Handschoenen 3e set, laarzen 3e set.
En sinds vorig jaar een "adventure outfit" / Goretex" erbij voor de koude dagen zodat ik het seizoen kan rekken.
 
Als je het in de wasmachine doet, ga dan vooral NIET centrifugeren, maar haal het er kletsnat uit. En gebruik een speciaal wasmiddel dat geschikt is voor leer (paardensportzaak). Tijdens het drogen (liefst liggend, anders rekt het mogelijk uit door het grote gewicht) regelmatig het leer een beetje bewegen en kneden. Het mooiste is wanneer je hem aantrekt als hij nog een beetje nat is.
(Persoonlijk durf ik de wasmachine niet aan).

Verder zou je eens naar een paardensportzaak kunnen gaan en zadelzeep halen. Dat tast het leer niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al zo'n 20 jaar twee zwarte leren motorpakken die er onderhand nogal "vintage" uitzien, alleen af en toe goed invetten en de ergste muggenlijken eraf krabben. Hoe ouder die pakken worden is hoe lekkerder ze gaan zitten.

Voor de koudere dagen heb ik nog een stoffen pak, die zijn alleen op een gegeven moment niet echt waterdicht meer, daarvan heb ik nu mn tweede en na verloop van tijd zien ze er ook echt goor uit.
 
Gewoon naar zo'n turkse kledingreparatie/stomerij brengen, die kunnen het weer helemaal mooi maken (kost wel wat meer dan zelf doen, maar ja gemak dient de mens).
 
Mijn periode correct texport pak gaat al heel wat jaren zo mee....kort programma etc.

Binnenkort met lekkere geur fris en fruitig op de motor...:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan