Rapid Bike 3 - Quick Shifter Preload aanpassen

Ste7e

Rookie
14 okt 2009
27
3
Goedemiddag!

Sinds een maand heb ik een rapid bike 3 module in mijn motor en een bijbehorende quick shifter. De quick shifter werkt (onderbreekt het gas en kan opschakelen) maar bij de geringste aanraking van de schakelpedaal activeert hij al.

Ik heb daarvoor een USB kabel aangeschaft en Rapid Bike 3 Software geinstalleerd. Hiermee kan ik alles instellen, BEHALVE de 'Preload' setting. Deze is wel aan te passen en kan ook op 'apply' klikken, maar als ik de module opnieuw aansluit is hij weer gereset naar '0'.

Alle andere settings slaat hij wel op en zijn ook nog aanwezig na opnieuw aansluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij in de goede richting wijzen :)?

Alvast bedankt! :]
 
Hey Norwin, de vraag staat inderdaad al uit naar Rapidbike :) ondertussen heb ik de motor open gehaald en zie dat er geen kastje tussen de QS en rapidbike module zit. Verder komen er 3 draden uit de QS. een Geel/Groene die op de negatief is aangesloten. Een blauwe die naar de rapidbike module gaat, en een bruine die niet is aangesloten... Die is mooi afgetaped haha misschien mis ik iets?

Deze vraag staat ook uit naar rapidbike maar mocht iemand ondertussen iets weten alle help is welkom :)
 
Rapidbike heeft mijn QS sensor type weten te achterhalen en heb een manual gekregen om het aan te passen. Vanavond even kijken :]
full
 
De quick shifter hoort normaal gesproken op de pc zichtbaar te zijn onder ‘sensor 2’. Maar bij mij zie ik hem niet staan. De inbus blijkt ook geen invloed te hebben op de gevoeligheid. Onder de inbusmoer zit een metaal busje, zou dat moeten kunnen bewegen? Die zit bij mij helemaal vast en het draadeinde met die veer erop wordt helemaal vast gezet als ik die inbus aandraai en is bijna niet meer los te krijgen :(
 
Goedemiddag!

Sinds een maand heb ik een rapid bike 3 module in mijn motor en een bijbehorende quick shifter. De quick shifter werkt (onderbreekt het gas en kan opschakelen) maar bij de geringste aanraking van de schakelpedaal activeert hij al.

Ik heb daarvoor een USB kabel aangeschaft en Rapid Bike 3 Software geinstalleerd. Hiermee kan ik alles instellen, BEHALVE de 'Preload' setting. Deze is wel aan te passen en kan ook op 'apply' klikken, maar als ik de module opnieuw aansluit is hij weer gereset naar '0'.

Alle andere settings slaat hij wel op en zijn ook nog aanwezig na opnieuw aansluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij in de goede richting wijzen :)?

Alvast bedankt! :]
Help me man! How you conected QuickShifter with Rapid Bike 3? :D I am trying 2 days to find how to conect 3 wire from quickshifter to Rapid Bike3 modul! xD
(I have QuickShifter Rapid Bike and Rapid Biker 3 module)
 

Bijlagen

  • QS.jpg
    QS.jpg
    528,5 KB · Weergaven: 6
  • Rapid Bike 3 Commander.jpg
    Rapid Bike 3 Commander.jpg
    460,9 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan