Ik heb een Cagiva Raptor, zelfde blok als een Suzuki TL1000. Heb een tijdje geleden een ongelukje gehad waarbij de motor in een bocht gevallen is. Heb alles al zo'n beetje hersteld, maar 1 ding nog niet. Als ik met constant gas rijd, bijv. 3000rpm in z'n 3, dan houdt de motor in en vervolgens gaat deze weer. Meestal is het lichtjes voelbaar, maar soms (zeker als ie nog niet warm is) dan bokt de motor echt en moet ik even gast terugnemen, waarna het weer even over is. Als ik harder dan 100km/u rijd dan voel je er weinig tot niets van, maar bijv. in een bocht is het best gevaarlijk. Heb ook al een paar keer de koppeling ingeknepen om de motor vrij te laten lopen, dat gaat prima. Dus ik denk niet dat er een rem of ketting niet soepel loopt.
Ik hoopte dat het met het al geplande onderhoud bij een specialist opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval. Het volgende is reeds uitgevoerd:
- Shim buckets vervangen (preventief, is een bekend euvel dat deze willen breken)
- Klepspeling opnieuw afgesteld
- Alle emissie leidingen die uitlaatgassen weer het inlaatkanaal in sturen afgedopt
- Bougies en luchtfilter gecontroleerd, zijn nog als nieuw
- Yoshi mapping voor betere prestaties in ECM geladen
- TPS afgesteld
Al deze procedures bij elkaar maken het lastig te achterhalen waar evt. de oorzaak kan zitten, maar ik ben er redelijk zeker van dat de motor op de heenweg naar de specialist dit probleem ook al had. Ik heb zelf het volgende gedaan:
- Tip over sensor gecontroleerd, deze is in orde
- Gaskabels opnieuw afgesteld, stonden te strak
- Injectorreiniger in een volle tank gegooid en mee gaan rijden
Dat laatste heeft voor mij gevoel wel even geholpen, de motor liep soepeler. Ik ben nu een lijstje aan het maken van mogelijke oorzaken of acties die ik kan uitvoeren:
- Idle speed afstellen, staat vermoedelijk te laag
- Injectoren laten reinigen
- Bougies vervangen, ondanks dat deze er juist uitzien?
De specialist waar ik het over heb wil me zeker helpen, maar heeft vanwege vakantie pas over 3 weken tijd. Dus ik probeer zelf nu de oorzaak te achterhalen omdat ik wel graag wil rijden Hebben jullie nog suggesties?
Ik hoopte dat het met het al geplande onderhoud bij een specialist opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval. Het volgende is reeds uitgevoerd:
- Shim buckets vervangen (preventief, is een bekend euvel dat deze willen breken)
- Klepspeling opnieuw afgesteld
- Alle emissie leidingen die uitlaatgassen weer het inlaatkanaal in sturen afgedopt
- Bougies en luchtfilter gecontroleerd, zijn nog als nieuw
- Yoshi mapping voor betere prestaties in ECM geladen
- TPS afgesteld
Al deze procedures bij elkaar maken het lastig te achterhalen waar evt. de oorzaak kan zitten, maar ik ben er redelijk zeker van dat de motor op de heenweg naar de specialist dit probleem ook al had. Ik heb zelf het volgende gedaan:
- Tip over sensor gecontroleerd, deze is in orde
- Gaskabels opnieuw afgesteld, stonden te strak
- Injectorreiniger in een volle tank gegooid en mee gaan rijden
Dat laatste heeft voor mij gevoel wel even geholpen, de motor liep soepeler. Ik ben nu een lijstje aan het maken van mogelijke oorzaken of acties die ik kan uitvoeren:
- Idle speed afstellen, staat vermoedelijk te laag
- Injectoren laten reinigen
- Bougies vervangen, ondanks dat deze er juist uitzien?
De specialist waar ik het over heb wil me zeker helpen, maar heeft vanwege vakantie pas over 3 weken tijd. Dus ik probeer zelf nu de oorzaak te achterhalen omdat ik wel graag wil rijden Hebben jullie nog suggesties?