rare bandenslijtage

Status
Niet open voor verdere reacties.

piotr

Geblokkeerd account
1 sep 2007
145
0
slijtage van mijn voorband is naar mijn mening niet goed. Slijtage van de rechtse kant van de band is zeker 2x zo groot als de linkse, terwijl slijtage van de achter band is wel aan twee kanten gelijk. Wat veroorzaakt zo ongelijke slijtage van de band ?

groetjes
full
 
Zoiets heb ik ook gehad,....een collega van me hetzelfde.
was met Metzelers baaidewee!
Reden onduidelijk....gemieren-neukt werd er over bandenspanning!
Als of 0.1/0.2 bar zoveel uitmaakt.
Mijn banden zet ik tot 2.3/2.4 bar.
 
hoeveel rondjes op de rontonde heb je er over gedaan om je band zo te slijten? :+


maar ik heb geen idee, misschien zit je wat scheef op je motor? voorvork wel recht?
 
Laatst bewerkt:
Zit hem denk ik in de ongelijkmatigheid van de afstelling van je voorvork
 
Welk merk motor en band?
En zie ik maar 1 voorvorkpoot? :?

Pirelli Diablo

en er zijn 2 voovorkpoten hoor :)

slijteage van de achterband is wel gelijk dus ligt niet aan linkse bochten.

Hoe kan ik controleren of voorvorkpoten okay zijn ? tijdens het rijden heb ik geen last van, motor rijd en stuurt goed.
 
Voor de goede orde T,is de linkerkant van je band
kijk je banden spanning is na
hoe oud is de olie in je voor vork ?
is je voor vork met lucht bij te stellen?
 
Sorry dat ik het zo vraag maar rijdt dat niet ontzettend kut zo? Lijkt mij dat je ver voor dat het zo ver is als op de foto al enorm last van hebt?
 
nu rijd het kut zo, maar eerder geen last van gehad. Zonder handen op stuur ook geen last van gehad, nu natuurlijk niet meer, nu trekt iets naar links. Olie is 2 jaar oud net als de fiets en ik kan niet met lucht vork bij te stellen, tenminste niet dat ik het weet.
 
Normaal zou ik zeggen dat de voorvork krom is.

Echter daarvoor is een beste aanrijding of valpartij nodig, en dát zou je wel gemerkt hebben zogezegd :z
 
ligt absoluut aan je voorvering. Zou even de olie laten vervangen en checken op lekkage. Twijfel zelfs of één van je voorpoten niet zonder olie staat na lekkage.

Zo zag de mijne eruit na dat probleem. Nog iets verder als de jouwe zelf.

full
 
ligt absoluut aan je voorvering. Zou even de olie laten vervangen en checken op lekkage. Twijfel zelfs of één van je voorpoten niet zonder olie staat na lekkage.

Zo zag de mijne eruit na dat probleem. Nog iets verder als de jouwe zelf.

[afbeelding]

dacht ik ook al, dat aan voorvorkpoten ligt, misschien is een van die krom, maar met blote oog is dat niet te zien, heb ik wel ooit een val gehad. Is dan ook eventueel voorvorkpoot te richten ? hoe zie je of die krom is ?
 
Heel simpel, band een halve slag draaien zodat de slijtage aan de andere kant komt.
 
idd loshalen en controleren want er is zeker wat ad hand met die vering. En dat moet je niet hebben in de herfst dat geeft garantie voor het op je muil gaan.
 
dacht ik ook al, dat aan voorvorkpoten ligt, misschien is een van die krom, maar met blote oog is dat niet te zien, heb ik wel ooit een val gehad. Is dan ook eventueel voorvorkpoot te richten ? hoe zie je of die krom is ?
Hij is waarschijnlijk niet krom maar leeg, olie is eruit of volledig op.
Als je het zelf niet kunt ga dan ff naar de dealer en laat dat even nakijken.
 
Die rare slijtage heb ik ook, terwijl de voorvork, vering en olie wel helemaal in orde zijn. Verklaring: ik pak rotondes redelijk hard en 't wegdek loopt altijd zwak af naar de rechterkant om regenwater weg te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan