Rare bon

Saco

Die hard MF'er
19 feb 2009
386
21
Moordrecht
Vandaag een rare bon gekregen:
gemeten 58
gecorrigeerd 55
overschrijding 30 ??????!!!!!!

maximum snelheid 25 ?????!!!!

Gelijk maar bezwaarschrift opgesteld en de foto opgevraagd.

Varkenoordseviaduct in Rotterdam

Iemand anders vergelijkbare ervaringen?
 
Vandaag een rare bon gekregen:
gemeten 58
gecorrigeerd 55
overschrijding 30 ??????!!!!!!

maximum snelheid 25 ?????!!!!

Gelijk maar bezwaarschrift opgesteld en de foto opgevraagd.

Varkenoordseviaduct in Rotterdam

Iemand anders vergelijkbare ervaringen?

geflits met je snorbrommer :')
 
Wegwerkzaamheden? Al is dat bij nader inzien ook een vreemde snelheid..
 
Laatst bewerkt:
Wegwerkzaamheden is best mogelijk, maar dan zal de snelheid toch max. 30 zijn en geen 25...
 
Goh.. welke feitcode staat erbij? Ben benieuwd waarvoor je precies bekeurd bent..
 
Vandaag een rare bon gekregen:
gemeten 58
gecorrigeerd 55
overschrijding 30 ??????!!!!!!

maximum snelheid 25 ?????!!!!

Gelijk maar bezwaarschrift opgesteld en de foto opgevraagd.

Varkenoordseviaduct in Rotterdam

Iemand anders vergelijkbare ervaringen?

Oe dat is een mooie!
aangezien het meer dan 30 te hard is is het een TRANSACTIEVOORSTEL (grote letter rechtsboven)
fouten daarin mogen (anders tot de MULDER overtredingen) niet zomaar aangepast worden!
 
OF er staat: "overschrijding maximum snelheid binnen de bebouwde kom tot aan 30 km/u". Een categorie dus.

Daarboven is er een ander soort straf.
 
Wat staat er voor vetgedrukte letter op? Dat zou een T moeten zijn en die mogen (zoals Den The Man al terecht opmerkt) niet aangepast worden. Ik ga er tenminste van uit dat dit niet op de autosnelweg was? (voordat er commentaar komt, ik heb gelezen dat 50 toegestaan was, maar we hebben in Nederland autosnelweg met max 50 km/h, echt waar)
 
Wat staat er voor vetgedrukte letter op? Dat zou een T moeten zijn en die mogen (zoals Den The Man al terecht opmerkt) niet aangepast worden. Ik ga er tenminste van uit dat dit niet op de autosnelweg was? (voordat er commentaar komt, ik heb gelezen dat 50 toegestaan was, maar we hebben in Nederland autosnelweg met max 50 km/h, echt waar)

Das oud nieuws. Als een snelweg door de bebouwde kom gaat, en er staat geen andere snelheidsaanduiding, dan is het inderdaad gewoon 50. Er zijn stukjes van bekend. Met name toe en afritten (resp voor het bord einde bbk, en na het bord bbk).
 
Das oud nieuws. Als een snelweg door de bebouwde kom gaat, en er staat geen andere snelheidsaanduiding, dan is het inderdaad gewoon 50. Er zijn stukjes van bekend. Met name toe en afritten (resp voor het bord einde bbk, en na het bord bbk).

Dat klopt, maar om nu te voorkomen dat daar 100 opmerkingen over komen heb ik het er bij gezet. A44 Wassenaar uit is ook zo'n leuk stukje.
 
Welnee, pagina 21 vd PDF:

http://www.om.nl/onderwerpen/feiten_en_tarieven/virtuele_map/tekstenbundel_voor_1/

Overigens zou ik in je bezwaarschrift de slapende honden er niet op attenderen dat het een andere feitcode moet zijn. Gewoon bezwaar maken tegen deze overtreding et voila. Als ze je daarna zonodig voor die 5kmpu willen laten betalen moeten ze daar lekker zelf mee komen. Vind ik.

Dat mag dus niet. Je mag niet 2 keer voor dezelfde gedraging vervolgd worden
 
Dat mag dus niet. Je mag niet 2 keer voor dezelfde gedraging vervolgd worden

Pfoe, ik ben geen jurist. Wat je zegt herken ik wel, maar meen dat dat niet van toepassing is. Immers als ze VA030 laten vervallen is daar weer ruimte voor VA005.

Jij hebt iemand omgelegd. Je wordt vervolgd maar wordt vrijgesproken van moord. Dan mag je daarna niet meer vervolgd worden voor moord, maar misschien valt doodslag nog te bewijzen...

e.e.a. o.v.b. klok&klepel..
 
Nee, het mag dus niet. Onder de WAHV (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften) mogen dingen aangepast worden, onder strafrecht niet. En 30 km/h te snel valt, buiten de snelweg, niet meer onder de WAHV dus dat is ook niet van toepassing.

Mede daarom duurt het bij grote zaken zo lang dat er een aanklacht ligt. Klopt deze niet houdt het vrij snel op. Dan wordt er gewoon een hele hoop ten laste gelegd en blijft er meestal wel iets over (simplistisch gezegd).
 
Nee, het mag dus niet. Onder de WAHV (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften) mogen dingen aangepast worden, onder strafrecht niet. En 30 km/h te snel valt, buiten de snelweg, niet meer onder de WAHV dus dat is ook niet van toepassing.

Mede daarom duurt het bij grote zaken zo lang dat er een aanklacht ligt. Klopt deze niet houdt het vrij snel op. Dan wordt er gewoon een hele hoop ten laste gelegd en blijft er meestal wel iets over (simplistisch gezegd).

Pfoe, ik heb de indruk dat je er ergens naast zit, maar ik weet het niet zeker. Ben ook niet bepaald bij machte dat op te zoeken door gebrek aan kennis. Ik stel voor dat we weer ontopic gaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan