Rare bon

Autoweg? dachtutnie: gewoon binnen de bbk, maar waar je 70/50 mag :Y

Het stuk naar Den Haag is inderdaad geen autoweg, maar ook als het dat wel was had je er slechts 50 gemogen, behalve op de stukken waar 70 staat aangegeven.

Binnen de bebouwde kom op autowegen en autosnelwegen geldt gewoon een limiet van 50km/h tenzij anders aangegeven.

Maar waar het hier specifiek over ging is de andere kant op, de laatste stoplichten in Wassenaar. Meteen na de kruising staat het bord "autosnelweg" en pas een paar honderd meter verderop het bord "einde bebouwde kom". Typisch een stukje weg om je rijbewijs op kwijt te kunnen raken.
 
Maar waar het hier specifiek over ging is de andere kant op, de laatste stoplichten in Wassenaar. Meteen na de kruising staat het bord "autosnelweg" en pas een paar honderd meter verderop het bord "einde bebouwde kom". Typisch een stukje weg om je rijbewijs op kwijt te kunnen raken.

Is het niet zo dat dat bord "autosnelweg" het bord "einde bebouwde kom" in dit geval overruled?

Of staat er na de kruising maar voor het bord "einde bebouwde kom" nog een 50 km/h bord?
 
Eerder andersom. Indien er meerdere aanwijzingen zijn die een maximum snelheid aangeven geldt de laagste
 
Heel goed mogelijk.
Was al eens gewaarschuwd dat ze daar wel eens op de overloop zouden staan te laseren.
 
Let op daar en op de Laan Op Zuid. Ze staan daar echt HEUL vaak te flitsen.
En ondanks dat ik daar al jaren oplet krijg ik toch iedere zoveel maanden weer
een bon omdat ik weer net 4 km te hard reed per ongeluk ;(

Ze staan heel vaak met deze landrovert:
64kruq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Politie die met een Discovery van een slordige € 70.000,- staat te laseren, het moet niet gekker worden zeg.......stelletje helden.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Mening over politie kun je elders kwijt.
Hier gaat het over een rare bon.
 
8<
Maar waar het hier specifiek over ging is de andere kant op, de laatste stoplichten in Wassenaar. Meteen na de kruising staat het bord "autosnelweg" en pas een paar honderd meter verderop het bord "einde bebouwde kom". Typisch een stukje weg om je rijbewijs op kwijt te kunnen raken.
Off-topic maarre... meen je dat?! :o Edit: hier Google Maps ?
Dat is p*tv*rd*kk* één van de weinige plekken waar je vanuit stilstand volle bak weg kunt rijden. Althans, dat dacht ik dus. '( Mag wel uit kijken dus de volgende keer. :/

Mening over politie kun je elders kwijt.
Hier gaat het over een rare bon.
Ja sorry. :$
 
Laatst bewerkt:
Off-topic maarre... meen je dat?! :o Edit: hier Google Maps ?
Dat is p*tv*rd*kk* één van de weinige plekken waar je vanuit stilstand volle bak weg kunt rijden. Althans, dat dacht ik dus. '( Mag wel uit kijken dus de volgende keer. :/

Ja, dat is het stuk.
Ben er net nog ff langs gereden.
Maar dat bord "einde bebouwde kom" staat iets van 120 meter na het kruispunt al.
Het bord 50 staat voor het kruispunt en niet meer daarna.
Direct na het kruispunt staat het bord autosnelweg zoals je ziet.

Je kunt er dus rustig redelijk vlot wegtrekken. ;)

Die overloop is pas verderop, meter of 500/600 en daar moet je wel opletten.
 
Laatst bewerkt:
Het stuk naar Den Haag is inderdaad geen autoweg, maar ook als het dat wel was had je er slechts 50 gemogen, behalve op de stukken waar 70 staat aangegeven.

Binnen de bebouwde kom op autowegen en autosnelwegen geldt gewoon een limiet van 50km/h tenzij anders aangegeven.

Maar waar het hier specifiek over ging is de andere kant op, de laatste stoplichten in Wassenaar. Meteen na de kruising staat het bord "autosnelweg" en pas een paar honderd meter verderop het bord "einde bebouwde kom". Typisch een stukje weg om je rijbewijs op kwijt te kunnen raken.

Theoretisch gezien heb je gelijk. En ik heb er met mijn rijlessen me het eerste stuk aan de snelheid geprobeerd te houden. Kreeg van mijn rij-instructeur te horen dat dat hem geen strak plan leek (iedereen trekt daar direct door). Ook op mijn examen dus gewoon gaan accelereren.

Geloof niet dat de kans groot is dat er een agent is die je daar bij zijn volle verstand een bekeuring geeft.
 
Ja, dat is het stuk.
Ben er net nog ff langs gereden.
Maar dat bord "einde bebouwde kom" staat iets van 120 meter na het kruispunt al.
Het bord 50 staat voor het kruispunt en niet meer daarna.
Direct na het kruispunt staat het bord autosnelweg zoals je ziet.

Je kunt er dus rustig redelijk vlot wegtrekken. ;)

Die overloop is pas verderop, meter of 500/600 en daar moet je wel opletten.

Binnen de bebouwde kom is een bord 50 overbodig. Zonder tegenbericht is dat gewoon de maximumsnelheid bibeko. Ook op de autosnelweg en om het even welk wegtype.

On Topic: Ben bang voor TS dat hij gewoon een boete gaat krijgen, ook al is dat erg onsportief om bij bezwaar de boete aan te passen.
 
Heb je niet een afgeknotte driehoek achterop?

Dan zagen ze je aan voor landbouw voertuig....
 
Binnen de bebouwde kom is een bord 50 overbodig. Zonder tegenbericht is dat gewoon de maximumsnelheid bibeko. Ook op de autosnelweg en om het even welk wegtype.

Ik was van mening dat er bij dat bord autosnelweg toch echt een bord 50 moet staan, maar nu breng je me aan het twijfelen, temeer omdat een bord autosnelweg staat voor 120 km/h. Tenzij anders aangegeven....
In Den Haag staat/stond op het Hubertusviaduct een bord autoweg, vergezeld van bord A1.
Dit omdat men er anders 100 km/h zou rijden en het is nog altijd bibeko.

In ieder geval is het stuk bij Wassenaar te kort om echt een meting te doen......
 
Is het niet zo dat dat bord "autosnelweg" het bord "einde bebouwde kom" in dit geval overruled?

Zo is het niet. Hieronder de relevante passages uit het RVV.

RVV Artikel 20

Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
[....]


RVV Artikel 21

Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 120 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
[....]
 
In Den Haag staat/stond op het Hubertusviaduct een bord autoweg, vergezeld van bord A1.
Dit omdat men er anders 100 km/h zou rijden en het is nog altijd bibeko.

Dat bord staat er tegenwoordig inderdaad wel, maar vroeger stond het er niet. Wat tot nogal wat ophef leidde als er weer eens gecontroleerd wordt.

Wat de meeste mensen zich niet realiseren is dat het bord auto(snel)weg automatisch ook betekent dat de weg is gesloten voor voetgangers, (brom)fietsen, brommobielen en tractoren. En daarom kan het zijn nut hebben een auto(snel)weg binnen de bebouwde kom te hebben.
 
Dat bord staat er tegenwoordig inderdaad wel, maar vroeger stond het er niet. Wat tot nogal wat ophef leidde als er weer eens gecontroleerd werd.

Eigenlijk best logisch, die weg leent zich qua uitrusting prima voor 70.
Mede door het bord autoweg trapt men dan al gauw het gas in.

Wat de meeste mensen zich niet realiseren is dat het bord auto(snel)weg automatisch ook betekent dat de weg is gesloten voor voetgangers, (brom)fietsen, brommobielen en tractoren. En daarom kan het zijn nut hebben een auto(snel)weg binnen de bebouwde kom te hebben.

Klopt.
Scheelt een oerwoud aan andere borden om dat aan te geven dus in die zin heel duidelijk, mits je het weet.
Voor degene die dat niet weten, en dat zijn er best wat is het dus veiliger om in sommige gevallen toch zo'n snelheidslimiet eronder te hangen.
Al is dat in Wassenaar niet nodig omdat het daar toch niet moet....
 
Achterop de bon staat toch een telefoonnummer met een zaaknummer? Kun je zo bellen en vragen hoe het zit. Kreeg laatst een bon voor 35 te hard op 29 juli. Toen was ik op vakantie en de auto waar het mee gebeurt zou zijn stond thuis in de garage. Even gebeld en bleek verkeerdingevoerd te zijn. Opgelost.

Dus bel dat nummer eens en kijk wat zij er van zeggen.
 
Ja, dat is het stuk.
Ben er net nog ff langs gereden.
Maar dat bord "einde bebouwde kom" staat iets van 120 meter na het kruispunt al.

Volgens Google Maps 500 meter. Het bord staat precies ter hoogte van de laatste sloot die haaks op de snelweg staat en richting die boerderij rechts gaat (als je satelliet beelden bekijkt).

Die overloop is pas verderop, meter of 500/600 en daar moet je wel opletten.

Dat is al gauw twee kilometer, net voor de "Nieuwe Weg".
 
Het stuk naar Den Haag is inderdaad geen autoweg, maar ook als het dat wel was had je er slechts 50 gemogen, behalve op de stukken waar 70 staat aangegeven.

Binnen de bebouwde kom op autowegen en autosnelwegen geldt gewoon een limiet van 50km/h tenzij anders aangegeven.

Maar waar het hier specifiek over ging is de andere kant op, de laatste stoplichten in Wassenaar. Meteen na de kruising staat het bord "autosnelweg" en pas een paar honderd meter verderop het bord "einde bebouwde kom". Typisch een stukje weg om je rijbewijs op kwijt te kunnen raken.

:X :X :X :X :X

Rij daar nu ook al een aantal jaar rond, maar dat is me nog nooit opgevallen, google maps erop nageslagen, maar je hebt volledig gelijk |(

Alleen heb ik daar nog nooit, maar dan nog nooit iemand het eerste stuk 50 zien rijden (tenzij ze gewoon niet harder kunnen :') )
 
Volgens Google Maps 500 meter. Het bord staat precies ter hoogte van de laatste sloot die haaks op de snelweg staat en richting die boerderij rechts gaat (als je satelliet beelden bekijkt).

Volgens de hectometer paaltjes 250m :) Bord snelweg 21,6; bord BBK voor 21,4.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan