Rare bon

Wacht... Ik dacht dat je "handmatig" beboet was? Flitsfoto's verwerken gaat toch redelijk automatisch? Kentekenherkenning etc.? En daar zou toch ook automatisch het voertuigtype bij het kenteken moeten blijken?
Daarbij: er staan 3 voertuigen op de foto, hoe weet je zeker dat JOUW snelheid gemeten is, en niet van dat busje of koekblik?
omdat er categorie A staat en dat is voor motoren
 
Ik heb dr wel opmerking over
Een verbalisant moet gewoon goed zijn bon schrijven doet hij dat niet dan is dat niet erg integer van die collega om achteraf de feitcode aan te passen en mijn inziens een blamage

Eigenlijk heb ik met verkeerd geschreven bonnen nooit anders ervaren.
Even bellen was dan voldoende.....

Maar ik heb het idee dat het hier niets meer is, dan een foutieve administratieve uitwerking.
Al kan ik me vergissen....
 
~
Wacht... Ik dacht dat je "handmatig" beboet was? Flitsfoto's verwerken gaat toch redelijk automatisch? Kentekenherkenning etc.? En daar zou toch ook automatisch het voertuigtype bij het kenteken moeten blijken?
Daarbij: er staan 3 voertuigen op de foto, hoe weet je zeker dat JOUW snelheid gemeten is, en niet van dat busje of koekblik?[/quote]


daar zat ik ook al aan te denken, ik heb eens gehoort dat als er meer als 1 auto/motor op de foto staat dat de foto weggegooid wordt , weet niet of het flauwekul is trouwens.
mercedes valt al af , die gaat daar echt niet met 58 km/u de hoek om.
 
daar zat ik ook al aan te denken, ik heb eens gehoord dat als er meer als 1 auto/motor op de foto staat dat de foto weggegooid wordt , weet niet of het flauwekul is trouwens.
Mercedes valt al af , die gaat daar echt niet met 58 km/u de hoek om.

Dat gold wel voor flitsen op de snelweg maar dan praten we ook niet over lussen.
Bij lussen is het geloof ik mogelijk te bepalen welke rijstrook het betreft.

En die Mercedes kan veel harder de hoek om :Y
 
Ik zie wel L=1, nu ben ik er niet zeker van waarmee de telling begint. Wel tellen de stroken van links naar rechts. Dus als de voorsorteerstrook naar links strook 0 is, dan is de linker strook voor rechtdoor strook 1.

Een lussencamera kan inderdaad goed onderscheid maken tussen de verschillende stroken. Er wordt immers niet vanaf de camera gemeten maar vanaf het wegdek waar in elke rijstrook 2 lussen zijn aangebracht. Afstand tussen de 2 lussen is bekend, tijd wordt gemeten ergo de snelheid is bekend.

Vraag anders voor de zekerheid eens op flitsservice.nl, die hebben daar mee mee van doen.
 
Dat gold wel voor flitsen op de snelweg maar dan praten we ook niet over lussen.
Bij lussen is het geloof ik mogelijk te bepalen welke rijstrook het betreft.

En die Mercedes kan veel harder de hoek om :Y


dan zal ik voortaan beter opletten tijdens het rijden[ wel of geen lussen]
hij kan mischien wel hard de hoek om , maar deze doet dat niet, wielen staan bijna stil ;)
 
Wacht... Ik dacht dat je "handmatig" beboet was? Flitsfoto's verwerken gaat toch redelijk automatisch? Kentekenherkenning etc.? En daar zou toch ook automatisch het voertuigtype bij het kenteken moeten blijken?
Daarbij: er staan 3 voertuigen op de foto, hoe weet je zeker dat JOUW snelheid gemeten is, en niet van dat busje of koekblik?

Blijkbaar zit er toch nog ergens een typmiep tussen.

Ik heb twee foto's ontvangen. Op de tweede zie je dat ik de grootste afstand heb afgelegd.
 
Ik zie wel L=1, nu ben ik er niet zeker van waarmee de telling begint. Wel tellen de stroken van links naar rechts. Dus als de voorsorteerstrook naar links strook 0 is, dan is de linker strook voor rechtdoor strook 1.

Een lussencamera kan inderdaad goed onderscheid maken tussen de verschillende stroken. Er wordt immers niet vanaf de camera gemeten maar vanaf het wegdek waar in elke rijstrook 2 lussen zijn aangebracht. Afstand tussen de 2 lussen is bekend, tijd wordt gemeten ergo de snelheid is bekend.

Vraag anders voor de zekerheid eens op flitsservice.nl, die hebben daar mee mee van doen.

Moet ik dan voortaan tussen de lussen door rijden?
 
Moet ik dan voortaan tussen de lussen door rijden?

Dat vroeg ik me laatst ook af, of dat zou werken. Hoe loopt zo'n lus eigenlijk, je ziet wel de zaagsnedes in het asfalt met zo'n bitumen laagje ertussen, maar zijn de lussen zelf net zo groot?

Overigens vind ik het dan weer frappant dat men er niet in slaagt om lussen bij de meeste verkeerslichten af te stemmen op motoren, maar de lussen bij flitspalen werken dan weer wél....
 
:^ Gewoon eens proberen bij lussen die ook reageren op tegemoetkomend verkeer. De keren dat ik die zie is de camera net niet actief
 
Heb nog geen bezwaar gemaakt.
Als de printer het weer doet :? krijg ik een brief waarop de "verkeerde" beschikkingen worden ingetrokken.
Dan hoef ik alleen nog de lage boete te betalen.

Foto heb ik ondertussen wel gehad
[afbeelding]

Die foto's zijn wel scherp.

hey Saco op zijn BMW .......
 
Heb nog geen bezwaar gemaakt.
Als de printer het weer doet :? krijg ik een brief waarop de "verkeerde" beschikkingen worden ingetrokken.
Dan hoef ik alleen nog de lage boete te betalen.

Foto heb ik ondertussen wel gehad
[afbeelding]

Die foto's zijn wel scherp.

Ik zie gewoon dat je te hard rijdt!!

:o
 
Ik zie gewoon dat je te hard rijdt!!

:o

Ik niet. Ik kan namelijk niet op de foto zien dat de apparatuur recent is gecontroleerd op juiste werking. Ook kan ik niet op de foto zien dat deze door de juiste personen is bediend / uitgelezen.
 
Moet ik dan voortaan tussen de lussen door rijden?

Kun je proberen met een gangetje van 62 km/h.
Dan lopen de onderzoekskosten niet al te hoog op. ;)
Bij trajectcontrole werkt het overigens niet.
Daar lopen de lussen door....
 
Terug
Bovenaan Onderaan