Rare jongens daar bij die Europeesche

Yzf1kr

MF veteraan
28 aug 2002
2.090
1
Heerlen
Tot nog toe heb ik geen problemen gehad met de Europeesche, maar wat ze toch nu weer doen...... |(

De voorwaarden zijn weer eens gewijzigd:

[*] Winterstop word vervangen door "zomertijdregeling". Dus ja mag alleen rijden tijdens zomertijd. :?
[*] Als motor word niet gerepareerd volgens experise en niet word ingeruild word, of de motor word gerepareerd door een bedrijf dat niet bij de Kvk is ingeschreven word slechts 50% van de schade vergoed. :?
[*] Zwaardere motoren, en veelrijder worden nog meer gediscrimineerd. (Tterwijl de meeste mensen weten dat onder de lichte racertjes net zo veel crashes plaatsvinden.)
[*] Voorwaarden en premie worden tussentijds gewijzigd.

Europeesche :r

Maar voordat ik opzeg wil ik weten of er nog verzekerinsgmaatschappijen zijn die nog wel redelijke voorwaarden hebben. Want als ze allemaal hun voorwaarden hebben gewijzigd schiet ik er natuurlijk ook niets mee op.
 
Ik zit bij Unigarant, combi pakket met het koekblikje.

Is niet duur en ik heb geen gekke dingen kunnen ontdekken in de voorwaarden.



Misschien topic titel veranderen in het grote verzekeringstopic?? Dan kan iedereen hier zijn bevindingen met bepaalde verzekeringen neerzetten.
 
[*] Als motor word niet gerepareerd volgens experise en niet word ingeruild word, of de motor word gerepareerd door een bedrijf dat niet bij de Kvk is ingeschreven word slechts 50% van de schade vergoed. :?
[*] Zwaardere motoren, en veelrijder worden nog meer gediscrimineerd. (Tterwijl de meeste mensen weten dat onder de lichte racertjes net zo veel crashes plaatsvinden.)
Toch zullen ze zelf wel weten wat ze het meeste geld kost :)
 
Ach .... verzekeren ....

Ik vind het op zich al een moeilijke discussie ; verzekeren . Het is wettelijk verplicht , en mede daardoor ben je naar mijn gevoel aan "de goden overgeleverd" . Moet je je eens voorstellen dat je dealer aankomt met allerlei wijzigingen nadat je je motor besteld het ; "euh , eens even kijken meneer , u heeft een Faser besteld , maar we hebben er maar een BMW RS van gemaakt , en in plaats van levering over twee weken , kunt u de motor over een maandje of drie verwachten . We hebben uit voorzorg ook maar vast een incasso-buro ingeschakeld omdat we verwachten dat u niet op tijd de verhoging van 4600 euro zal betalen die deze verandering met zich mee brengt" . Ik heb voor mijzelf wel een idee hoe snel ik bij een advocaat zit wanneer de dealer niet na de eerste sommatie , en na 5 minuten , mij mijn geld heeft terug gegeven wat ik hem reeds betaald heb .... ; héél snel !! Maar een verzekerings-maatschappij ?? Je mag tegenwoordig al blij zijn als ze je als klant willen hebben !! Heel af en toe krijg ik een waas voor mijn ogen wanneer het over verzekeren gaat ... als ik mijn klanten zo zou behandelen als veel verzekerings maatschappijen doen , dan zou ik de meeste tijd in rechtszalen doorbrengen . Maar helaas , je bent het verplicht om je te verlagen tot het niveau van een onderkruiper (je zal regelmatig ja en amen moeten zeggen , anders royeren ze je gewoon) om jezelf ergens te mógen verzekeren , omdat je in geval van onverzekerd rijden strafbaar bent . Maar ik moet één ding zeggen , ik hoop dat ik nooit iets strafbaars zal doen door het feit dat ik juist wel (maar dan bij de verkeerde maatschappij , of door een verkeerd antwoord van deze maatschappij) verzekerd ben ...

Groetjes uit Brabant : Willem
 
Als je je fiets verkoopt en je hebt per jaar oid betaalt, dan krijg je bij de Europeesche geen premierestitutie!!
Als je bijv van Aug tot Aug hebt betaald en je verkoopt je fiets in Febr, dan krijg je Maart t/m Aug dus niet meer terug! (Dit geldt hetzelfde als je dus per kwartaal of per maand betaald, alleen de schade is wat minder).
Dat ondervond ik ook :(
[http://www.motor-forum.nl/forum/topic/65632]

Ik zit nu bij Unigarant
 
Ik heb ook gehoord dat de motor nu helemaal niet meer verzekerd is op het circuit bij de Europeesche...
Kan iemand dat beamen?
 
Om u nog beter van dienst te kunnen zijn hebben wij een aantal voorwaarden aangepast(lees: verslechterd).

Toch zijn wij er in geslaagd de premiestijging dit jaar te beperken (lees: forse premieverhoging).

De voorwaarden zijn aangepast aan het gemiddeld gebruik van de motorfiets (lees: het kostte ons teveel).

Op veler verzoek bieden wij voor het gebruik buiten de normale openbare weg een speciale verzekering aan (lees: vroeger zat het er gewoon in, nu niet meer).

enz. enz.
 
unive vind ik reteduur.
Of het komt omdat ik gewoon een goede goedkopere verzekering heb gevonden..???

Goedkoop = Duurkoop en dat geld zeker bij verzekeringen.

Als je een oud brik hebt en hem alleen maar WA verzekert maakt dat niets uit, maar bij WA+ en Vol-casco kom je er bij goedkope verzeringen altijd bekaait af.

De europeesche was tot nog toe best redelijk qua prijs, maar onder deze voorwaarden houd het voor mij echt op.
 
nooit gezeik en best goede prijs bij Centraal Beheer.

MAzzel,


Roland
 
Per wanneer is deze wijziging in gegaan dan?
Zie dat op de site van de europeesche inderdaad een ander pdfje staat met de nieuwe polisvoorwaarden, maar ik heb nog geen post ontvangen met de mededeling dat de polisvoorwaarden gewijzigd worden.
 
Goedkoop = Duurkoop en dat geld zeker bij verzekeringen.

Als je een oud brik hebt en hem alleen maar WA verzekert maakt dat niets uit, maar bij WA+ en Vol-casco kom je er bij goedkope verzeringen altijd bekaait af.

De europeesche was tot nog toe best redelijk qua prijs, maar onder deze voorwaarden houd het voor mij echt op.


*kuch*
UniGarant wa+
*kuch*

opstappolisje genomen bij tussenpersoon.
En met 24 jaar, betaal ik weinig!
:+
 
Centraal beheer,

Nog nooit gezeik gehad, duidelijke regels. Mischien niet de goedkoopste (geniet zelf 28% personeelskorting i.v.m collectiviteitsverzekering, dus voor mij wel..) maar daar krijg je het voorgaande voor terug.

Van bijna alle verzekeringsmaatschappijen zijn de polisvoorwaarden via internet te lezen. Downloaden, vergelijken n.a.v jou criteria en voila !! :]

Sucsus
 
KNMV Verzekeringen beste en goedkoopste voor mij.
Opgenomen inde polis zijn ook de VRO trainingen.

Groetjes Manus
 
ANWB heeft ook een goede regeling,
maar dan wel even uit laten rekenen voor jouw
motor, want sommige categorien zijn een stuk
minder gunstig uit.

En kijk ook even bij de MAG.
 
Ach .... verzekeren ....

Ik vind het op zich al een moeilijke discussie ; verzekeren . Het is wettelijk verplicht , en mede daardoor ben je naar mijn gevoel aan "de goden overgeleverd" . Moet je je eens voorstellen dat je dealer aankomt met allerlei wijzigingen nadat je je motor besteld het ; "euh , eens even kijken meneer , u heeft een Faser besteld , maar we hebben er maar een BMW RS van gemaakt , en in plaats van levering over twee weken , kunt u de motor over een maandje of drie verwachten . We hebben uit voorzorg ook maar vast een incasso-buro ingeschakeld omdat we verwachten dat u niet op tijd de verhoging van 4600 euro zal betalen die deze verandering met zich mee brengt" . Ik heb voor mijzelf wel een idee hoe snel ik bij een advocaat zit wanneer de dealer niet na de eerste sommatie , en na 5 minuten , mij mijn geld heeft terug gegeven wat ik hem reeds betaald heb .... ; héél snel !! Maar een verzekerings-maatschappij ?? Je mag tegenwoordig al blij zijn als ze je als klant willen hebben !! Heel af en toe krijg ik een waas voor mijn ogen wanneer het over verzekeren gaat ... als ik mijn klanten zo zou behandelen als veel verzekerings maatschappijen doen , dan zou ik de meeste tijd in rechtszalen doorbrengen . Maar helaas , je bent het verplicht om je te verlagen tot het niveau van een onderkruiper (je zal regelmatig ja en amen moeten zeggen , anders royeren ze je gewoon) om jezelf ergens te mógen verzekeren , omdat je in geval van onverzekerd rijden strafbaar bent . Maar ik moet één ding zeggen , ik hoop dat ik nooit iets strafbaars zal doen door het feit dat ik juist wel (maar dan bij de verkeerde maatschappij , of door een verkeerd antwoord van deze maatschappij) verzekerd ben ...

Groetjes uit Brabant : Willem

:^

Ik heb allang 't idee (weet het eigenlijk ook zeker) dat je helemaal niks verzekerd, je betaalt alleen premie, gewoon omdat 't (soms) moet, en vaak omdat je probeert jezelf voor de gek te houden dat je misschien tóch geholpen wordt.
Kijk maar eens hoeveel blaadjes (met heel erg kleine lettetjes) de polisvoorwaarden hebben, daar staan hoofdzakelijk uitsluitingen in, en geloof me er zit er bijna altijd wel een tussen die ervoor zorgt dat je niks vergoed krijgt. het is gewoon om te :r :r :r :r :r :r
 
Wij zitten met motoren en auto via de MAG. Prima verzekering, temeer omdat mijn motor en de auto ook met het aantal schadevrije jaren van mijn vriend(die langer rijdt) verzekerd zijn. Hoe dat kan snap ik niet, maar het kan via assurantiekantoor Wentzel.

Eerst zat ik bij Univé. Ook prettig en betaalbaar.
 
Ik zit bij London...via Molenaar in IJsselstein. Tot nu toe nooit problemen mee gehad, maar heb dan ook nog niets hoeven claimen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan