Rare jongens die duitsers!!!!!

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Zoals jullie mischien wel weten ben ik al een tijdje op zoek naar een duitse ZXR400 (duits vanwege de prijs en het 25kw gebeuren) Ik heb nu toch echt al een aantal mooie mopeds gezien. Steeds als ik een mooie ZXR op mobile.de zie staan op een rijdbare afstand stuur ik direct een keurig duits e-mailtje naar de verkoper, maar daar begind het meeste gedonder al! Op de 6 mailtjes die ik tot nu toe verstuurd heb, heb ik maar 3 keer andwoord gekregen. En als ik dan een 2e e-mailtje trugschreef met daarin vaak nog een paar kleine vragen, en ook de vraag of ik eens langs zou kunnen komen om de motor te bekijken/kopen, Krij ik steeds geen mailtje terug! Dan kijk ik vervolgens 2 dagen later op mobile.de en zie dat de fiets reeds verkocht is!!! Dit is echt heel erg frustreerend aan het worden! Steeds als ik denk weer een mooie ZXR gevonden te hebben, gaat hij weer aan mijn neus voorbij!

Komt dit jullie bekend voor??? Of zou ik toch echt ergens een rare fout maken? Vertel eens!
 
tja, ik ken dat...je zet je motor op het internet en twee dagen later is die verkocht....NOT :(

ontopic: ik heb de indruk dat die zxr's in Duitsland en in NL zeer gegeerd zijn (kijk maar eens op het forum)
 
Jep bij de duitsers is het weg=weg meestal zeggen ze dat er ook uitdrukkelijk bij in een e-mail, is mijn ervaring.

gewoon proberen in te schatten of hij hem vast wil houden voor je, gewoon vragen, vaag antwoord.....dan moet je de gok nemen....of niet.
 
tja, ik ken dat...je zet je motor op het internet en twee dagen later is die verkocht....NOT :(

ontopic: ik heb de indruk dat die zxr's in Duitsland en in NL zeer gegeerd zijn (kijk maar eens op het forum)

Dat probleem heb je in Belgie niet :9 ,zelf beantwoord ik alle mails, en de eerste die me mailt krijgt de eerste kans om te kopen.
Zelf heb ik er al maanden 3 stuks te koop staan, en volgende zaterdag komt er iemand kijken. :}
 
klinkt mee helemaal niet bekend in de oren............duitsers zijn veelal heel accuraat met dat soort dingen. Wellicht was je duits zo slecht dat ze het niet konden ontcijferen (een volgende keer gewoon erbij zetten wat je bedoelde ;) )

enfin. het beste is gewoon telefonisch contact te leggen..0049 staat voor duitsland !! Veizel je duits ook gelijk op...............

enniewee, tot nu toe koop ik mijn spullen in duitsland...veeel aanbod en de prijzen liggen aanzienlijk lager dan hier in nederland !! en steeds meer nederlanders hebben dat door, want de prijzen beginnen nu ietwat te stijgen en de spullen worden steeds sneller verkocht |(

Owja waar duitsers over het algemeen een bloedje hekel aan hebben is het oer- hollandse gewoontje over afdingen/ pingelen etc,. " voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten" (Ben erzelf ook zo'n eentje)

Maw gewoon volhouden.........niet te snel van slag geraken..................
 
Ben nu zelf ook bezig met zoeken in Duitsland, en heb tot nu toe weinig problemen met in contact komen, mailen & bellen, en dat terwijl mijn Duits is ook heel beroerd is :) .

Heb al bij twee exemplaren gekeken, en eentje bijna gekocht ;( .....

Dilemma,some help please,schade op R6

Ik merk wel dat je het beste beetje in de buurt kan zoeken (Ört 4), en er gewoon heen moet gaan om te kijken, technische vragen via mail is denk ik niet the way to go.

Gewoon auto pakken, en er dagje uit van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan