rare jongens ?

Ja en nee. DKP heeft wel een beetje gelijk maar door een spellingfoutje en Engels en NL door elkaar halen ( gaat het heulemaal verkeerd. En dat zag ik ook pas toen ik de linkjes er bij zocht. :P

NL : NAVO
Engels: NATO phonetic alphabet

Niet phonisch... waarbij je denkt dat het telefoonalfabet wordt bedoeld ( Engels/NL door elkaar) . Niet phonetisch want woord bestaat niet (weer NL/EN door elkaar) dus fonetisch en dat is ook een alfabet om het lekker verwarrend te maken. :P
Kijk nu is aan MBM, dáár kunt ge nog iets van leren! :+
 
...het is 'ten FOUR'

:+
Jaja, ge hebt gelijk ... maarqomdat ik die uitdrukking nooit gebruik wist ik ook niet hoe het te schrijven.

Daarom ben ik bij het beginnen opsommen van het NATO / NAVO / PHONETIC alfabet gestopt bij Bravo om niet gepakt te worden op verdere fouten ...
... want eerlijk gezegd, ik durf niet te zeggent dat ik ze allemaal nog weet :$ :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar is Bolski degene die zich "boos" maakt aangezien hij zichzelf de das om doet als de werkelijke nerd achter de computer met
De hele tijd hapte er niemand, ik maar wachten achter de computer, en ja hoor, toch nog beet.
Bedankt.
 
....
Uiteindelijk na nog wat andere wetsartikelen gevonden te hebben blijkt dan dat een politieagent zelfs in zijn eigen auto / op eigen motor en buiten werktijd onder omstandigheden alle verkeersregels uit het RVV mag overtreden. Ook zonder zwaailicht en sirene ;)

Onder omstandigheden, inderdaad, niet zomaar altijd.

Zie Bevoegdheden politie
Van welke verkeersregels mag de politie afwijken?

De politie heeft vrijstelling van alle artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV). Dit betekent dus bijvoorbeeld dat de politie de maximumsnelheid mag overschrijden. Ook mag de politie bijvoorbeeld:
•doorrijden bij een rood verkeerslicht;
•rijden over de vluchtstrook;
•rijden op plaatsen waar anderen dit niet mogen zoals een trambaan, busbaan en stoep;
•inhalen over een doorgetrokken streep;
•parkeren of stilstaan waar dit voor anderen verboden is.

Daarnaast zijn er voorwaarden aan de vrijstelling verbonden:
•de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen;
•het gebruik van de vrijstelling is gezien de situatie noodzakelijk.;
•de voorschriften van de Brancherichtlijn Verkeer Politie worden nageleefd.

M.a.w., zomaar voor de lol of "onwetendheid" de regels overtreden mag niet. Ik bejegen politiemensen altijd met respect, maar ik heb er wel een bloedhekel aan als me er een voorbijkomt in zijn burgerautotootje en dan gewoon te hard rijdt, in dienstpak, op weg naar huis na zijn dienst.

Groetjes, Wim
 
M.a.w., zomaar voor de lol of "onwetendheid" de regels overtreden mag niet.



Ik bejegen politiemensen altijd met respect, maar ik heb er wel een bloedhekel aan als me er een voorbijkomt in zijn burgerautotootje en dan gewoon te hard rijdt, in dienstpak, op weg naar huis na zijn dienst.

Nogal logisch, niet ? Het moet wel met het werk te maken hebben, te snel rijden met de enige reden de friet anders koud word mag idd niet.
Daarom neem ik ook altijd ook nog 2 kroketten mee *D



Als die nu geen uniform aanheeft, erger je je dan ook aan 'dat burgerautotje' dat te hard rijdt ?

Het is iig reden waarom ik nooit in uniform naar huis ga ;)
 
Laatst bewerkt:
Nogal logisch, niet ? Het moet wel met het werk te maken hebben, te snel rijden met de enige reden de friet anders koud word mag idd niet.
Daarom neem ik ook altijd ook nog 2 kroketten mee *D



Als die nu geen uniform aanheeft, erger je je dan ook aan 'dat burgerautotje' dat te hard rijdt ?

Het is iig reden waarom ik nooit in uniform naar huis ga ;)

In dit geval weet ik toevallig dat het inderdaad om een agent die na zijn dienst naar huis gaat (gebeurt vaker, zelfde persoon, zelfde autotootje, zelfde tijd), en daarnaast is het du szo dat iedereen die het uniform ziet opens op zijn rem gaat staan, of te langzaam gaat rijden.

Zeer irritant.

En ja, ik erger me ook aan andere mensen die te hard rijden. Vooral als ze aan bumperkleven doen.

Was overigens niet specifiek op jou gericht, gewoon een uiting van frustratie. Zoals gezegd, respecteer ik politie altijd, ze hebben het niet altijd makkelijk, en toevallig ken ik er ook een paar, maar dit is gewoon irritant gedrag. En omdat het een agent in uniform is, krijg je een sneeuwbaleffect, iets dat je meestal niet hebt met mensen in burgerkloffie.

Groetjes, Wim
 
Laatst bewerkt:
Als wat jij typt klopt, dan klopt het dus als ik zegt dat het niet klopt.

Roger en Ten for gebruiken wij bv helemaal niet, tenzij we lollig willen doen wellicht.

Phonisch alfabet :? Ik weet niet eens wat het is, wij gebruiken het NATO alfabet.
Agent over de porto: "Er staat hier een grote neger bovenop een auto te dansen!"
Meldkamer: "Wilt U zich wel aan het portofoonprotocol houden, alstublieft? Over."
Agent: "Papa Zulu, Foxtrot, Alfa Romeo, over."

Fonetisch is anders dan het NATO- alfabet. Fonetisch is hoe iets klinkt en is in elk land anders. Bedoel je het "telefoonalfabet"zoals ze dat noemen? :)

A van Anton. B van Bernhard.... enz.
Dan maken we er toch gewoon "telefonetisch" van, dan is iedereen tevreden.
 
Onder omstandigheden, inderdaad, niet zomaar altijd.

Zie https://www.politie.nl/themas/bevoegdheden-politie.htmlM.a.w., zomaar voor de lol of "onwetendheid" de regels overtreden mag niet. Ik bejegen politiemensen altijd met respect, maar ik heb er wel een bloedhekel aan als me er een voorbijkomt in zijn burgerautotootje en dan gewoon te hard rijdt, in dienstpak, op weg naar huis na zijn dienst.

Groetjes, Wim

Ken jij Calimero?
 
Volgens mij is dit topic volledig ontspoort ...

... als het al ooit op de rails heeft gestaan tenminste ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal zou ik bij een te snel rijdende politie auto/motor (zonder blauwe lichten en sirene aan) ook het gas opvoeren en op een afstand volgen :+

laatst nog met 225 achter een motoragent aan gehobbeld op een lege snelweg.
dat ik daar geen bekeuring voor gekregen heb ligt aan de agent :+
maar niet te vaak doen denk ik, voortaan trapfietsen lijkt me ook nix... ;)

maar vond de agent nou dat je te snel reed (dan was zijn acceleratie niet het goede voorbeeld),
of vond hij dat je een beetje door moest rijden (wat zijn acceleratie doet vermoeden, maar aan vermoedens heb je niet zoveel...)?
Komt hij naast me rijden wijst tie naar z`n km teller en met z`n vinger naar een nee schuddend voorhoofd ?
zou je toch gaan denken dat je wat kalmer aan mocht doen...?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan