Rare mannenacties vs. motormeiden?

barbara

Die hard MF'er
18 nov 2002
362
0
breda noord-brabant
Zal wel een hersenspinsel zijn, maar toch heb ik het "onwaarschijnlijke" idee dat automobilisten(en dan met name mannen) anders reageren wanneer duidelijk te zien is dat de twee-wieler voor/naast ze een motorrijdSTer is.

Soms rijd ik met staart(in mijn haar, welteverstaan) in jas, soms met staart uit jas en het verschil is opmerkelijk: wanneer mijn staart uit mijn jas hangt en het helemaal duidelijk is voor de heren automobilisten dat het een dame is op die motor, zullen ze me wel eens even wat laten zien. B| Kleven, inhalen, bij (proberen te) blijven :Z , nou ja; allerlei rare acties die ze niet vertonen als mijn staart in mijn jas hangt. Dan gluren ze trouwens altijd even in mijn helm.

Ik vind het allemaal erg vermakelijk :} , maar ik vraag me wel af of andere MF-vrouwen dit herkennen, en of de MF-mannen een verklaring hebben voor dit gedrag?
 
Weet niet of mannen hier mogen posten O-) , maar na aantal topics te hebben gelezen kreeg ik ook die indruk. Lady J beschreef ook al dat een frusti-automobilist haar afsneed en een remproef afnam.
Zelf heb ik juist het idee (kan ook wishful-thinking zijn) dat automobilisten expres beetje afstand houden. Heb nog geen boze gebaren, toeterende automobilisten of boze blikken meegemaakt. Dat kan komen omdat het hier in Twente wat gemoedelijker is of omdat je als motorrijder in leren pak en met spiegelvizier (als mensen je ogen niet kunnen zien zijn ze meestal terughoudender) een "gevaarlijke" uitstraling hebt?
Overigens kan het in jou geval ook gewoon zijn dat mannen het niet leuk vinden om door een vrouw ingehaald te worden of zijn ze juist geinteresseerd in een motorrijdende vrouw ;)
Greetz
Martian
 
hoop niet dat ze met dat gedrag indruk willen maken ofzo, want ze bereiken echt het tegenovergestelde en laten ze zien wat voor een kneus ze zijn. auto v.s. motor.. moeahaha... lame niet lachen.

en ik hoop ook niet dat ze het doen 'omdat het 'toch' maar een vrouw is' want dat zijn het helemaal gefrustreerde losers. net alsof je bij vrouwelijke motorrijder opeens een vrijbrief hebt om te klooien. oke, misschien zullen ze je minder snel uit je auto trekken (vrouwen zijn wat dat betreft toch wat minder heet gebakken dan mannen) maar het is nog net zo gevaarlijk.

enige manier om indruk te maken is gewoon eerlijk zeggen 'goh wat een mooie motor' of een duimpje en het daar lekker bij laten en weer verder gaan met concentreren op het verkeer...
 
Euh ja ik wil wel eens ineens heel langzaam optrekken als er een leuke dame in een auto in de buurt is...raar he :+
 
Het enige waar ik last van heb is nastarende blikken...meer zo van" goh..kiek dan een wief op 'n motor"!!! Is erg grappig als je af en toe dan in je spiegels kijkt!! ;)
Ik kom uit Twente,dus!
blijkbaar vinden ze het bij "ons" nogal apart om een vrouw op een motor te zien rondscheuren.
Verder no geen last gehad van vervelende koekblikkers of etterende motoren met stoere mannen erop!
 
we hebben het er in eerdere topics ook al over gehad, veel van ons (meiden) hebben er last van.
Die eikels kunnen er gewoon niet tegen, dus als je ze inhaalt en ze kijken naar links en zien dat je een VROUW bent, dan gaan ze opeens vol op het gas om je er maar niet langs te laten en stoer over te komen.
Wat een enorme losers.. :Z :z
 
ik zie meestal wel of het een man is die rijdt of een vrouw..vrouwen zitten " anders " en ik zou er achter blijven hangen en van het " uitzicht " genieten
 
Ik denk idd dat het komt omdat mannen zich plots een stuk minder mannelijk voelen in hun boodschappenautootje...

niet dat ik motorrijdende vrouwen manwijven vind :+
 
eerlijk gezegd nog nooit iets van gemerkt, andere reacties omdat er een vrouw op de motor zit. behalve verbazing dan, ik rijd op een BMW R 1150 RT en daar rijden bijna alleen maar mannen op. maar vervelende reacties heb ik eigenlijk niet meer dan normaal, die randdebielen die denken je er met een auto uit te kunnen rijden komt mijn vriend ook genoeg tegen. dan zijn we natuurlijk nooit te beroerd om te laten zien, dat dat ze echt niet gaat lukken... :)

groetjes els
 
Erg herkenbare situaties..

Als je bij een stoplicht vooraan gaat staan en ze zien dat je een vrouw bent, komen ze net dat stukje naar voren zovan dacht jij dat je sneller bent dan ik en ondertussen wordt je lichaam even goed bestudeerd :Z Ik mag dan graag heel even oogcontact met de bestuurder maken, vizier dicht en gas..toedeledoki :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan