rare overstap of niet......??????

Zo een fazer zit gewoon comfortabeler en is comfortabeler afgeveerd, waardoor je als een gek overal tussendoor en langs kan raggen zonder dat je zelf half beseft dat je gek bezig bent, omdat het gewoon zo makkelijk gaat :)
Daar heb ik nou nooit last van O-) :P
 
Rare overstap, nee. Ik ben zelf van een Diversion 900 naar een R1100GS overgestapt, maar ik kom veel GS-rijders tegen die (super)sport hebben gereden, maar daar wat teveel boetes mee opvisten, oa. Blackbird/R1/Gixxers/ZXR.

Daarnaast hebben de meeste gravelweggetjes geen flitspalen. :9

Zelf zou ik gewoon proefritten maken om te kijken wat je liever hebt. En je kan BMW rijden zonder een BMW-rijder te worden... :P
De BMW-kleding en 'attitude' is optioneel. Zelf draag ik Lookwell/MQP(leer), of RevIt/Mobig(textiel), Arai en Acerbis. En ik groet zelfs motoragenten... *D
 
vind dit ook geen rara overstap hoor. Je moet rijden wat je wilt.

Ik ben van VF1100C, naar ZXR750, naar ZZR110, naar XR600R SM en nu op een R100RT.

Over raar gesproken :+
 
hallo r1ene,
Mocht je nog een goede fazer 1000 van het bouwjaar 2004 met veel extra s zoeken mail me dan maar eens , wie weet .

gr fazer
 
Tja, niks geks aan hoor. Ik vind alleen de overstap van een R1 naar een BMW 1100 wat errug groot.
De BMW is écht een heel ander beestje. Niks mis mee, zo bedoel ik het niet maar.....duidelijk een héle andere motor qua karakter.
Over de Fazer 1000: de enige mod die écht nodig is, is de achterkant wat omhoog brengen met een paar kortere dogbones. Verder is het gewoon een R1 voor de échte wereld. Makkelijker te rijden onder alle normale omstandigheden, hij daagt je niet constant uit altijd het onderste uit de kan te halen. Het kán natuurlijk wel.... De vering is voor een niet ál te zware rijder prima.

De verschillen tussen een BMW 1100 en de Fazer 1000? Uiteraard het uiterlijk en de prijs. De rest zal van een proefrit en vooral je eigen mening afhangen......
 
Overstap van SS naar toer/sport is heel normaal hoor. Zit nu zelf ook te denken aan een toer/sport fiets (jaja 35 jaar krijg je dat he :z ). Alleen zou mijn keuze dan een vfr750/800 zijn. Goede zit, lekker koppel en toch nog kunnen gummen als het moet. Verder kan m'n vriendin dan ook normaal mee achterop i.p.v een SM sessie :+
Laat je gewoon niets wijsmaken en maak je eigen keuze door lekker veel proef te rijden (ook geen verkeerde bezigheid :P ).

ff offtopic: Alles goed verder? Hoe is het met de lichamelijke klachten?
 
Waarom zou dat raar zijn? Het ene type fiets is niet "beter" als de andere, het enige dat de doorslag moet geven is jou voorkeur.

Nou is de tendens in nederland wel dat je pas een echte motor rijdt als deze 30 kilo weegt en 300 pk heeft. Maar daar moet je je dus niet door laten beïnvloeden, gaat om je voorkeur van dat moment.

Ik heb nu zelf een intruder en dat bevalt best, maar ben al aan het rondkijken voor iets anders. Mijn oog is al gevallen op een gsx-r1100. Ja dat is heel wat anders, misschien dat de brommer daarna wel een lekkere toermotor wordt, wie zal het zeggen, ik weet het iig nog niet.
 
ff offtopic: Alles goed verder? Hoe is het met de lichamelijke klachten?

Het gaat vooruit, maar naar mijn gevoel wel erg langzaam.(6e week gaat in)
De wond in de knie is dicht, maar er zit nog erg weinig kracht in het
rechterbeen.Met oefeningen moet dit langzaam terugkomen.
Het topje van de rechterpink dat zo beschadigd was, kan wel behouden blijven,
maar zal waarschijnlijk wel in de stand waar ie nu in staat blijven staan,
omdat de strekpees en nog enkele andere pezen compleet weg zijn.
Vervelend natuurlijk, maar ik zal er in de toekomst waarschijnlijk geen
hinder van hebben (ivm werken en zo).
Ben nog steeds superblij dat ik er zo "goed"van af ben gekomen.
Mijn engelbewaarders zijn waarschijnlijk ook Yamaha-freaks. O-) :+ :+ :+ !
 
1)is het raar om van een supersport over te stappen naar een gewone sport.

Wijsheid komt duidelijk met de jaren. Nu een S en over 5 jaar rij je op een GS

;)

En wat reprobate zegt: die bmw-lifestyle met kleding en zut is niet verplicht hoor. Dat is meer voor de posers. Al is die nieuwe BMW helm werl _errug_ mooi. En stil, als ik de test mag geloven.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor geen rare stap hoor, je rijdt per slot van rekening wat je wilt.

Maar de 2 motoren die je noemt liggen qua motorkarakter wel mijlenver uit elkaar.
dus .... rije rije rije :+
 
ik zie wel vaker dat mensen nadat ze een ongeval hebben gehad (total losje of iets dergelijks) of waarvan de motor gestolen is, dat ze een andere soort fiets kopen. normaal gesproken is het je "meissie" die fiets, en die doe niet zomaar weg... maarja, als die total is of iemand anders heeft um, dan is de drang om alsmaar je fiets te blijven houden natuurlijk weg, en gaan je oogkleppen als het ware af.

ik zelf heb wat rare overstappen gemaakt, van dt125 naar gsx1100r, van gsx naar 1pits allroad enz.

een (langere) proefrit is zeker aan te raden, de kans dat je een keuze op gevoel maakt die na langere tijd toch blijkt tegen te vallen (ik zelf had dat altijd.. bij de gsx was het "hmm, mijn DT reed VEEL zuiniger"... daarna was het "hmm, 270 was nu wel handig geweest" of "damn.. nu had ik wel een allroadje kunnen gebruiken, dat had me 10km omweg gescheeld dat zandpad".. ik ben er gelukkig achter gekomen dat de enige manier om alle nags te ontlopen gewoon 10+ motoren in de schuur zetten is.

naderhand heb ik spijt van ALLE fietsen die ik weggedaan heb. |(
 
Hi R1ene,

al eens gedacht aan een Naked.... zoals bv. een XJR (waar ik zelf op rij O-) )
Je hebt zowiezo eerder in de gaten dat je veel te hard rijdt - zonder windbescherming, het stuurt onwijs strak, bakken met koppel bij lage toeren, een relaxte zit... EN... het ziet er gaaf uit (maar da's persoonlijk)

Succes met je herstel en je keuze ! :]

BTW..ik zou uitgebreide proefritten maken...
 
ben overgestapt van R1 naar hayabusa toersport wegens rug broblemen ,heb er geen
spijt van rijd zachter en gaat toch oerhard. ik zou zeggen r1ene gerust doen!!!!
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan