rare overstap of niet......??????

R1ene

Die hard MF'er
2 mrt 2003
426
0
Limburg
Ik ben nu na mijn chrash (zie:R1ene chrasht op spookrijder) toch
weer langzaam aan het uitkijken naar een andere motor.
Ik ben nu wel aan het overwegen om zeg maar een stapje terug te doen van
supersport(R1) naar iets minder heftigs.Ik zit nu te denken aan
een BMW R1100 S of een Fazer 1000(hoezo minder heftig met 143 pk?? :? :? :? )
Op een Fazer 1000 heb ik toevallig ooit al eens een keer een uurtje op gereden
en ik moet zeggen dat zo'n fiets helemaal niet verkeerd rijd.Vooral de
zitpositie is stukken ontspannender dan op een supersport, maar ja een
supersport kies je ook niet voor de ontspannen zit. O-) :9 :P :P !
Heb wel eens gehoord dat de Fazer 1000 nogal wat veringsproblemen (afstelling)
heeft, of is dit onzin??
De BMW vind ik gewoon om te zien (en horen) een schitterende fiets en als
je die boxer-cupmannen ziet raggen op Assen , dan denk je toch
wel eens van eeehhh :9 :9 :9 :9 :9 !
Dan nu de vragen waar het eigenlijk om ging:
1)is het raar om van een supersport over te stappen naar een gewone sport.
2)zijn er MF-ers die ook al eens zo'n overstap hebben gemaakt ,en heb je
wel of geen spijt ervan???
3)ervaringen met Yamaha Fazer 1000??/goed/slecht??
4)ervaringen met BMW R1100 S? goed/slecht???

:} :} :}
 
ik denk dat de fzer en R1100S wel redelijk aan elkaar gewaagt zijn, hoewel je op de R1100S wat meer naar voren zit.. en een Fazer1000 is ook :9~

het is maar wat je eisen zijn he..
 
Ik dacht dat je voor een BMW een bepaalde leeftijd moest hebben?
 
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen een motor niet kopen omdat ze daarmee eerder een ongeval krijgen. Het gashendel hou je toch zelf vast?
Ik zou een motor kopen omdat ik die mooi vind, of goed of om welke reden dan ook.
Het vermogen speelt toch niet alleen een rol bij een ongeval. Ik kan me op m'n Suzuki GS 750 met 70 pk(als ie het weer doet :z )net zo dood rijden als iemand met een motor met een veelvoud aan pk's. Het gaat erom dat je de grenzen van je motor kent en daar bewust mee omgaat.Ik zou wel een sukkel zijn om met m'n GS een bocht aan te sturen met 150 per uur als ik weet dat ik dan zonder meer in de sloot eindig, ondanks dat het met een nieuwe Gixxer wel zou kunnen.

Je vraagt het forum om een oordeel over jouw keuze te maken. Ik zou zeggen; doe het lekker zelf.
Als jij een BMW mooi vindt koop je die toch! Jij moet je er lekker op voelen, niet een ander.
Straks bevalt de motor je niet en zeg je; 'Jullie wilden dat ik die kocht.'
Maar als je een BMW koopt terwijl je eigenlijk een R1 wilt hebben maar te snel voor je is denk ik dat je iets tussen je oren hebt zitten.
Maar als je een R1 koopt omdat je een BMW als een stap terug ziet zit er volgens mij net zo goed iets tussen je oren.
Een motor koop je voor jezelf niet voor je buurman.
 
Die BMW's waar ze de boxercup met rijden vind ik ook niet lelijk, en ik ben 23! Ben er al een paar tegen gekomen die er aardig 'racy' uitzagen, niks mis mee hoor. Maar ja, 't is wel iets langzamer dan een normale racer.

Maar inderdaad, kopen wat je zelf leuk vindt!
 
Ga aub proefrijden!!!!!

Het zijn zeer verschillende motoren die je noemt..
Enne.. rij al vanaf mijn 19de een BMW.. dus echt niet leeftijd afhankelijk zoals vele beweren... :+
 
Ik heb ook al aan een zo'n BMW zitten denken, ik ben 31, heb rugklachten, maar voel me nog jong ;) .
Een paar carbonnen dempertjes erop, en zo'n ding klinkt :}
Als je een R1, SP1 e.d. hebt, dan is een andere motor bijna altijd een stapje terug. Er zijn voor mijn gevoel niet veel stappen hoger (voor de mensen die zeggen : en de MV Agusta, Benelli enz. dan? : Betaalbare stappen hoger dus).

Proefrijden maakt de keuze hopelijk eenvoudiger.
 
r1ene,ik ben overgestapt van redelijk sportief(vtr-sv1000s)naar minder(??) sportief.
ik heb er helemaal geen spijt van.ik rijd nu een r1100s.hij is pikzwart-heeft een open laseruitlaat systeem en is gechipt.powerwheelie geen probleem en in z'n twee komt hij voor nog los als je gas geeft.het geluid....super.als je dacht dat een r1 stak stuurt moet je dit eens proberen.met zo'n bmw is echt bizar hard te sturen.remmen zijn ook van een heel hoog nivo.maar de remmen van een r1 zijn natuurlijk ook meer dan alleen maar goed.zit sportief maar heerlijk ontspannen.hij duikt niet met remmen- kettingsmeren en tandwielen vervangen zijn ook verleden tijd.anderen die niet weten hoe een bmw als de r1100s rijd zeiken altijd de bmw af als een ouwe lulle motor.moeten ze ff mee gaan naar het circuit(b.v zolder)dan kunnen ze bocht na bocht afgedroogd worden zoveel ze maar willen.op een lang recht stuk kom je natuurlijk vermogen te kort op een r1 maar dat is in en bocht weer goed te maken.ik dacht ook dat dat kwats was totdat ik de boxercup racer tussen de andere(echte racemotoren) heb zien ragge.maat van me werd er ook al ziek van.hij heeft zijn racelicentie en rijd ook op circuit.hij vertelde mij dat zowel hij als andere er van baalde dat ze elke keer weer in een bocht voorbij gebacherd werden door een r1100s.sta je dan met je racer.het is gewoon en hele fijne motor waar je zowel heel ontspannen als knetterhard mee kunt rijden.maar het blijft natuurlijk onze mening over bepaalde motoren,en jij moet voor jou de keuze maken.laat je niets aanpraten en ga op je gemak proefrijden en sta boven alle opmerkingen van andere.koop jou keuze.succes met die keuze:boedhaman
 
ik zou voor die BMW gaan,.. of het moet de nieuwe fazer 1000 worden (die nog uit moet komen)
 
Los van of die motoren mooie en goed zijn vraag ik mij af waarom je overstapt. De reden van je ongeval ligt toch niet aan de R1. Dit had je op een Goldwing met zijspan en aanhangwagen toch ook overkomen :? :?
 
Los van of die motoren mooie en goed zijn vraag ik mij af waarom je overstapt. De reden van je ongeval ligt toch niet aan de R1. Dit had je op een Goldwing met zijspan en aanhangwagen toch ook overkomen :? :?

Je hebt helemaal gelijk.Maar besef wel dat als je de dood voor ogen hebt gehad
je waarschijnlijk wel op een hele andere manier gaat rijden,ook al is het
ongeval niet mijn schuld.Je kijkt er nu op een andere manier tegenaan.
Ik heb toch al getwijfeld of ik uberhaupt ooit nog zou gaan rijden,maar
ik heb zoiets van: ik laat mijn hobby niet verklooien door zo'n zuiplap!!! ;)
Daarbij is de voornaamste reden v.d. mogelijke overstap, dat ik het na al
die jaren wel zo'n beetje gehad heb met de supersports.(wat is er nog
na een R1 :? :+ ). Je kunt zo'n ding buiten het circuit dan, hier toch
nergens optimaal benutten, zonder risico je rbw in te moeten leveren.
Ik wil nu gewoon een fiets waar je zowel lekker sportief mee kunt rijden,
als ook lekker mee kunt rondtoeren.Vandaar de keuze voor oa de fazer 1000
en de bmw R1100S.
En jullie hebben allemaal gelijk:ik moet gaan proefrijden en de keuze
maak ik nog altijd zelf!! ;) Ik wilde met dit topic eigenlijk alleen iets meer
info over ervaringen van fazer en bmw bezitters met hun motor.

:} :} :}
 
r1ene,ik ben overgestapt van redelijk sportief(vtr-sv1000s)naar minder(??) sportief.
ik heb er helemaal geen spijt van.ik rijd nu een r1100s.hij is pikzwart-heeft een open laseruitlaat systeem en is gechipt.powerwheelie geen probleem en in z'n twee komt hij voor nog los als je gas geeft.het geluid....super.als je dacht dat een r1 stak stuurt moet je dit eens proberen.met zo'n bmw is echt bizar hard te sturen.remmen zijn ook van een heel hoog nivo.maar de remmen van een r1 zijn natuurlijk ook meer dan alleen maar goed.zit sportief maar heerlijk ontspannen.hij duikt niet met remmen- kettingsmeren en tandwielen vervangen zijn ook verleden tijd.anderen die niet weten hoe een bmw als de r1100s rijd zeiken altijd de bmw af als een ouwe lulle motor.moeten ze ff mee gaan naar het circuit(b.v zolder)dan kunnen ze bocht na bocht afgedroogd worden zoveel ze maar willen.op een lang recht stuk kom je natuurlijk vermogen te kort op een r1 maar dat is in en bocht weer goed te maken.ik dacht ook dat dat kwats was totdat ik de boxercup racer tussen de andere(echte racemotoren) heb zien ragge.maat van me werd er ook al ziek van.hij heeft zijn racelicentie en rijd ook op circuit.hij vertelde mij dat zowel hij als andere er van baalde dat ze elke keer weer in een bocht voorbij gebacherd werden door een r1100s.sta je dan met je racer.het is gewoon en hele fijne motor waar je zowel heel ontspannen als knetterhard mee kunt rijden.maar het blijft natuurlijk onze mening over bepaalde motoren,en jij moet voor jou de keuze maken.laat je niets aanpraten en ga op je gemak proefrijden en sta boven alle opmerkingen van andere.koop jou keuze.succes met die keuze:boedhaman

Bedankt Boedhaman! ;) strakke duidelijke uitleg!! :} :} :} :} :} :} :} !
 
1)is het raar om van een supersport over te stappen naar een gewone sport.

Nee....ben zelfs overgestapt van superport naar sporttoer

2)zijn er MF-ers die ook al eens zo'n overstap hebben gemaakt ,en heb je
wel of geen spijt ervan???

Ja...van R6 naar Blackbird...en daar heb ik tot nu toe geen spijt van....

3)ervaringen met Yamaha Fazer 1000??/goed/slecht??

Goedddd!!! 2 dagen op gereden, heerlijke machine...

4)ervaringen met BMW R1100 S? goed/slecht???

nope....
 
pssjt... ik ben 22 en stiekum heb ik ook weleens op marktplaats gekeken naar een r1100s (zelfs een gs :o )

Gewoon kopen wat je zelf mooi vind en prettig vind rijden!


en o ja... na een kijkje te hebben genomen op een BMW -forum durf ik bijna niet meer op zo'n gs te stappen. Wat een gigantische zelfingenomen kneuzen daar... maar dat terzijde... :X
 
Heb je nou 2 topics geopend omdat je zo twijfelt?
Heb bij de verkeerde gepost zeker,check maar of er nog wat zinnigs staat van mij.
Je ongeluk met een zuiplap is zo sporadisch dat je dit pas weer overkomt als je 3586 jaar bent en per jaar 340000 km rijdt.
(ik zou een s-je kiezen met veel grondspeling!!) veeguuuuh !!!
 
Iedere ochtend rijd een blauwe BMW 1100 mij op de A28 voorbij...

1) heerlijk geluid
2) stoere motor (vooral die blauwe kleur ziet er errug racy uit).

Sinds ik de boxer cup heb gezien vind ik het ook super strakke fietsen.
 
volgens mij rijd je je eerder dood op een fazer 1000 dan op een R1 op de openbare weg.
Zo een fazer zit gewoon comfortabeler en is comfortabeler afgeveerd, waardoor je als een gek overal tussendoor en langs kan raggen zonder dat je zelf half beseft dat je gek bezig bent, omdat het gewoon zo makkelijk gaat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan