Rare storing Honda cbr 600 rr 2003

Tyler890R

Die hard MF'er
13 feb 2017
426
130
Oirschot
Van mijn Honda CBR 600 rr gaat na een tijdje rijden (5/10 min) het olielampje branden en komt er in het dashboard de melding FI of F1.
Motor loopt verder na behoren en rijdt als een zonnetje, contact uit > aan brandt het lampje niet meer en storingsmelding is ook weg maar komt na paar minuten rijden weer terug.

In mijn wph boek staat niks in over storingsmeldingen, wel heb ik wat op internet gezocht en lees het e.e.a. over dat er dan ergens geen goed contact met massa gemaakt wordt en dat de storing iets met de injectie te maken heeft?
Nu heb ik alle punten waar massa contact moet maken al wat opgeschuurd en opnieuw goed vast gezet, geen resultaat..

Heb de kappenset van mijn motor vervangen hierna begon dit. Enige stekker die toen los is geweest is van de tellerunit. Deze nog een paar keer gecontroleerd op losse contacten en/of kabelbreuken in hoe verre je dit van buiten kan zien natuurlijk.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?


Nog iets om te vermelden: voordat dit begon deed in een keer mijn snelheidsmeter het niet meer, gaf tijdens het rijden in een keer 0km/h daarna begon bovenstaande probleem weet niet of dit ergens een verband kan hebben.

Alvast bedankt :]
 
Storingscodes staan wel in het boek dus controleer of je de juiste hebt. Volgensmij is het bij Honda’s van die generatie wel zo dat er geen storingen worden opgeslagen; contact uitzetten is dus ook geen codes meer. Uitlezen zodra de storing optreedt zonder het contact uit te zetten.
 
Heb het wph boek van Haynes en krijg daar nergens iets over storingsmeldingen gevonden, of ik kijk er wel heel erg langs maar..
Zijn deze modellen al uit te lezen dmv een computer?
 
De anderen connectoren losmaken en met contactspray inspuiten.

Als dat niet helpt dan zul je de foutcode moeten uitlezen. Als het goed is achter de kuip heb je een losse connector waar je de contacten doorverbind met een draadje, hiermee kunnen je het knipperen van de FI lampje de code uit aflezen en ahv een tabel de fout opzoeken. Bij mijn Honda VFR uit dezelfde generatie iig wel......
 
Misschien heb je hier wat aan....resetten en verder op het forum rondneuzen.
D41F893D-609C-4387-B9DE-C3868EAF9F79.png
 
Waarom maak je van een oliedruk lamp een MIL... Dat slaat echt nergens op.

Zonder uitlezen kan het alles zijn dus je ontkomt er niet aan. Toch maar even laten doen.

De foutmelding(en) hier even posten want een melding betekend niet automatisch dat onderdeel vervangen en klaar. Zit wel iets meer achter de diagnostiek.
 
Van mijn Honda CBR 600 rr gaat na een tijdje rijden (5/10 min) het olielampje branden en komt er in het dashboard de melding FI of F1.
Motor loopt verder na behoren en rijdt als een zonnetje, contact uit > aan brandt het lampje niet meer en storingsmelding is ook weg maar komt na paar minuten rijden weer terug.

In mijn wph boek staat niks in over storingsmeldingen, wel heb ik wat op internet gezocht en lees het e.e.a. over dat er dan ergens geen goed contact met massa gemaakt wordt en dat de storing iets met de injectie te maken heeft?
Nu heb ik alle punten waar massa contact moet maken al wat opgeschuurd en opnieuw goed vast gezet, geen resultaat..

Heb de kappenset van mijn motor vervangen hierna begon dit. Enige stekker die toen los is geweest is van de tellerunit. Deze nog een paar keer gecontroleerd op losse contacten en/of kabelbreuken in hoe verre je dit van buiten kan zien natuurlijk.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?


Nog iets om te vermelden: voordat dit begon deed in een keer mijn snelheidsmeter het niet meer, gaf tijdens het rijden in een keer 0km/h daarna begon bovenstaande probleem weet niet of dit ergens een verband kan hebben.

Alvast bedankt :]
Ik heb met mijn VFR VTEC een keer gehad dat de snelheidsmeter af en toe naar nul ging en weer terug. OOk daarbij ging gelijk het FI lampje branden.
Stekker van de snelheidsensor bij het voorkettingtandwiel schoongemaakt en jet probleem was verdwenen.

Ander probleem wat ik mee heb gemaakt is dat er meerdere lampjes op het dashbord gingen branden omdat de accu bijna leeg was (stator kapot)

Er zit wel voldoende olie in?
 
Waarom maak je van een oliedruk lamp een MIL... Dat slaat echt nergens op.

Zonder uitlezen kan het alles zijn dus je ontkomt er niet aan. Toch maar even laten doen.

De foutmelding(en) hier even posten want een melding betekend niet automatisch dat onderdeel vervangen en klaar. Zit wel iets meer achter de diagnostiek.

MIL? Ik maak nergens niks van.. Probeer alleen de situatie uit te leggen.

Er zit genoeg olie in en wordt ook rond gepompt.

En misschien is iemand hier bekend met het probleem of kan me helpen doe het liever zelf dan dat ik 'm weer na de dealer moet brengen. En als ik er zo niet uit kom zal dat idd maar moeten
 
MIL? Ik maak nergens niks van.. Probeer alleen de situatie uit te leggen.

Er zit genoeg olie in en wordt ook rond gepompt.

En misschien is iemand hier bekend met het probleem of kan me helpen doe het liever zelf dan dat ik 'm weer na de dealer moet brengen. En als ik er zo niet uit kom zal dat idd maar moeten
Was niet naar jou maar naar de fabrikant haha.

Oliedruklamp is ook de mil als ik naar de afbeelding kijk.

Dus lampje aan is of geen druk meer wat potentieel rampzalig kan zijn, of een storing die eigenlijk niet zo heel spannend is.

Slechte combi om dat onder 1 lampje onder te brengen.
 
Was niet naar jou maar naar de fabrikant haha.

Oliedruklamp is ook de mil als ik naar de afbeelding kijk.

Dus lampje aan is of geen druk meer wat potentieel rampzalig kan zijn, of een storing die eigenlijk niet zo heel spannend is.

Slechte combi om dat onder 1 lampje onder te brengen.
Ja vond het ook al nergens op slaan.. meteen gestopt toen ik lampje zag branden.

Durf zo gerust nog tijdelijk verder te rijden, denk niet zomaar dat me oliepomp het begeeft oid.

Maar wel zo fijn om te rijden zonder storing natuurlijk.

Ga vanavond even hier en daar wat insprayen met contactspray en de stekkers nog een keer controleren.. en anders toch maar na de dealer om hem uit te laten lezen
 
Nou weer wat geleerd.. Gisteren stukje gereden zet ik de motor op zijn zijstandaard begint ook de MIL te knipperen🤓
Storingscode 11: 11 blinks: Vehicle speed sensor circuit malfunction, EON |(

Nu nog zoeken of de sensor kapot is of er ergens een kabelbreuk is. Weet iemand of deze sensor met pulsen werkt of mA signaal of iets anders?
 
Pulsen, en grote kans op draadbreuk.
Denk dat je ook het stuur omgooide nadat je hem op de jiffy hebt gezet?
Oke dan weet ik wat ik moet gaan meten/zoeken.

Ja gooide stuur om, maar storing was al aanwezig. Denk dat ik het bij de tellerunit moet zoeken. Nadat ik deze een keer los heb gehad deed ie het niet meer.

Schijnbaar wordt er pas een storing gemeld door de ECU als er 30 seconden 5500 rpm of meer wordt gedraaid, vandaar ook dat de storing pas na 5/10 min gemeld wordt. Rij de motor altijd netjes warm als hij koud is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan