Rare storing

helijan

MF'er
19 mrt 2008
133
0
Hallo ik heb een yamaha ybr 125 uit 2007 en heb nu voor de 2de keer een storing gehad.
Zo,n 2 maanden geleden had ik een redelijke afstand gereden en stopte voor een hapje ergens.
Toen ik weer weg wilde had ik geen spanning meer ,de wegenwacht erbij en meete alles na en overal bij de zekering stond spanning op .
Er zit maar 1 zekering in het hele systeem ,de man had de zekering bekeken en nagemeten en alles was goed,ten einde raad stopte hij er een andere zekering in en wala hij deed het weer en hij snapte het zelf ook niet.
Ongeveer 5 maal mee getoerd en no problems ,gisteren weer zo,n 200km gereden en weer effe gestopt bij de plaatselijke snackbar.
Toen ik weer weg wilde weer geen spanning,wel had ik 2 zekeringen uit voorbaat bij mij dus geprobeerd maar dit keer werkte het dus niet.
Dus 1 remedie een 1km van huis duwen dus ,ik had het contact aangelaten,toen na ongeveer 500m ineens mijn vrijstandlichtje weer ging branden dus hoefde ik laatste 500m mij niet meer af te beulen.
Iemand enig idee hierbij :)
 
Nou knap :P

Heb zelf xenon en voeding voor de navigatie is mijn ybr geknutseld.
Dan kom je dat soort stekkers het meest tegen.
Als je verlichting tegenvalt bouw er xenon in;)

Het probleem wat ik eruit kan opmaken is.
Dat in de stekker van het contactslot een slechte verbinding zat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n probleem...
Je draait de sleutel om en...niks.....
Men geeft een ram op het zadel en voila, spanning......starten en lopen dus..

(zal de bedrading van de winter toch eens nakijken;-))

gr Jim
 
Zou je ook nog even willen vertellen wat het probleem nu presies was?
Altijd handig voor mensen met een zelfde probleem

Nou had het al verteld hier,los contact in de stekkeraansluiting van het contactslot
Succes *O*
 
Begin inderdaad ook steeds meer aan mijn contactslot te denken,van de week effe gaan pielen en misschien wat spray erin spuiten weet alleen niet of dat verstandig is.
Wat ik wel gek vind is dat het tot nu toe niet onder het rijden gebeurt ,maar alleen als ik het contactslot weer in de onstand zet
Een reden des te meer om je hierop te concentreren.

Edit: Sorry, had nog niet gezien dat 11 dagen later het probleem was gelokaliseerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan