rare trilling, soms wel/niet? (cbr900rr uit 2000)

Mokum de machtigste

Die hard MF'er
Ik ben sinds een week of drie in het bezit van een cbr900rr uit 2000. Heeft 11.000 Miles gelopen (import uit UK). Boekjes waren niet aanwezig.

Tijdens de proefrit was er niets aan de hand... maar nu merk ik dat op "willekeurige" momenten het blok (of frame / of ?) erg begint te trillen, soms zo erg dat m'n voet slaapt na een half uurtje rijden. Het trillen is weg als ik harder dan plusmin 100 km rij.

De motor verkeert verder in goede staat; rijdt "recht', remt goed, schijven ok, geen rare beschadigingen te zien bij balhoofd of speling, wielen staan "netjes" achter elkaar.

Gelukkig heb ik 9 mnd garantie kunnen bedingen, dus veel zorgen heb ik (nog) niet. Het vervelende is dat als ik terug ga naar de dealer de klacht "plotseling" weer weg is.

Herkent iemand deze klacht? :?
 

vindtieleuk

MF veteraan
31 mrt 2005
1.540
0
Ik ben sinds een week of drie in het bezit van een cbr900rr uit 2000. Heeft 11.000 Miles gelopen (import uit UK). Boekjes waren niet aanwezig.

Tijdens de proefrit was er niets aan de hand... maar nu merk ik dat op "willekeurige" momenten het blok (of frame / of ?) erg begint te trillen, soms zo erg dat m'n voet slaapt na een half uurtje rijden. Het trillen is weg als ik harder dan plusmin 100 km rij.

De motor verkeert verder in goede staat; rijdt "recht', remt goed, schijven ok, geen rare beschadigingen te zien bij balhoofd of speling, wielen staan "netjes" achter elkaar.

Gelukkig heb ik 9 mnd garantie kunnen bedingen, dus veel zorgen heb ik (nog) niet. Het vervelende is dat als ik terug ga naar de dealer de klacht "plotseling" weer weg is.

Herkent iemand deze klacht? :?
Een blade uit 2000, ik neem aan dat je het dan hebt over een SC44. Een vage klacht zoals het trillen wat jij omschrijft, is meestal lastig te herleiden. Daarom wil ik wil je onderstaande info niet onthouden.

De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden. Als deze moer niet (meer) goed vast zit kan het koppelingshuis flink gaan trillen.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten. (zie foto)



Meer info over dit koppelingsprobleem is in dit topic te vinden.

Greetz, Vindtieleuk
 

Mokum de machtigste

Die hard MF'er
Een blade uit 2000, ik neem aan dat je het dan hebt over een SC44. Een vage klacht zoals het trillen wat jij omschrijft, is meestal lastig te herleiden. Daarom wil ik wil je onderstaande info niet onthouden.

De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden. Als deze moer niet (meer) goed vast zit kan het koppelingshuis flink gaan trillen.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten. (zie foto)

[afbeelding]

Meer info over dit koppelingsprobleem is in dit topic te vinden.

Greetz, Vindtieleuk
SC44 , hoe zie ik dat?
 

vindtieleuk

MF veteraan
31 mrt 2005
1.540
0
Als het goed is begint je chassisnr met de type-aanduiding... :Y
:^

SC44 is de fabriekscode, idd terug te vinden in het begin van het framenummer, maar ook op het typeplaatje tegen je frame.

Of.... je post een foto van je blade, dan mogen wij zeggen welk type het is :+
 

Mokum de machtigste

Die hard MF'er
Een blade uit 2000, ik neem aan dat je het dan hebt over een SC44. Een vage klacht zoals het trillen wat jij omschrijft, is meestal lastig te herleiden. Daarom wil ik wil je onderstaande info niet onthouden.

De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden. Als deze moer niet (meer) goed vast zit kan het koppelingshuis flink gaan trillen.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten. (zie foto)

[afbeelding]

Meer info over dit koppelingsprobleem is in dit topic te vinden.

Greetz, Vindtieleuk

Vanmorgen gecontroleerd ... en jawel, ik heb een SC44 model. En ....
GEEN PUNTJE TE VINDEN AAN DE RECHTERKANT(wel aan de linkerkant) :(
Shit en nu ...
 

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
2
Eindhoven
Vanmorgen gecontroleerd ... en jawel, ik heb een SC44 model. En ....
GEEN PUNTJE TE VINDEN AAN DE RECHTERKANT(wel aan de linkerkant) :(
Shit en nu ...
Naar je dealer... :Y

Die kan je wel verder helpen... :9

En dan hangt het er vanaf of je handig bent of niet, of je het zelf maken kan of dat ook diezelfde dealer dat zal moeten fixen voor je :X
 

vindtieleuk

MF veteraan
31 mrt 2005
1.540
0
Desmo, dank voor de TIP / INFO !!! Inderdaad niet dramatisch, volgende week donderdag gaat ' ie naar de dealer.
[me="Vindtieleuk"]neemt aan dat je hem bedoelt?[/me]

Graag gedaan. :Y

Maar juich nog niet te vroeg. Hopelijk blijkt dit (eenvoudig te fixen euvel) de oorzaak van het probleem te zijn. Zoals ik al zei: 'Een vage klacht zoals het trillen wat jij omschrijft, is meestal lastig te herleiden.'

Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen bij de dealer?
 

Mokum de machtigste

Die hard MF'er
[me="Vindtieleuk"]neemt aan dat je hem bedoelt?[/me]

Graag gedaan. :Y

Maar juich nog niet te vroeg. Hopelijk blijkt dit (eenvoudig te fixen euvel) de oorzaak van het probleem te zijn. Zoals ik al zei: 'Een vage klacht zoals het trillen wat jij omschrijft, is meestal lastig te herleiden.'

Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen bij de dealer?
Jazeker !
 

cdd35

Rookie
12 jun 2004
11
0
49
heesch
Beste

Let wel er zijn voor de sc 44 2 modificaties van toepassing . Inderdaad de koppeling en de tweede is een modificatie aan de brandstofleiding . Deze worden inderdaad via een centerpunt in het frame aangeduid dat ze zijn uitgevoerd ( zie foto met 2 centerpunten) .
Het is even een weet dus laat de 2e modificatie ook even nazien .