Rat-bike

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Ik heb een oude CB250 uit 1971, ik vind \'m niet erg mooi (zwak uitgedrukt), nu wil ik er een soort van ratbike van te maken, die zien er meestal wel bruut uit. Heeft iemand ombouw tips (wil wat onderdelen van de sloop halen).

Hier een foto van mijn CB;
hon-cb250-71-bikepics-10233.jpg


Foto van een CB350 ratbike zoals ik \'m ongeveer wil hebben (maar dan wel zwart);
y217.jpg


Ook wil ik iets doen met de uitlaten, omhoogstaande sport(ive)dempers maar hoe ik dat ga doen weet ik niet precies (stuk erop lassen mischien).

Heb het topic hier maar geplaatst want het is een naked bike.
 
Hier stond mijn eigen post gequote


Edit; heb er ook maar even een poll bijgemaakt (voor het eerst), en de edit knop weer eens gebruikt.

Aaaahhrrggg, wil ik een keer de edit knop gebruiken, quote ik mezelf |( (nog 2 posts achter elkaar)
 
Laatst bewerkt:
als je nu alemaal troep aan je motor plakt wat je onderweg tegen komt (bv blikjes lege chips zakken)
dan koomen de ratten van zelf heb je een rat bike
 
als je nu alemaal troep aan je motor plakt wat je onderweg tegen komt (bv blikjes lege chips zakken)
dan koomen de ratten van zelf heb je een rat bike

Precies. Zonde van het geld, verkoop die bike aan een of andere oldtimer-freak (misschien Frits Bolkestein? :) ) en ga lekker sparen voor een andere motor, zonde om onderdelen van de sloop te gaan halen, ik vind elke gulden die je aan die motor spendeert, echt zonde.
 
Foto van een CB350 ratbike zoals ik \'m ongeveer wil hebben

Je geeft zelf al aan dat je hem zo wilt hebben.
Dus wat zou je het ons vragen?

Zelf zou ik direct gaan voor de eerst, originele fiets.

Een fiets terugbrengen naar de min of meer originele staat kost wel veel meer, maar bij verkoop krijg je voor een ratbike dan ook NIKS meer terug.
 
Weet je wat ik zou doen....

Maak hem zo

hon-cb250-71-bikepics-10233.jpg


Ohw is ie al zo :?
Mooi. Mooi zo laten dan. :P

Kvind het origineel VEEL mooier, vroeger ook alles verbouwd aan mijn CB, maar als ik hem nu zie rijden in originele staat heb ik bijna spijt dat ik hem verkocht heb.
 
Je wilt stiekum horen dat \"wij\" het WEL een mooie fiets vinden ;)

tip: als je hem niet mooi vindt, verkoop \'m dan

8-)
 
Laatst bewerkt:
op de foto is ie best wel mooi, maar hij moet om \'m netjes te krijgen wel worden gespoten (zo gefixt), maar ik vind \'m wel erg saai enz, mischien is het beter om het niet te doen (iig nu nog niet) want mijn plannen veranderen toch minimaal 2x per week...

Maar het wordt ook niet een echte rat-bike maar een redelijk nette maar wel bruut uitziende motor (als dat kan met dat ding, voorkant ziet er errug saai en oud uit), zonder achterspatbord, al is dat wel net het beste stuk van de motor, in goede staat iig.

Ik zal nog wel kijken, volgende week heb ik vast al wel weer andere plannen, en m\'n vader wou ook al weer motor gaan rijden, en omdat ik een andere motor wilde hij de CB wel overnemen (moeder blij :+ ) maar een auto rijbwijs halen is ook geen slecht idee (denk ik).

Wat ik allemaal voor onzin uitkraam in deze post weet ik al niet meer, maar het is wel zo.
 
Je wilt stiekum horen dat \"wij\" het WEL een mooie fiets vinden ;)

Goh, je hebt me door :+

Maar op de foto ziet ie er ook wel aardig uit (al zeg ik het zelf). Ach ik zal er nog wel een paar nachten over slapen, alhoewel, mischien ga ik zaterdag wel flink sleutelen (originele onderdelen hou ik dan wel in tact).
 
Precies. Zonde van het geld, verkoop die bike aan een of andere oldtimer-freak (misschien Frits Bolkestein? :) ) en ga lekker sparen voor een andere motor, zonde om onderdelen van de sloop te gaan halen, ik vind elke gulden die je aan die motor spendeert, echt zonde.

Nou, nee dank je. Eén sleutelobject is al wel genoeg :) . Ik vind het wel een leuke fiets overigens.

Een ratbike maken doe je juist met zo weinig uitgaven. Dat is juist de charme van zo´n ding, buiten het feit dat ie er razing uitziet natuurlijk. Zelf de slijptol erin zetten dus! Is nog leuk om te doen ook!
 
Ik ben 1 van de 2 \"JA\" stemmers, hoewel ik vindt dat je een \"rat-bike\" niet kunt bouwen, maar dat\'ie moet \"groeien\" ( of \"ontbinden\", net hoe je het wilt noemen ;) )
Een beetje nette cafe-racer achtige is ook erg leuk voor zo\'n fiets.
 
Kan iemand me ff uitleggen WTF een ratbike is?

een geconstrueerd wrak...

zeg maar in de stijl van Madmax, uiterlijk veroest, lekker gammel... technisch gewoon nog OK...

positief: niet meer druk maken over krasjes, verzekering, diefstal, schoonmaken...
EN fiets wordt alleen maar \"mooier\" en meer \"rat\" met de jaren.

negatief: \"mensen\" denken dat je onder een brug woont en ratten eet... :+
 
Laatst bewerkt:
mijn motor moet ook geen echte ratbike worden maar een die de bruutheid van een rat-bike heeft, ze zien er altijd heel tja, nonchalant uit. geen spatbord, mat zwart (is ie al ongeveer), en een beetje afgeragde look.

Voor de rest wil ik \'m wel goed (en veilig) hebben, zal zonde zijn om op m\'n (eerste) motor te verongelukken e.d.

Maar gewoon een brute look (goedkope versie van een streetfighter).


bekijk ratbike.org eens, staan wel een paar geinige motoren bij.


negatief: \"mensen\" denken dat je onder een brug woont en ratten eet...

Haha, denken ze nu ook al van mij ;)


en die positieve dingen kloppen ook wel; hoeft zeker niet bang te zijn dat je motor gejat wordt en voor krasjes enz
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me ff uitleggen WTF een ratbike is? :?



What is a Rat Bike?

This argument has been going on nearly as long as the \"What\'s a Biker?\" one. Well, to add my 0.02 worth, a Rat Bike is a motorcycle which is ridden instead of cleaned, maintained at the lowest possible cost with whichever parts are at hand, and which is usually painted matt black. There\'s no room on a Rat Bike for things like Chrome or, horror of horrors, bolt on plastic pretending to be chrome Live To Ride (TM) accessories. Some motorcycles just \"grow\" into rats during years of hard riding, others are turned into survival bikes as a personal style statement. Loved by their owners and hated by the police, Rat Bikes are a way of life.
 
Laatst bewerkt:
Nou hij heeft wel gelijk hoor, bij Roukema is het idd ook zo\'n pestbende... Daar heb ik ook al het nodige aan onderdelen gehaald... ( voor mijn CBtje.) Kwist niet dat ie tegenwoordig ook wat recenter spul had. ( kvind hem bijdeweg wel redelijk aan de prijs.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan