Ratbike voortploetertopic

FlatBlack

Die hard MF'er
5 okt 2004
299
0
Zwolle
Heren brikkers,

Het is bekend hoe groot de animo op dit subforum is voor voortgangstopics waarin met veel plaatjes en technische praat klassiekers worden omgebouwd in stijlvolle caféracers. Tijd voor een alternatief.

Ik ben al enige tijd de enigszins trotse eigenaar van een Honda cb360 twin. Omgebouwd tot ratbike en daarnaast ben ik vaak richtpunt van spot en leedvermaak. Mijn motor rookt meer dan menig coffeeshopbezoeker en lekt meer dan een prostituee met rubberallergie. Daarnaast heeft het kreng veel last van blessures. Ik geloof dat menigeen het wel interessant vindt te zien hoe een dergelijk wrak op de weg wordt gehouden met een abominabel budget in negatieve zin.

Het slachtoffer:
steven5.jpg

Ooit gekocht bij een veiling van de inboedel van een failliete motorzaak voor net iets meer dan 100 euro. Toen nog een nette motor.

De huidige stand van zaken.
cb360a1.jpg

Toch een poging ondernomen eens iets constructief te verbeteren aan de betrouwbaarheid. Vooral de elektra is een ramp bij dit vehikel. Draadjes zijn aan elkaar geknupt en dan met een plakbandje geisoleerd. |(
Solderen en krimpkousen is nu het devies. Toch kom ik zo nu en dan vreemde dingen tegen:

cb360a2.jpg

Het rode draadje bovenin gaat rechtstreeks naar het achterlicht. Het remlicht is niet aangesloten. Er mist gewoon 5cm draad ergens middenin, terwijl wel spanning loopt door dat eerste stukje. Het gekste is echter onderin de foto te zien, waar twee draadjes die van de dynamo komen gewoon zijn afgetaped. :?

Werk aan de winkel dus! Ik ben nu bezig het draadschema in te kleuren om het wat overzichtelijker te krijgen en dan wordt het soldeerwerk! *O* Jammer ergens, ik begon het leuk te vinden zo vaak stil te staan, zie je de berm ook eens in wat meer detail. :W
 
Oei, oei, oei.... het gaat nu al mis, al die lang-lopende projectjes van die mooie glimmende cafe-racers beginnen ook met een beetje geknutsel aan de bedrading van een oud lerp. :9

Keep up the good work, succes.

*O*
 
We zijn vandaag aan het beunen geweest met de elektra en ik heb het sterke vermoeden dat ie elektrisch nu wel voor mekander is. De (redelijk nieuwe) accu was leeg.... 11 volt. Met stationair lopende motor 12 volt en als je gas bij geeft 13,4 volt waarschijnlijk nog meer als je meer gas geeft. We hebben de verlichting helemaal op orde gemaakt. dimlicht, grootlicht, stadslicht, achterlicht, remlicht, neutraallampje. Alleen nog geen tellerverlichting (heb je toch niet nodig) toeter doet het ook. uuh startrelais doet het ook maar de accu was te leeg om te starten. Wat moet er nog gedaan worden?


Ik geloof dat deze motor al wel 100 keer heeft stilgestaan door elektrische troubles. Hopelijk nu nooit meer flatt blek :9
 
Ik geloof dat deze motor al wel 100 keer heeft stilgestaan door elektrische troubles. Hopelijk nu nooit meer flatt blek :9

ik ken die ellende met mn eigen "brik" . achter elkaar de hoofdzekering eruit en vond de ene sluiting na de andere. al met al een kleine tien stuks aan electra problemen maar gelukkig de ellende alweer bijna vergeten ;)
 
Ik heb altijd de pech om pech te hebben op meer dan 80 km van huis. Ik gebruik het kreng elke dag, maar binnen Zwolle krijgt het geval nooit panne, tenzij ik net een belangrijk hertentamen moet halen... Ik heb er goede hoop op dat 't nu weer goed zit, maar vrees niet. Het zal wel weer niet.
 
da's echt gaaf, om in een oud overblijfsel van een frame een automotor te hangen (isset citroen?) en daarmee rond te scheuren!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan