Heren brikkers,
Het is bekend hoe groot de animo op dit subforum is voor voortgangstopics waarin met veel plaatjes en technische praat klassiekers worden omgebouwd in stijlvolle caféracers. Tijd voor een alternatief.
Ik ben al enige tijd de enigszins trotse eigenaar van een Honda cb360 twin. Omgebouwd tot ratbike en daarnaast ben ik vaak richtpunt van spot en leedvermaak. Mijn motor rookt meer dan menig coffeeshopbezoeker en lekt meer dan een prostituee met rubberallergie. Daarnaast heeft het kreng veel last van blessures. Ik geloof dat menigeen het wel interessant vindt te zien hoe een dergelijk wrak op de weg wordt gehouden met een abominabel budget in negatieve zin.
Het slachtoffer:
Ooit gekocht bij een veiling van de inboedel van een failliete motorzaak voor net iets meer dan 100 euro. Toen nog een nette motor.
De huidige stand van zaken.
Toch een poging ondernomen eens iets constructief te verbeteren aan de betrouwbaarheid. Vooral de elektra is een ramp bij dit vehikel. Draadjes zijn aan elkaar geknupt en dan met een plakbandje geisoleerd.
Solderen en krimpkousen is nu het devies. Toch kom ik zo nu en dan vreemde dingen tegen:
Het rode draadje bovenin gaat rechtstreeks naar het achterlicht. Het remlicht is niet aangesloten. Er mist gewoon 5cm draad ergens middenin, terwijl wel spanning loopt door dat eerste stukje. Het gekste is echter onderin de foto te zien, waar twee draadjes die van de dynamo komen gewoon zijn afgetaped.
Werk aan de winkel dus! Ik ben nu bezig het draadschema in te kleuren om het wat overzichtelijker te krijgen en dan wordt het soldeerwerk! Jammer ergens, ik begon het leuk te vinden zo vaak stil te staan, zie je de berm ook eens in wat meer detail.
Het is bekend hoe groot de animo op dit subforum is voor voortgangstopics waarin met veel plaatjes en technische praat klassiekers worden omgebouwd in stijlvolle caféracers. Tijd voor een alternatief.
Ik ben al enige tijd de enigszins trotse eigenaar van een Honda cb360 twin. Omgebouwd tot ratbike en daarnaast ben ik vaak richtpunt van spot en leedvermaak. Mijn motor rookt meer dan menig coffeeshopbezoeker en lekt meer dan een prostituee met rubberallergie. Daarnaast heeft het kreng veel last van blessures. Ik geloof dat menigeen het wel interessant vindt te zien hoe een dergelijk wrak op de weg wordt gehouden met een abominabel budget in negatieve zin.
Het slachtoffer:
Ooit gekocht bij een veiling van de inboedel van een failliete motorzaak voor net iets meer dan 100 euro. Toen nog een nette motor.
De huidige stand van zaken.
Toch een poging ondernomen eens iets constructief te verbeteren aan de betrouwbaarheid. Vooral de elektra is een ramp bij dit vehikel. Draadjes zijn aan elkaar geknupt en dan met een plakbandje geisoleerd.
Solderen en krimpkousen is nu het devies. Toch kom ik zo nu en dan vreemde dingen tegen:
Het rode draadje bovenin gaat rechtstreeks naar het achterlicht. Het remlicht is niet aangesloten. Er mist gewoon 5cm draad ergens middenin, terwijl wel spanning loopt door dat eerste stukje. Het gekste is echter onderin de foto te zien, waar twee draadjes die van de dynamo komen gewoon zijn afgetaped.
Werk aan de winkel dus! Ik ben nu bezig het draadschema in te kleuren om het wat overzichtelijker te krijgen en dan wordt het soldeerwerk! Jammer ergens, ik begon het leuk te vinden zo vaak stil te staan, zie je de berm ook eens in wat meer detail.