ratel bij optrekken in z'n 1/2 bij een zx9r

heemskerkb

Rookie
4 nov 2007
11
0
Hoi,

Bij het optrekken in z'n 1 en daarna in z'n 2, maakt me moter een ratel-achtig/krakend geluid. in de andere versnellingen hoor ik het niet. Ik heb het idee dat als ik harder optrek het geluid dan ook sterker is.

Voor zover ik kan horen komt het geluid vanuit de voorkant.

Weet iemand wat dit kan zijn?? Ik las iets over NAKS bij een VTR? Is dit bij die van mij ook mogelijk? ik heb een zx9r uit '96.

Hoop dat iemand iets weet!

grt,

Bas
 
Alle ratels zijn terug te leiden naar de NAKS, maar krakende geluiden niet. Als je de motor in zn vrij zet en t toerental rustig laat oplopen, hoor je t dan ook?
 
Als het de NAKS is dan lijkt het me ook in de andere versnellingen hoorbaar moet zijn.
Het kan zijn dat je tandwielen van de 1 en de 2 verrot zijn.
Ik heb het ook wel eens gehad bij een slechte kettingset.
De tandjes van het voorste kettingwiel (vooral bij de goedkopere kettingsets) gaan na verloop van tijd krom staan en dit samen met het oprekken van de ketting kan veroorzaken dat de ketting gaat 'kraken' bij het (vlot) optrekken.
Maar ook dat zou je in de 3 ook kunnen horen, welliswaar wat minder omdat de trekkracht daar al wat minder wordt en het rijgeluid meer.
Voel je ook trillingen in je voetsteunen?
Dat had ik ook bij die versleten ketting.
 
Hoi,

bedankt voor jullie reacties!

in z'n vrij hoor ik niks. het is ook puur bij het optrekken en in z'n 1 en 2de versnelling. Verder, om het geluid goed te defineren, moet ik zeggen dat het meer kraakachtig is.

Toch is de ketting en tandwielen behoorlijk nieuw (1 jaar oud). En ik heb het idee dat het geluid meer de voorkant komt.

???
 
Als het de NAKS is dan lijkt het me ook in de andere versnellingen hoorbaar moet zijn.
Het kan zijn dat je tandwielen van de 1 en de 2 verrot zijn.
Ik heb het ook wel eens gehad bij een slechte kettingset.
De tandjes van het voorste kettingwiel (vooral bij de goedkopere kettingsets) gaan na verloop van tijd krom staan en dit samen met het oprekken van de ketting kan veroorzaken dat de ketting gaat 'kraken' bij het (vlot) optrekken.
Maar ook dat zou je in de 3 ook kunnen horen, welliswaar wat minder omdat de trekkracht daar al wat minder wordt en het rijgeluid meer.
Voel je ook trillingen in je voetsteunen?
Dat had ik ook bij die versleten ketting.

nee, ik voel geen trillingen in de voetsteunen. Maar dit zou het kunnen zijn... :?

thnx!
 
Hoi,

bedankt voor jullie reacties!

in z'n vrij hoor ik niks. het is ook puur bij het optrekken en in z'n 1 en 2de versnelling. Verder, om het geluid goed te defineren, moet ik zeggen dat het meer kraakachtig is.

Toch is de ketting en tandwielen behoorlijk nieuw (1 jaar oud). En ik heb het idee dat het geluid meer de voorkant komt.

???

en weet iemand ook wat dit kost? en wat de gevolgen zijn als je te lang zou doorrijden?

thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan