ratel bij stationiar toerental diversion 600

6 apr 2004
67
0
Breda
Hallo,

Ik sta op het punt een yamaha diversion 600s te kopen, alleen sit er een ratel in het blok wat me doet twijfelen. De ratel is er alleen wanner hij staionair loopt.
Bij een beetje gas is het meteen weg, ook toen hij wat warmer werd, werd de ratel minder. Ook is er een lichte snelle trilling met een hoog geluid bij 4000/6000tpm.
Dit is waarschijnlijk resonantie van de kuip. Maar ik hoop dat jullie me kunnen adviseren over die ratel bij stationair, alvast bedankt, Tom
 
Alle Divvies ratelen

Ik heb het voor lief genomen bij mijnes en maak me pas zorgen als ik niks meer hoor ;)

Vraag er iig naar bij de zaak/eigenaar waar je hem wil gaan kopen.
Als het jou genoeg vertrouwen geeft, kopen die fiets en anders voor wat anders kijken.

En nog een Yamaha/Divdingetje...oliesensor zit vrij hoog en al zit je olie tot net onder max...lampje zal gaan branden.
Zolang je na elke rit ff checkt en zonodig bijvult, kan je het lampje negeren.
 
Ik heb het ook gehad op mijn cbr600fs 2001 was de nokkenaskettingspanner maar als ik mij goe kan herinneren had ik het op 4000r/min ook (stil staan en dan gas geven he ) was direct gemaakt wat het kost weet ik ni het was in garantie Hoop dat je der iets mee bent maar eueueu geen snelle beslissingen nemen he ;)
 
als je gas geeft dan span je de ketting en dan rammelt hij niet meer, dan is de kettingspanner of de ketting versleten maar het zal eerder de kettingspanner wezen. Het is een mechanische spanner dus het kan zijn dat het plots voorbij is.

De ketting gaat langs de geleider welke tegen de spanner drukt, als de druk welke de geleider uitoefent kleiner is dan de druk welke de spanner op de geleider uitoefent (dit gebeurd wanneer de ketting slap staat) dan schiet de spanner een standje naar binnen waardoor de ketting terug gespannen staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan