surfboomerang
MF'er
- 20 jun 2007
- 63
- 0
Als ik mijn koppeling helemaal inknijp en vervolgens 1 versnelling terugschakel, terwijl mijn snelheid nog redelijk hoog is voor deze versnelling, dan voel ik eerst een redelijke ratel in het schakelpedaal (alsof tandwielen over elkaar draaien, maar niet pakken) en vervolgens schiet hij pas in de versnelling.
Als ik mijn koppeling maar half in zou knijpen, dan kan ik het begrijpen dat ie zo ratelt, maar als ik mijn koppeling inknijp, dan is de aandrijving toch onderbroken en zou ik toch geen ratel moeten voelen?
Als ik eerst meer snelheid minder en dan pas terugschakel, dan schakelt hij perfect.
Met opschakelen heb ik hier geen last van.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Kan dit kwaad?
Als ik mijn koppeling maar half in zou knijpen, dan kan ik het begrijpen dat ie zo ratelt, maar als ik mijn koppeling inknijp, dan is de aandrijving toch onderbroken en zou ik toch geen ratel moeten voelen?
Als ik eerst meer snelheid minder en dan pas terugschakel, dan schakelt hij perfect.
Met opschakelen heb ik hier geen last van.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Kan dit kwaad?