Ratel in blok cb 1000

23 feb 2016
50
0
Utrecht
Hey mensen,

Ik heb al even gegoogled maar kon geen forum vinden met een vergelijkbaar verhaal.

Ik heb sinds kort een cb 1000 big 1, heel blij mee:)

Maar er zit een rateltje in het blok wanneer hij koud is, wanneer het blok opgewarmt is is het weer verdwenen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?

Gr, Mike
 
waar in het blok en hoe klinkt het post anders even een opname van het geluid.
en rateltjes kan je vaak (redelijk) goed lokaliseren door een schroevendraaier tegen je oor te zetten en dan met de punt op verschillende plekken op het blok te drukken.
 
Geen onderhoudshistorie bekend, maar aan alles is af te zien dat t wel met liefde gedaan is. Al is dat natuurlijk geen garantie dat ALLES gedaan is. Km stand is 42.000. Ik zal morgen eens luisteren of ik de ratel precies kan lokaliseren..
 
Hey mensen,

Ik heb al even gegoogled maar kon geen forum vinden met een vergelijkbaar verhaal.

Ik heb sinds kort een cb 1000 big 1, heel blij mee:)

Maar er zit een rateltje in het blok wanneer hij koud is, wanneer het blok opgewarmt is is het weer verdwenen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?

Gr, Mike
Nokkenas kettingspanner pompt zichzelf vol. Het kogeltje wat de boel afsluit gaat op den duur lekken. Wordt hoe langer hoe erger, en dan blijft hij ratelen. Heb hem zelf 3x vervangen in 125000km. De ketting zelf is ook onderbemeten. Beide vervangen zou ik zeggen. Ketting moet je open maken, de nieuwe er aan vastmaken en door het blok reigen. Dan weer dicht klinken.
Blijft een vette fiets!!!
 
Laatst bewerkt:
Nokkenas kettingspanner pompt zichzelf vol. Het kogeltje wat de boel afsluit gaat op den duur lekken. Wordt hoe langer hoe erger, en dan blijft hij ratelen. Heb hem zelf 3x vervangen in 125000km. De ketting zelf is ook onderbemeten. Beide vervangen zou ik zeggen. Ketting moet je open maken, de nieuwe er aan vastmaken en door het blok reigen. Dan weer dicht klinken.
Blijft een vette fiets!!!

Thnx voor de reactie, Dat zal ik dan maar meenemen in het volgende onderhoud...

Ik kan alleen niet heel snel alle onderdelen vinden op een Nederlandse site. Heb je misschien nog tips voor een adresje waar je de onderdelen voor een goede prijs kan krijgen?

En fijn om te horen dat er mensen ook echt veel rijden met deze machines:) de meeste die je in de omloop ziet leven vooral in garages:P
 
14500-MZ1-000 Honda Brkt Comp.,tensio genuine new
De ketting zou ik informeren bij een motorzaak. Tsubaki zal er wel hebben. Oem heeft geen zin want die is gesloten, en voor vervanging zou je dan de krukas moeten lichten.....
Vervangen en klinken is een beetje lastig vanwege ruimtegebrek. Ik meen te herinneren dat je de ketting moet splitsen om de spanner te kunnen vervangen, maar dat weet ik niet zeker meer. Is inmiddels 20jr geleden dat ik de CB had. Maar vervang allebei, ketting en spanner.
Welke kleur CB heb je?
 
Dank! Dat is ook nog zon 40 goedkoper dan wat ik elders vond.

Van wat ik van enkele instructies online vond hoeft de ketting niet perse gebroken te worden. Ik denk dat ik eerst eens ga meten hoe de ketting erbij hangt. De motor heeft nu nog 'maar' 40.000 gelopen en ik hoor dat er pas bij 80.000 de ketting vervangen hoeft te worden. Maar wellicht is dat onzin.

Dit is de mijne:)

9
 
Terug
Bovenaan Onderaan