Ratel in blok kawa zxr 750 H1 van '89

adje010

MF'er
13 jun 2007
72
0
AnnaJacobapolder
Goeiendag, probleempje.
Heb mijn zxr vann 89 helemaal uit elkaar gehad en alles gespoten.
Niks aan de motor gedaan alleen nieuwe koppelingsveren geplaatst want die waren ondermaats.
Wel de platen eruit gehad maar weer teruggezet.
Uitlaat gelast zodat deze weer gasdicht is en terug in elkaar gezet.
Na een hoop gevloek en geploeter eindelijk starten.
Liep als een zonnetje, de eerste dag
Tweede dag met de vrouw achterop lekker stukkie touren, na een kilometertje of 10 begon er iets te ratelen, ben sindsdien aan het zoeken maar kan niks vinden.
Het ratelen gaat gelijk op met het gasgeven.
Help
 
ratelt het mee als de motor in de versnelling staat of ook gewoon in de nutraal?
verder alle boutjes en moertjes nog eens goed aangedraait( je zal niet de eerste zijn die er eentje vergeten is O-) )
 
Hmm vervelend... het kunnen zo veel dingen zijn. Sowieso zijn Kawa's knikkerbakken maar dit valt dus echt op.

Kunnen we weinig van zeggen denk ik vanaf hier vanwege legio mogelijkheden!

Ik reed trouwens weg van mijn werk en er begon iets HEEL luid te rammelen dus hop ding weer aan de kant.... bleek iets in mijn cockpit te zijn. Ik rij momenteel zonder zijkappen dus de koplamp+cockpit enzo zitten een beetje in een andere hoek.
 
Je zegt typt dat je de uitlaat gelast hebt, dit was vooral bij de ZXR-en een bekend euvel (ze roestten al in de folder).
Wat nog wel eesn voor wil komen is dat de schotjes die erin zitten op de punten waar de bochten bij elkaar komen los zitten en gaan rammelen.
Andere mogelijkheid is de nokkenaskettingspanner of de nokkenasketting zelf die aan het eind is.
Er zijn vele mogelijkheden maar dat is moeilijk te zeggen maar dat zijn een paar die je kan onderzoeken.
 
Okeeeee, allemaal bedankt.
Maar ben bang dat de laatste reactie de hoofdprijs heeft gewonnen.
Heb vanmiddag even de cartepan eraf gehaald, guess what????
Helemaal vol met wit metaal....daaaaaag lager.
GVD, kan ik nog niet rijden.
Kevinblade jij had het over een krukas van een gpx 750 dat dioe wel zou passen?
 
Okeeeee, allemaal bedankt.
Maar ben bang dat de laatste reactie de hoofdprijs heeft gewonnen.
Heb vanmiddag even de cartepan eraf gehaald, guess what????
Helemaal vol met wit metaal....daaaaaag lager.
GVD, kan ik nog niet rijden.
Kevinblade jij had het over een krukas van een gpx 750 dat dioe wel zou passen?

Gecondoleerd Adje
Krukas van een GPX750R past ook, maar je kan ook voor weinig een GPX blok scoren zet de zuigers cilinder en kop om en hij doet het weer.
ZXR H1 is bijna n iet meer te verkrijgen en de H2 ook niet en dat is wel een beter blok, en de GPX is wat makkelijker te verkrijgen.
Als je wet tips wilt hebben mail maar.
Succes met het verwerken van dit verlies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan