Ratel in motor xv Virago 920

Motogek

Rookie
18 okt 2006
23
6
h.i.ambacht
Hoi Allemaal,
Na hele lange tijd ben ik weer terug met een probleem.
Ik heb van iemand een virago project over genomen, maar voor ik ermee verder ga wil ik eerst weten of de motor goed loopt, want hier hebben al een aantal mensen aan lopen rommelen.
De deksel van de dynamo zat nog los, dus heb alle onderdelen van de startmotor en het plaatje met 3 balletjes van de koppeling en de deksel weer volgens het boekje gemonteerd
Nu heb ik de accu aan de startmotor gekoppeld.
De motor draait nu alleen op de startmotor, maar ik hoor een harde tik. Het lijkt onder de achterste cilinder aan de linker kant te komen en een tik bij elke omwenteling. Als een soort veer wat wegschiet
Iemand een idee wat dit kan zijn? Het klinkt niet heel best.
Ik heb een stukje gefilmd en het geluid opgenomen, maar het wil niet lukken dit filmpje toe te voegen.

Groeten, David
 
je bent iig wel in mijn achting gestegen, welkom aan de goede kant van Motor-Forum, let vooral op het Nachttopic, weggeeftopic, leuke dingen, mooie dingen topic...en blijf weg uit Covid topics, Politiek topics, wij zijn hier voor de fun iig... Nog effe en je mag in https://www.motor-forum.nl/forums/off-topic.29/
 
Laatst bewerkt:
Dank u dank u. Nog ff een bewijs dat ik er echt mee bezig ben.
 

Bijlagen

  • IMG_20201025_195635904.jpg
    IMG_20201025_195635904.jpg
    1 MB · Weergaven: 6
Man man ik krijg het ding niet aan de praat, waarschijnlijk de carburateurs.
Met remmenreiniger erin slaat hij wel gelijk aan en blijft een paar seconden draaien.
Helaas blijft de ratel in de motor nog steeds, dus ik denk dat ik dit blok aan de goden schenk.
Bij de overname van dit project heb ik ook een 750cc blok voor onderdelen gehad.
Veel onderdelen zijn mijns inziens gelijk aan de 920 en als ik dit blok met mijn dopsleutel draai hoor ik geen kloink.
Ik denk dat ik dit blok er onder ga hangen.
Weet er misschien iemand of ik de carburateurs van de 920 voor de 750 kan gebruiken? misschien een kleinere sproeier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan