Ratel in uitlaat & 'POK' bij schakelpook

Catgirl

MF veteraan
3 mrt 2004
1.621
0
Breda
GSF600S - Suzuki Bandit

Rij ik net lekker weg bij mn werk, goed weer, fijn een stukje rijden, merk ik bij het schakelen van 1 naar 2 een 'POK' geluid (moeilijk om geluid op te schrijven :? )! Ook bij de volgende versnelling hoor én voel ik het geluid bij mn schakelpook of iets verder, in ieder geval niet in mn uitlaat en niet in het motorblok. Heb geprobeerd uit te vinden of het constant is maar dat is het dus niet, soms was het wel, soms niet, soms zelfs drie keer achter elkaar...

tweede, ook sinds vandaag, irritatie, mn uitlaat ratelt, precies op de scheiding van het dikkere gedeelte naar het dunnere, met gasgeven hoor je het, stationair draaiend niet :(

zie alweer peperdure rekeningen mijn kant op komen, ik ben zelf (nog) niet zo'n sleutelaar... iemand enig idee of ik hier zelf wat aan kan doen??

:}
 
Misschien zit je schakelpedaal of een deel van het asje een beetje los?
En in je uitklaat kan het best een schotje zijn wat die rammel geeft.

kan je dat voelen, want ik heb er al even aan zitten rommelen, maar er zit geen speling in...

als er iets loszit in je uitlaat, kan dat er dan makkelijk uit of moet dat in de garage? neem aan dat je dat er niet gewoon uit kan schudden...
 
kan je dat voelen, want ik heb er al even aan zitten rommelen, maar er zit geen speling in...

als er iets loszit in je uitlaat, kan dat er dan makkelijk uit of moet dat in de garage? neem aan dat je dat er niet gewoon uit kan schudden...

als het een originele uitlaat is zit hij dichtgelast.
dan kan je het stuk demper er alleen uithalen door de uitlaat open te slijpen.
da's dus niet zo'n goed plan :+
bij imitatiedempers kan je vaak de achterkant openmakendoor een paar popnagels uit te boren of inbusjes los te draaien, dat kan je natuurlijk wel weer terugzetten.
 
als het een originele uitlaat is zit hij dichtgelast.
dan kan je het stuk demper er alleen uithalen door de uitlaat open te slijpen.
da's dus niet zo'n goed plan :+
bij imitatiedempers kan je vaak de achterkant openmakendoor een paar popnagels uit te boren of inbusjes los te draaien, dat kan je natuurlijk wel weer terugzetten.

t is n originele.... pech dus... :X
 
In de tussenpijp (stuk van je collector naar je demper) zit een pijpje gelast.
Bij mij was die afgebroken en lag los in de tussen pijp. Dat ging ook rammelen bij gasgeven. Soort resonantie.
Gewoon ff je demper eraf schroeven. Met een zaklantaarn kan je dan in je uitlaat kijken. Dan zie je snel genoeg of er iets in ligt.
Hoef je echt geen MacGyver voor te zijn hoor :)

Suc7
Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan