Ratel motorblok Bandit in z'n 3

Sourmug

Die hard MF'er
19 mei 2005
588
0
Hoi allemaal,

M'n bandit 1200 blokje maakt nogal wat lawaai in z'n 3,de rest van de versnellingen geen probleem.
Vooral als ik laag in de toeren blijf,tikt/ratelt het behoorlijk onderin.
Langer doortrekken in z'n 2 en dan in z'n 3 is het een stuk minder.
Het is (lijkt) erger geworden te zijn sinds ik gisteren de olie heb vervangen.
(Castrol GPS 10W40 half-syntheet)

Versnellingsbak probleem ?
 
Begin weer twijfels te krijgen of het wel de versnellingsbak is,alhoewel het alléén in z'n 3 hoorbaar is.
Het "geratel" is dus tot zo'n 3500 rpm hoorbaar,maar als ik het gas loslaat < 3500 rpm,is er niets te horen... :?
Lijkt mij als een tandwiel in de bak beschadigd is,je dit constant moet horen,ook als je het gas loslaat ?!? Dit is bij mij dus niet zo...

I'm confused...
 
Kan je er dan niet gewoon een plens extra olie bijgooien om dan een vergelijking te maken?
Dat wilde ik aanhalen met het gegeven dat het niveau in de bak niet zo kritisch is, althans, niet bij een 2T
 
Is dat echt zo kritisch joh? Bij die tweetakten begin je met anderhalve liter tot er zo,n 0,5 tot 0,7 liter uitgelopen is en dan kan er weer een liter bij...


als je koud peilt dan kom je ergens bij de min uit terwijl als je warm peilt je netjes bij max uitkomt.

is best veel als je het verschil daartussen er nog eens extra bijgooit.
 
Begin weer twijfels te krijgen of het wel de versnellingsbak is,alhoewel het alléén in z'n 3 hoorbaar is.
Het "geratel" is dus tot zo'n 3500 rpm hoorbaar,maar als ik het gas loslaat < 3500 rpm,is er niets te horen... :?
Lijkt mij als een tandwiel in de bak beschadigd is,je dit constant moet horen,ook als je het gas loslaat ?!? Dit is bij mij dus niet zo...

Het wordt tijd dat je even langs de expert gaat.
Zoals jij het beschrijft kan het dus wel 'n (drijfstang)lager-probleem zijn.
Of 'n pistonpen?
 
Tandwiel v/d 3e versnelling zou mijns inziens dan ook moeten ratelen wanneer je geen gas geeft toch ??? ...want als ik het gas loslaat,hoor ik geen rare bijgeluiden meer,alleen met gas erop tot zo'n 3500 rpm. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan