ratel R6 ,wie weet wat er loos is?

SandoR6

MF veteraan
2 mrt 2003
1.047
0
Leiden
Volgend maand ga ik met mijn R6'je richting Italie, nu maak ik me alleen een beetje zorgen over een vreemd tateltje in mijn blok tussen de 6000-7500 rpm.
Ook voel ik een irritante resonantie in de voetsteunen.
Eigenlijk zit t er al langer in maar ik heb toch het idee dat t steeds erger wordt.
Ook maakt de motor na het starten een rammel, die na een dot gas te geven weer verdwijnt(alsof er iets niet voldoende smering krijgt)
Er hebben al verschillende mensen naar gekeken/geluisterd maar tot op heden kon niemand mij vertellen wat het kan zijn.
CCT is reeds vervangen maar dit maakte niet uit, klepspeling schijnt in orde te zijn en er zit olie in t blok ;)
Ik heb al van alles gehoord wat het zou kunnen zijn (distributieketting/lagers nokkenas/klepgeleiders/koppeling)
Wie heeft een idee wat het echt kan zijn, dan kan ik gerust op vakantie. :]
(of juist niet) '(
Ik zie t niet zitten om nog ff het blok open te trekken voor mijn vakantie.
 
heb zelf ook een probleem gehad met de r6 kwam niet meer in de toeren begrenzer bleek na een jaar dat mijn klepveren gebroken waren.Zat toen nog geen ratel in en had vermogen genoeg. Kijk ff of de jouwe zijn toeren haalt??
 
Als het je distributieketting\spanner het is, hoor je duidelijk het gerammel aan
de rechterkant van de motor. (vanaf achteren gezien)

Heb zelf vorig jaar de ketting en spanner vernieuwd omdat die voornamelijk bij stationair draaien rammelde. Eerst de ketting vernieuwd waarna deze bij 5000 toeren ging ratelen. :( Daarna de spanner waarbij nagenoeg alle vreemde rammeltjes verdween. :)

Suc6 verder.
 
heb zelf ook een probleem gehad met de r6 kwam niet meer in de toeren begrenzer bleek na een jaar dat mijn klepveren gebroken waren.Zat toen nog geen ratel in en had vermogen genoeg. Kijk ff of de jouwe zijn toeren haalt??

Thnx voor de tip,
Ik heb idd ook het idee dat ik wat vermogen mis, maar volgens mij moet ie zeker in een lage versnelling de begrenzer nog wel halen.
Laatst in Duitsland had ie er boven de 250 toch wel meer moeite mee dan normaal en kreeg hem niet boven de 265 op de teller, wat dus ooit 280 is geweest.
Moet er wel bij vertellen dat ik met originele auspuff reed de laatste keer.
Wanneer begon ie bij jouw te ratelen, en hoe kwam jij er uiteindelijk achter?
En is het schadelijk om hier mee door te rijden? :?
 
Thnx voor de tip,
Ik heb idd ook het idee dat ik wat vermogen mis, maar volgens mij moet ie zeker in een lage versnelling de begrenzer nog wel halen.
Laatst in Duitsland had ie er boven de 250 toch wel meer moeite mee dan normaal en kreeg hem niet boven de 265 op de teller, wat dus ooit 280 is geweest.
Moet er wel bij vertellen dat ik met originele auspuff reed de laatste keer.
Wanneer begon ie bij jouw te ratelen, en hoe kwam jij er uiteindelijk achter?
En is het schadelijk om hier mee door te rijden? :?
hij begon bij mij gelukkig pas te ratelen na dat ik hem ingeruilt had voor een nieuwe.
ik heb een jaar met het probleem rond gereden dat hij zijn 14500 toeren niet haalde hoorde later dat het wel eens bij racers gebeurde weet ik gelijk waar die r6 vandaan kwam had hem niet nieuw gekocht.maar als die van jouw in alle 5 versnellingen de toeren begrenzer niet haalt dan kan dat het probleem wel zijn.
 
Nog iemand suggesties, de begrenzer haal ik nl nog wel en buiten de
6000-7000 rpm loopt t blokkie mechanisch best netjes.
Alleen de ratel na het starten zit me niet helemaal lekker, deze loopt dan door het hele toerengebied maar is na een keer flink doortrekken weer weg.
Je zou zeggen dat je een gare klepveer toch continu zou moeten horen, maar dit is bij mij niet het geval.
Enne hoe zit t met de bekende yamaha R1/R6 tik, schijnt toch een bekende kwaal te zijn maar ik kan hier toch errug weinig over terug vinden op t net.
thnx
 
De ketting en tandwielen zijn net vervangen, ik neem aan dat je de gewone ketting bedoeld want de distributie ketting is nog origineel.
Ik heb hiervan alleen de spanner laten vervangen.
Vrijdag worden de carbs gesynchroniseerd ik hoop dat dit wat uitmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan