Ik zit met een probleempje...
Het oog van een vriendin van me is gevallen op een Suzuki GSX-R 600 van 1997 met 46.600 KM op de klok.
Probleem met deze motor is dat hij een ratel in het blok heeft, en de eigenaar weet niet waar het vandaan komt. Nokkenasketting en nokkenaskettingspanner zijn al vervangen, kleppen zijn al gesteld, dus het is geen nokkenasketting, klepspeling of kleptimingprobleem.
Ik ben niet héél technisch aangelegd, maar denk nu aan pingelen? Dus een ontstekingsprobleem?
Het probleem doet zich vooral voor in de hogere toeren, en dit zou ook kunnen kloppen door de ontstekingsvervroeging, dat 'ie dan nog meer gaat pingelen, right?
Duss... wat moet er gedaan worden om pingelen tegen te gaan (ontsteking verlaten ) en hoeveel arbeid / materiaalkosten gaat dit met zich meebrengen?
Ik zit eigenlijk zonder ideeën wat het anders zou kunnen zijn en hoop eigenlijk dat jullie me daarmee kunnen helpen
Het oog van een vriendin van me is gevallen op een Suzuki GSX-R 600 van 1997 met 46.600 KM op de klok.
Probleem met deze motor is dat hij een ratel in het blok heeft, en de eigenaar weet niet waar het vandaan komt. Nokkenasketting en nokkenaskettingspanner zijn al vervangen, kleppen zijn al gesteld, dus het is geen nokkenasketting, klepspeling of kleptimingprobleem.
Ik ben niet héél technisch aangelegd, maar denk nu aan pingelen? Dus een ontstekingsprobleem?
Het probleem doet zich vooral voor in de hogere toeren, en dit zou ook kunnen kloppen door de ontstekingsvervroeging, dat 'ie dan nog meer gaat pingelen, right?
Duss... wat moet er gedaan worden om pingelen tegen te gaan (ontsteking verlaten ) en hoeveel arbeid / materiaalkosten gaat dit met zich meebrengen?
Ik zit eigenlijk zonder ideeën wat het anders zou kunnen zijn en hoop eigenlijk dat jullie me daarmee kunnen helpen