vraagje...
mijn duke 2 geeft sinds de laatste rit een ratel uit het blok. tijdens het rijden, tijdens stationair, altijd als ie gestart is.
nou kan dit natuurlijk van alles zijn, maar mijn vraag is wat ik als beginnend motorrijder/sleutelaar zelf kan controleren, voordat ik me scheel betaal aan dat uurloon van de plaatselijke dealer.
iets meer over de ratel: is heel moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt. loopt evenredig aan het toerental. in versnelling of vrij maakt niks uit. het is geen los schroefje ofzo, want het is een hele regelmatige ratel (dus lijkt me ook geen kapotte lager ofzo, toch?)
het is eigenlijk meer een constant getik dan een ratel.
ik dacht misschien loopt de startmotor aan ofzo omdat daar de hardste ratel vandaan komt. deze heb ik los en uit elkaar gehad en dit is niet het probleem.
kan het zijn dat de kleppen tegen de zuiger aan slaan en opnieuw gesteld moeten worden?
iemand tips voor mij om te controleren?
alvast bedankt
mijn duke 2 geeft sinds de laatste rit een ratel uit het blok. tijdens het rijden, tijdens stationair, altijd als ie gestart is.
nou kan dit natuurlijk van alles zijn, maar mijn vraag is wat ik als beginnend motorrijder/sleutelaar zelf kan controleren, voordat ik me scheel betaal aan dat uurloon van de plaatselijke dealer.
iets meer over de ratel: is heel moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt. loopt evenredig aan het toerental. in versnelling of vrij maakt niks uit. het is geen los schroefje ofzo, want het is een hele regelmatige ratel (dus lijkt me ook geen kapotte lager ofzo, toch?)
het is eigenlijk meer een constant getik dan een ratel.
ik dacht misschien loopt de startmotor aan ofzo omdat daar de hardste ratel vandaan komt. deze heb ik los en uit elkaar gehad en dit is niet het probleem.
kan het zijn dat de kleppen tegen de zuiger aan slaan en opnieuw gesteld moeten worden?
iemand tips voor mij om te controleren?
alvast bedankt
Laatst bewerkt: