Ratel uit versnellingsbak GSXR

GSXandeR

Rookie
5 feb 2005
4
0
Vraagje...

Als ik met mijn motor ('88 GSX750R) in de tweede versnelling rijd, en dan optrek hoor ik een ratelend geluid. Doet ie alleen in de tweede versnelling, dus denk ik dat het uit de bak komt. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Zo ja, enig idee wat de reparatie inhoud en wat deze zal gaan kosten?

Alvast bedankt, Xander.
 
Hoi. 2e versnelling is 'n bekend minpuntje v.d. GSX-Rren.
Je knalt eigenlijk pas in z'n 2 het gas erop en dus ...
Ik denk inderdaad ook dat je bak het is.
Moet ie dus uit elkaar.
 
Vraagje...

Als ik met mijn motor ('88 GSX750R) in de tweede versnelling rijd, en dan optrek hoor ik een ratelend geluid. Doet ie alleen in de tweede versnelling, dus denk ik dat het uit de bak komt. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Zo ja, enig idee wat de reparatie inhoud en wat deze zal gaan kosten?

Alvast bedankt, Xander.

Is het de hele 2e versnelling? Of bij een bepaald toerental?
Heb al wel een aantal versnellingbakken gereviseerd dus het kan zijn dat je bak kaduuk is...even wat meer info om dingen uit te sluiten.
 
Het viel me voor het eerst op nadat ik in z'n twee op de motor afremde, en daarna weer gas gaf. Bij een redelijk laag toerental dus, heb verder maar een beetje rustig gedaan, heb er weinig zin in dat hij vast slaat terwijl ik enthousiast gas aan het geven ben.... De frequentie van het geluid loopt rouwens wel gelijk met het toerental op; meer toeren is sneller ratelen. Ben zelf automonteur, maar twijfel of ik er zelf aan zal beginnen. Heb een paar adresjes gekregen waar ik eens zal gaan informeren, enig idee waar ik op moet rekenen mbt reparatiekosten?

THX
 
Extra info: Schrok me in eerste instantie natuurlijk de pleuris, dacht dat het een drijfstanglager was ofzo, maar hij doet het echt alleen in de tweede versnelling, dus lijkt het mij niet uit de motor te komen... En ook omdat hij al sinds ik hem vorig jaar kocht gierde in z'n twee heb ik zo'n donkerbruin vermoeden..... Hoe dan ook, hij moet snel worden gemaakt, want met dit weer begint het wel weer te kriebelen natuurlijk... :]
 
Tja, waar moet je op rekenen..? Dit is moeilijk te zeggen, pas als je blok ope ligt kan je werkelijk zien wat er defect is en wat er dus vervangen moet worden.
Als je in de buurt van Zoetermeer woont, en je zoekt nog een adres kan ik je misschien helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan