Hoorde van de week tijdens het rijden ineens een ratel die er eerder niet was. In eerste instantie dacht ik aan wiellager achter, maar na verder onderzoek bleek het ergens uit de buurt van de versnellingsbak te komen. Dus ik dacht lager uitgaande as. Na loshalen van het tandwiel voor (bout zat trouwens al los bleek) naar de as gekeken.
Deze heeft geen merkbare speling in welke richting dan ook. Kan het alsnog dit lager zijn? Of misschien lager ingaande as? Of iets anders...
Weet niet of het ermee te maken heeft, maar heb al geruime tijd (~ 10.000 km) dat hij soms tussen de versnellingen gaat zitten bij het schakelen, alsof er als het ware een extra 'vrij' is.
Ga het waarschijnlijk zelf reparen maar begrijp dat het blok eruit moet / carter gesplits moet worden om bij versnellingsbak/lagers te kunnen dus dat wordt een lekker karwei.
Deze heeft geen merkbare speling in welke richting dan ook. Kan het alsnog dit lager zijn? Of misschien lager ingaande as? Of iets anders...
Weet niet of het ermee te maken heeft, maar heb al geruime tijd (~ 10.000 km) dat hij soms tussen de versnellingen gaat zitten bij het schakelen, alsof er als het ware een extra 'vrij' is.
Ga het waarschijnlijk zelf reparen maar begrijp dat het blok eruit moet / carter gesplits moet worden om bij versnellingsbak/lagers te kunnen dus dat wordt een lekker karwei.