ratelachtig iets Aprilia Rs 125

Renni

MF'er
15 aug 2004
198
0
Amsterdam
Als me motor stationair draait dan hoor je een ratel die best luid is, nou heeft mijn broer ook dezelfde rs 125 en bij die motor hoor je geen ratel. wat is dit?
Kan dit komen omdat de motor wat langer achter elkaar stilstaat.
 
wat voor ratel? en heb je ook tijdens he rijden?

het zouden best de zuigerveren of de krukaslagers kunnen zijn....
 
krukas lagers zouden kunnen, maarre hoeveel km heeft ie gelopen dan?

is het mischien niet iets heel stoms zoals iets niet goed vast?
 
Hij heeft bijna 22k km op de teller, maar hij heeft een beurt gehad voordat ik em kocht. Omdat ik me rijbewijs nog neit heb kan ik niet testen of het bij het rijden ook gebeurd. Me vader en me broer denken allebij dat het niks is maar volgens mij is er toch echt wel wat mis. Als het bij de ene motor niet is en bij de ander wel terwijl het in principe dezelfde motoren zijn. Ik zal denk ik toch moeten w8en tot ik kan testen of het bij het rijden ook gebeurd... Misschien komt het omdat ie een paar weekjes stil heeft gestaan? maar dat lijkt me onlogisch...
 
jah bij 22k zou best je krukaslagers kunnen wezen. met een beetje pech.

Ik denk niet dat ze dat gaan vervangen met een grote beurd hoor. dan word het een beetje duur.


Gewoon een keertje op rijde, als je hele motor voelt schudden dan heb je echt een probleem. Laat anders je broer er op rijde :?
 
Laatst bewerkt:
mijne ratelt ook een beetje maar dat komt door de koppeling denk ik, als ik in neutraal sta en ik druk de ontkoppelingshendel in dan is het (licht) geratel gedaan..
die dingen zijn niet gemaakt voor stationair, gewoon scheuren :] ;)
 
Ik zal eerst ff kijken of alles goed vast zit, dan stuur ik mailtje naar de shop waar ik hem gekocht heb en vraag ik of hij er wat van weet.. En anders laat ik me broer er wel op rijden..

thanks voor de replies
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan